Barricello
Guld
Det Àr C02x du ska ha ju!Jag har en JP2000 som jag fick i förra vecka. Det var inget för mig. SÄ tÀnkte göra en heads up innan annonsen Äker upp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det Àr C02x du ska ha ju!Jag har en JP2000 som jag fick i förra vecka. Det var inget för mig. SÄ tÀnkte göra en heads up innan annonsen Äker upp.
FÄr bli nÀsta gÄngDet Àr C02x du ska ha ju!
Hur vet du detta med sÀkerhet?stÄl har guld, titan silver.
Nice, eget bruk eller blir det nÄgra över?Coating projektet Àntligen pÄ gÄng. Först test aluox blÀstring. Försöker fÄ till TitEnzon matta yta
UVFoto.. mannen myten Aqualand legendenCoating projektet Àntligen pÄ gÄng. Först test aluox blÀstring. Försöker fÄ till TitEnzon matta yta
Ska du göra egna stÄl-Enzo alltsÄ?Coating projektet Àntligen pÄ gÄng. Först test aluox blÀstring. Försöker fÄ till TitEnzon matta yta
Varför sÀljer du inte bara boetterna som de Àr?Det kommer bli över. Har en massa ras som inte gÄr att fixa trots idogt sökande efter de olika varianterna av krets/moderkort.
GrymtCoating projektet Àntligen pÄ gÄng. Först test aluox blÀstring. Försöker fÄ till TitEnzon matta yta
Risken med detta Ă€r vĂ€l att boetterna kommer ut pĂ„ marknaden och sĂ€ljs som en riktig stĂ„l-"Enzo". Inte av dig dĂ„ men information har en tendens att försvinna med tiden och för varje affĂ€r. Helt plötsligt Ă€r det en NOS stĂ„l-"Enzo" boett. Givet att de blir lika originalen dĂ„.Roligare att modda. Gamla slitna boetter finns det överallt. Ăr de i bra skick sĂ„ behĂ„lls de original men kommer aldrig hitta nĂ„gra fungerande verk Ă€ndĂ„.
GÄva frÄn min bror. Byte av batteri sÄ hoppade den igÄng. NÀr gjordes den? 90-tal?
cool, har en likadan. Trevlig dinka att snorkla med!GÄva frÄn min bror. Byte av batteri sÄ hoppade den igÄng. NÀr gjordes den? 90-tal?
Men ett roligt projekt ska vÀl tillÀggas!Risken med detta Àr vÀl att boetterna kommer ut pÄ marknaden och sÀljs som en riktig stÄl-"Enzo". Inte av dig dÄ men information har en tendens att försvinna med tiden och för varje affÀr. Helt plötsligt Àr det en NOS stÄl-"Enzo" boett. Givet att de blir lika originalen dÄ.
TrÄkigt att höra att det förekommer men man blir ju tyvÀrr inte förvÄnad.Moddade, mÄlade, efter pvd & rena fake Aquor har funnits i decennier, inget nytt. Du kan köpa fÀrdiga moddade aquor pÄ ett par hemsidor. SÀkert sÀljs de "fake Enzo" bÄde av okunskap & som rent bedrÀgeri men bÄda Àr rÀtt lÀtta att upptÀcka. En sÄldes pÄ KS t.ex & upptÀcktes i trÄden. SÀljaren sÄlde ocksÄ en standard C02* som visade sig vara en Enzo med borttagen eller grymt sliten pvd.
Mina kommer fÄ DuraCoat/Cerakote & vissa blÄnerade, inte pvd behandlade. Skillnaden kommer garanterat att synas. Förhoppningsvis bÄde snyggare & hÄllbarare Àn Citizens kassa pvd.
Det tog en stund men nu Àr nya banden pÄ plats, supersköna! 22mm bandet passade att pressa in utan nÄgra problem eller moddande. Tack igen för tipsethttps://www.cousinsuk.com/product/divers-xl-nd-limits
silikon sÄ mjuka & fina. Lite udda 21mm luggbredd sÄ antingen köper du 22mm & skÀr lite eller stÄr ut med glappet pÄ 20mm.
