• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Citizen skiljer ju sjÀlva pÄ fot vs meter versionerna iom att de har separata modellnummer sÄ visst finns det 8 Enzo varianter. Att det Àr en Titan i filmen rÄder det inga tvivel om men det finns 2 att vÀlja mellan, CQ-1039 & CQ-1071.
Jag fÄr fortfarande inte ihop det... Som jag ser det sÄ Àr det egentligen bara 2 varianter som kan vara med i filmen, och dÀrmed kan egentligen endast dessa kallas för riktiga Enzos... Antingen CQ-1039 eller CQ-1071. Hur fÄr du det till 8? Förklara gÀrna vad jag missar?

Jag fÄr fortfarande inte ihop det... Som jag ser det sÄ Àr det egentligen bara 2 varianter som kan vara med i filmen, och dÀrmed kan egentligen endast dessa kallas för riktiga Enzos... Antingen CQ-1039 eller CQ-1071. Hur fÄr du det till 8? Förklara gÀrna vad jag missar?
Olika syn pÄ namn bara. I min vÀrld Àr iaf alla 8 PVD varianterna "riktiga Enzo" trots att förmodligen bara 2 kan ha varit med i filmen. Samma diskussion finns om Seiko Arnie till exempel. Smeknamn som spritt sig...
Jag hÄller med @theargonaut. Det kan bara vara nÄgon av de tvÄ som var med i filmen och som bars av just Enzo Molinari. Att kalla de andra för Enzo tycker jag Àr felaktigt, speciellt de i stÄl. Spontant kÀnner jag att det Àr ett pÄhitt för att kunna ta lÀgga pÄ lite pÄ prislappen vid en försÀljning. Bara min Äsikt, alla gör ju som de vill sÄklart.

Har kollat med Jean Reno & han hade en C027, sÄ din C026 Àr ingen Enzo ;) SkÀmt Äsido, varför skulle de 4 i stÄl vara mindre Enzo Àn C028 & C029 Titan? Alla 6 kom efter filmen spelades in. Att hittepÄnamnet skulle pÄverka priset hÄller jag inte med om, det Àr ovanligheten som styr. För mig Àr en C022 -91 StÄlEnzo (@AndersM's) betydligt ovanligare & ocksÄ vÀrdefullare Àn tex C026/27/28/29. MÄnga, om man fÄr gissa, vill nog ha Titan & det Àr förstÄeligt. Tror inte det Àr pga namnet dock.

Kul diskussion!
Att titan Ă€r mest eftertraktade, oavsett om varianterna kom före eller efter filmen, kan vi nog vara överens om. EfterfrĂ„gan har kanske inte sĂ„ mycket med filmen att göra Ă€ndĂ„. Det Ă€r ju inte Bond eller astronauter pĂ„ mĂ„nen vi talar om utan en dykarfilm frĂ„n 1988. De fĂ„ gĂ„nger jag nĂ€mnt filmen i samband med min STÅLenzo har folk sett frĂ„gande ut och inte fattat vilken filmsnubbe jag babblade om.
Titan Àr eftertraktade för att det Àr coolt i allmÀnhet och boettfinishen pÄ en titan Àr bÀttre/hÄllbarare Àn pÄ en stÄl i synnerhet. Sen kan jag ju uppskatta gunmetal-finishen pÄ en sliten stÄlenzo som nÄt fint i sig.

Har kollat med Jean Reno & han hade en C027, sÄ din C026 Àr ingen Enzo ;) SkÀmt Äsido, varför skulle de 4 i stÄl vara mindre Enzo Àn C028 & C029 Titan? Alla 6 kom efter filmen spelades in. Att hittepÄnamnet skulle pÄverka priset hÄller jag inte med om, det Àr ovanligheten som styr. För mig Àr en C022 -91 StÄlEnzo (@AndersM's) betydligt ovanligare & ocksÄ vÀrdefullare Àn tex C026/27/28/29. MÄnga, om man fÄr gissa, vill nog ha Titan & det Àr förstÄeligt. Tror inte det Àr pga namnet dock.

Kul diskussion!
För egen del bryr jag mig inte om min Àr en riktig Enzo eller inte, jag gillar den lika mycket ÀndÄ och kommer troligtvis aldrig sÀlja den. Jag ger mig hÀr för det kÀnns inte som att vi kommer vidare i diskussionen men för mig finns det en Enzo och det Àr modellen som bars i filmen.

För egen del bryr jag mig inte om min Àr en riktig Enzo eller inte, jag gillar den lika mycket ÀndÄ och kommer troligtvis aldrig sÀlja den. Jag ger mig hÀr för det kÀnns inte som att vi kommer vidare i diskussionen men för mig finns det en Enzo och det Àr modellen som bars i filmen.
Man ska aldrig ge upp om att bli ense. Plötsligt stĂ„r vi dĂ€r eniga och kan meddela vĂ€rlden vad som gĂ€ller😁

Senast Àndrad:
C023 i grymt skick!

- Köper gĂ€rna om ingen annan var snabbare 🙂

C023 i grymt skick!

:banghead: Bara för att man lÀmnar ks en kort stund för övningskörning med nÀsta generations bilist missar man denna godbit. Jag ville ju ha en two tone.

Klen tröst men minnena & bilderna, ett rejÀlt gÀng, finns kvar. :) Den har agerat modell till en massa fula hemgjorda band. De sista Àr sÀljarens bilder innan uppfrÀshning, nÄn dam frÄn USA.
Blev mycket bra! Kul med historia, en dam frÄn USA alltsÄ. SpÀnnande, vet du nÄgot mer? Köpte hon den ny och anvÀnde den tills du tog över?

NÄgon som vet vart jag kan hitta ett nytt glas/bezel till den gamla pÀrlan? TyvÀrr har glaset blivit sÄ pass repigt under Ärens lopp (1995), att den skulle behöva en liten makeover :)
E4D6E817-54E4-41AA-BD92-D5ED2A322C81.jpeg

Mm de tar 295 kr extra vid köp av aqualand klockan om man skall ha "tuben" istÀllet för den generiska asken.. trodde de var standard förpackning för proserie serien men inte enligt Ur o Penn som tar 10% av klockans pris för en förpackning.. kasst i min mening
Skulle inte förvÄna mig om dom hÀr klockorna gÄr att bestÀlla frÄn CTZ med eller utan tuben.
Vet att andra tillverkare har levererat utan finförpackning förr eftersom mÄnga kunder som köper bruksur ofta tar pÄ sig klockan och stoppar kvittot i fickan.
ÅterförsĂ€ljaren kan bestĂ€lla hem ett lagom antal askar och pĂ„ det viset spara lite.

Skulle inte förvÄna mig om dom hÀr klockorna gÄr att bestÀlla frÄn CTZ med eller utan tuben.
Vet att andra tillverkare har levererat utan finförpackning förr eftersom mÄnga kunder som köper bruksur ofta tar pÄ sig klockan och stoppar kvittot i fickan.
ÅterförsĂ€ljaren kan bestĂ€lla hem ett lagom antal askar och pĂ„ det viset spara lite.
- I Grekland levereras de i alla fall inte med tuben lÀngre. Gissar att turisterna tycker att den tar för mycket plats i bagaget.

Tillbaka
Topp