Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag fÄr fortfarande inte ihop det... Som jag ser det sÄ Àr det egentligen bara 2 varianter som kan vara med i filmen, och dÀrmed kan egentligen endast dessa kallas för riktiga Enzos... Antingen CQ-1039 eller CQ-1071. Hur fÄr du det till 8? Förklara gÀrna vad jag missar?Citizen skiljer ju sjÀlva pÄ fot vs meter versionerna iom att de har separata modellnummer sÄ visst finns det 8 Enzo varianter. Att det Àr en Titan i filmen rÄder det inga tvivel om men det finns 2 att vÀlja mellan, CQ-1039 & CQ-1071.
Jag fÄr fortfarande inte ihop det... Som jag ser det sÄ Àr det egentligen bara 2 varianter som kan vara med i filmen, och dÀrmed kan egentligen endast dessa kallas för riktiga Enzos... Antingen CQ-1039 eller CQ-1071. Hur fÄr du det till 8? Förklara gÀrna vad jag missar?
Jag hÄller med @theargonaut. Det kan bara vara nÄgon av de tvÄ som var med i filmen och som bars av just Enzo Molinari. Att kalla de andra för Enzo tycker jag Àr felaktigt, speciellt de i stÄl. Spontant kÀnner jag att det Àr ett pÄhitt för att kunna ta lÀgga pÄ lite pÄ prislappen vid en försÀljning. Bara min Äsikt, alla gör ju som de vill sÄklart.Olika syn pÄ namn bara. I min vÀrld Àr iaf alla 8 PVD varianterna "riktiga Enzo" trots att förmodligen bara 2 kan ha varit med i filmen. Samma diskussion finns om Seiko Arnie till exempel. Smeknamn som spritt sig...
Att titan Àr mest eftertraktade, oavsett om varianterna kom före eller efter filmen, kan vi nog vara överens om. EfterfrÄgan har kanske inte sÄ mycket med filmen att göra ÀndÄ. Det Àr ju inte Bond eller astronauter pÄ mÄnen vi talar om utan en dykarfilm frÄn 1988. De fÄ gÄnger jag nÀmnt filmen i samband med min STà Lenzo har folk sett frÄgande ut och inte fattat vilken filmsnubbe jag babblade om.Har kollat med Jean Reno & han hade en C027, sÄ din C026 Àr ingen Enzo SkÀmt Äsido, varför skulle de 4 i stÄl vara mindre Enzo Àn C028 & C029 Titan? Alla 6 kom efter filmen spelades in. Att hittepÄnamnet skulle pÄverka priset hÄller jag inte med om, det Àr ovanligheten som styr. För mig Àr en C022 -91 StÄlEnzo (@AndersM's) betydligt ovanligare & ocksÄ vÀrdefullare Àn tex C026/27/28/29. MÄnga, om man fÄr gissa, vill nog ha Titan & det Àr förstÄeligt. Tror inte det Àr pga namnet dock.
Kul diskussion!
För egen del bryr jag mig inte om min Àr en riktig Enzo eller inte, jag gillar den lika mycket ÀndÄ och kommer troligtvis aldrig sÀlja den. Jag ger mig hÀr för det kÀnns inte som att vi kommer vidare i diskussionen men för mig finns det en Enzo och det Àr modellen som bars i filmen.Har kollat med Jean Reno & han hade en C027, sÄ din C026 Àr ingen Enzo SkÀmt Äsido, varför skulle de 4 i stÄl vara mindre Enzo Àn C028 & C029 Titan? Alla 6 kom efter filmen spelades in. Att hittepÄnamnet skulle pÄverka priset hÄller jag inte med om, det Àr ovanligheten som styr. För mig Àr en C022 -91 StÄlEnzo (@AndersM's) betydligt ovanligare & ocksÄ vÀrdefullare Àn tex C026/27/28/29. MÄnga, om man fÄr gissa, vill nog ha Titan & det Àr förstÄeligt. Tror inte det Àr pga namnet dock.
Kul diskussion!
Man ska aldrig ge upp om att bli ense. Plötsligt stÄr vi dÀr eniga och kan meddela vÀrlden vad som gÀllerFör egen del bryr jag mig inte om min Àr en riktig Enzo eller inte, jag gillar den lika mycket ÀndÄ och kommer troligtvis aldrig sÀlja den. Jag ger mig hÀr för det kÀnns inte som att vi kommer vidare i diskussionen men för mig finns det en Enzo och det Àr modellen som bars i filmen.
