• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Trycker in en till!

Gillar den skarpt. Finns det nÄgon sida över samtliga modeller som gjorts?

20141230_121959.jpg

M

http://www.ebay.com/itm/Classic-18-...tches_MensWatches_GL&var=&hash=item3397e89123

Antar att det Àr denna Gummo shoppat. sÄg lite lÄga ut ÀndlÀnkarna? men för 40 spÀnn Àr det vÀrt o prova =)

Det Àr nÄt sÄnt! Som du sÀger fÄr man ge sig pÄ ÀndlÀnkarna. Böja till dem underifrÄn sÄ de kommer upp lite. Inte superkvalité, lite vassa men jag gnussade lÀnken med lite slippapper sÄ blev den skönare.

Jag har en Citizen Aqualand II med vit urtavla som förtjÀnar en ny Àgare dÄ den just nu bara ligger och samlar damm. Inköptes nÀr jag tog dykarcertet 1994 och anvÀndes flitigt vid dykning under ett par Är.

PM:a vid intresse sÄ kan jag ordna med bilder.

Köpte en begagnad Aqualand för nÄgra veckor sedan, för 200kr att tillÀgga! :) Nu skulle jag gÀrna vilja veta nÀr denna klocka Àr tillverkad, gÄr det att fÄ reda pÄ? PÄ ett exakt Är? Laddar upp en bild pÄ SN och hoppas att nÄgon hÀr har nÄgon aning om hur man rÀknar ut detta.
2015-01-22 18.41.36.jpg

Köpte en begagnad Aqualand för nÄgra veckor sedan, för 200kr att tillÀgga! :) Nu skulle jag gÀrna vilja veta nÀr denna klocka Àr tillverkad, gÄr det att fÄ reda pÄ? PÄ ett exakt Är? Laddar upp en bild pÄ SN och hoppas att nÄgon hÀr har nÄgon aning om hur man rÀknar ut detta.
2015-01-22 18.41.36.jpg

Grattis till en grym klocka och vÀlkommen hit! HÀr kan du kolla hur du daterar godingen.

http://vintagecitizenwatches.com/tag/date-of-manufacture-of-a-citizen/

Grattis till en grym klocka och vÀlkommen hit! HÀr kan du kolla hur du daterar godingen.

http://vintagecitizenwatches.com/tag/date-of-manufacture-of-a-citizen/

DÀr ja, tackar. Dock verkar det ju som att man fÄr gissa sig till Ärtiondet? Vilket betyder att man egentligen inte kan fÄ reda pÄ ett exakt Är, eller? Har lÀst att vissa Aqualand har 7 eller 6-siffriga SN, vad Àr skillnaden hÀr? Kan det betyda nÄgot?

DÀr ja, tackar. Dock verkar det ju som att man fÄr gissa sig till Ärtiondet? Vilket betyder att man egentligen inte kan fÄ reda pÄ ett exakt Är, eller? Har lÀst att vissa Aqualand har 7 eller 6-siffriga SN, vad Àr skillnaden hÀr? Kan det betyda nÄgot?

Ingen aning! Men Ärtiondet fÄr du som sagt gissa pÄ vissa modeller. SlÀng upp en bild pÄ hÀrligheten sÄ kan sÀkert nÄn hjÀlpa till med gissningen. Compiss och theargonaut och @sorumbin kan nog detta.

Ingen aning! Men Ärtiondet fÄr du som sagt gissa pÄ vissa modeller. SlÀng upp en bild pÄ hÀrligheten sÄ kan sÀkert nÄn hjÀlpa till med gissningen. Compiss och theargonaut och @sorumbin kan nog detta.

Laddade tidigare upp en bild pÄ baksidan, laddar upp den och en till igen för sÀkerhets skull. NÄgon som har en aning? Kan den vara frÄn -85?

2015-01-22 18.41.11.jpg
2015-01-22 20.19.27.jpg

Bilagor

• 2015-01-22 20.15.20.jpg
    2015-01-22 20.15.20.jpg
    131.9 KB · Visningar: 89
  • 2015-01-22 20.21.23.jpg
    2015-01-22 20.21.23.jpg
    79.5 KB · Visningar: 89
Laddade tidigare upp en bild pÄ baksidan, laddar upp den och en till igen för sÀkerhets skull. NÄgon som har en aning? Kan den vara frÄn -85?

2015-01-22 18.41.11.jpg
2015-01-22 20.19.27.jpg

Fin aqualand! Grattis till den! Och om den fungerar, sÄ Àr ju 200 kr ett fynd. Skulle nog gissa att den Àr frÄn -95 (Kanske bland de sista Ären dessa producerades. Jag har lÀst och sett att de började göras -85 och i ungefÀr 10 Ärs tid. Reissuen, JP2000, kom förmodligen ca -99.), dÄ den ser ut att vara i ganska bra skick, inte sÄ slitet insert mm. (Man ser bl.a. texten "mode" och "select" ganska fint och tydligt.) och den orangea visaren inte Àr allt för blekt... Detta Àr dock bara min uppfattning och gissning, sÄ det kan ju fortfarande vara en -85:a i extremt bra skick...

Har bestÀmt mig.

Det fÄr bli ett Zulu som komplement till original gummit som Àr lite ovant ;)

Grönt eller orange? Kanske Sand eller Brunt?

Vad sÀger experterna?

Och vart köper jag?

M

SÄg nu TvÄ svenska sidor som sÄlde varav den ena Àr forum anslutet.

Ska man ha 3 eller 5 ringar? FrÄgar mest ur utseende hÀnseende?

LÀgg in bilder pÄ era med Zulu :)

M

Har bestÀmt mig.

Det fÄr bli ett Zulu som komplement till original gummit som Àr lite ovant ;)

Grönt eller orange? Kanske Sand eller Brunt?

Vad sÀger experterna?

Och vart köper jag?

M
Oliv eller svart ! Köp pÄ cousins uk, heavy duty för 2,75 gbp. DÄ kan du prova lite olika fÀrger.

NÄgon vÀnlig sjÀl som vet eller har lust att mÀta diametern pÄ hÄlen för bandstiften i bandhornen pÄ JP2004 (antar att det Àr samma pÄ JP2000)? Har lyckats paja fjÀdern i bÄda stiften. Hade bara ett par 24mm hemma och de var för tunna för hÄlen, kÀnns inte helt bra att anvÀnda dem dÄ. Har heller inget skjutmÄtt att mÀta med. Kanske nÄgon som har tips pÄ var man kan bestÀlla nÄgra som passar?

Tillbaka
Topp