C023 i grymt skick!
Avslutad - Citizen Promaster Aqualand C023 twotone frÄn feb 1991
Mycket bra skick, alla funktioner fungerar & hÄller tiden. Har det mesta av original microblÀstrade ytan kvar pÄ baklock & boett. Inga repor i glaset. Senaste batteri & packningsbyte var ungefÀr 6 mÄnader sedan, ej trycktestad. Valfri rem pÄ bilden samt sliten original ingÄr. 26mm orange ingÄr...klocksnack.se
Ăven kallad blixten. Men du vet att vi löser det över en burgare vid senare tillfĂ€lle- Köper gĂ€rna om ingen annan var snabbare
- Ja, men dĂ„ mĂ„ste jag ju vĂ€nta nĂ„gra veckor tills du tröttnar. Men burgare Ă€r alltid en tröstĂven kallad blixten. Men du vet att vi löser det över en burgare vid senare tillfĂ€lle
Tack ska du ha som förser mig med en sÄ fin CO23 Den finns kvar i trÄden om det Àr till nÄgon tröst! SÄ helt borta Àr den inte.Tack för snabb affÀr! Kan Àrligt sÀga att det blev mer halsbrÀnna av att sÀlja denna Àn NOS StÄlEnzon. En vÀl buren vs ett skÄdebröd
- Ingen fara, jag har redan ryckt till mig första kölappenTack ska du ha som förser mig med en sÄ fin CO23 Den finns kvar i trÄden om det Àr till nÄgon tröst! SÄ helt borta Àr den inte.
Bara för att man lÀmnar ks en kort stund för övningskörning med nÀsta generations bilist missar man denna godbit. Jag ville ju ha en two tone.C023 i grymt skick!
Avslutad - Citizen Promaster Aqualand C023 twotone frÄn feb 1991
Mycket bra skick, alla funktioner fungerar & hÄller tiden. Har det mesta av original microblÀstrade ytan kvar pÄ baklock & boett. Inga repor i glaset. Senaste batteri & packningsbyte var ungefÀr 6 mÄnader sedan, ej trycktestad. Valfri rem pÄ bilden samt sliten original ingÄr. 26mm orange ingÄr...klocksnack.se
Blev mycket bra! Kul med historia, en dam frÄn USA alltsÄ. SpÀnnande, vet du nÄgot mer? Köpte hon den ny och anvÀnde den tills du tog över?Klen tröst men minnena & bilderna, ett rejÀlt gÀng, finns kvar. Den har agerat modell till en massa fula hemgjorda band. De sista Àr sÀljarens bilder innan uppfrÀshning, nÄn dam frÄn USA.
TÀnkte mig nÄgot i stil med Navy SEAL men butiksÀgare duger ocksÄ!Ingen aning tyvÀrr. Hon driver en butik med vintage smycken osv.
Butiken Àr bara en tÀckmantel.TÀnkte mig nÄgot i stil med Navy SEAL men butiksÀgare duger ocksÄ!
Skulle inte förvÄna mig om dom hÀr klockorna gÄr att bestÀlla frÄn CTZ med eller utan tuben.Mm de tar 295 kr extra vid köp av aqualand klockan om man skall ha "tuben" istÀllet för den generiska asken.. trodde de var standard förpackning för proserie serien men inte enligt Ur o Penn som tar 10% av klockans pris för en förpackning.. kasst i min mening
- I Grekland levereras de i alla fall inte med tuben lÀngre. Gissar att turisterna tycker att den tar för mycket plats i bagaget.Skulle inte förvÄna mig om dom hÀr klockorna gÄr att bestÀlla frÄn CTZ med eller utan tuben.
Vet att andra tillverkare har levererat utan finförpackning förr eftersom mÄnga kunder som köper bruksur ofta tar pÄ sig klockan och stoppar kvittot i fickan.
à terförsÀljaren kan bestÀlla hem ett lagom antal askar och pÄ det viset spara lite.
Det blev fel.HisingspÎjken Anders har lite band pÄ lÄdan snart
Det var mycket gött i den pÄsen. Testar vad som passar mig och mitt sen gÄr lotteriet vidare. Stay tuned!HisingspÎjken Anders har lite band pÄ lÄdan snart