Har samlat pÄ bilder av Enzo varianterna. HÀr Àr Ären hittills, hittar ni nÄn som avviker sÄ posta gÀrna.
1985-88 C026 CQ-1039 & C027 CQ-1071
1989-94 (ev 97) C028 & C029
1991 C022 & C023 'stainless'
1992 C022 & C023 'base metal IB'
Det finns 8 olika varianter pÄ Enzo & ingen vet riktigt vilken han bÀr i filmen. Eftersom det Àr en Fransk produktion frÄn 1988 sÄ kan man ju iaf hoppas att det Àr C026 CQ-1039 & inte C027 CQ-1071. I sÄ fall Àr ju C028/C029 inte "riktiga" Enzo heller eftersom de verkar ha kommit senare Àn 1998. De flesta av Citizens PVD Stainless boetter har överlag dÄlig belÀggning, inte alls i klass med Titan PVD. Inte bara Aqualand utan alla andra ocksÄ. Egen teori Àr att det fÀster dÄligt pÄ deras polerade stainless boetter. Titan har en helt annan yta som jag försöker efterlikna med rÀtt grov blÀstring.
Har samlat pÄ bilder av Enzo varianterna. HÀr Àr Ären hittills, hittar ni nÄn som avviker sÄ posta gÀrna.
1985-88 C026 CQ-1039 & C027 CQ-1071
1989-94 (ev 97) C028 & C029
1991 C022 & C023 'stainless'
1992 C022 & C023 'base metal IB'
Samma med min.Min heter CQ1039 och Àr frÄn 87 sÄ det stÀmmer med ovanstÄende.
Filmen spelades vÀl in 86-87 och slÀpptes 88 sÄ det borde vara en C026.Det finns 8 olika varianter pÄ Enzo & ingen vet riktigt vilken han bÀr i filmen. Eftersom det Àr en Fransk produktion frÄn 1988 sÄ kan man ju iaf hoppas att det Àr C026 CQ-1039 & inte C027 CQ-1071. I sÄ fall Àr ju C028/C029 inte "riktiga" Enzo heller eftersom de verkar ha kommit senare Àn 1998. De flesta av Citizens PVD Stainless boetter har överlag dÄlig belÀggning, inte alls i klass med Titan PVD. Inte bara Aqualand utan alla andra ocksÄ. Egen teori Àr att det fÀster dÄligt pÄ deras polerade stainless boetter. Titan har en helt annan yta som jag försöker efterlikna med rÀtt grov blÀstring.
Kollar man noga pÄ vissa bilder, sÄ lutar det nog Ät att det Àr titanvarianten, som Àr den som ses i filmen. SÄ det finns inte 8 varianter IMHO.Det finns 8 olika varianter pÄ Enzo & ingen vet riktigt vilken han bÀr i filmen. Eftersom det Àr en Fransk produktion frÄn 1988 sÄ kan man ju iaf hoppas att det Àr C026 CQ-1039 & inte C027 CQ-1071. I sÄ fall Àr ju C028/C029 inte "riktiga" Enzo heller eftersom de verkar ha kommit senare Àn 1998. De flesta av Citizens PVD Stainless boetter har överlag dÄlig belÀggning, inte alls i klass med Titan PVD. Inte bara Aqualand utan alla andra ocksÄ. Egen teori Àr att det fÀster dÄligt pÄ deras polerade stainless boetter. Titan har en helt annan yta som jag försöker efterlikna med rÀtt grov blÀstring.
Den svartmĂ„lade stĂ„lisen sĂ„ldes hade fan min 82Ă„riga farsa sett var knasâŠModdade, mĂ„lade, efter pvd & rena fake Aquor har funnits i decennier, inget nytt. Du kan köpa fĂ€rdiga moddade aquor pĂ„ ett par hemsidor. SĂ€kert sĂ€ljs de "fake Enzo" bĂ„de av okunskap & som rent bedrĂ€geri men bĂ„da Ă€r rĂ€tt lĂ€tta att upptĂ€cka. En sĂ„ldes pĂ„ KS t.ex & upptĂ€cktes i trĂ„den. SĂ€ljaren sĂ„lde ocksĂ„ en standard C02* som visade sig vara en Enzo med borttagen eller grymt sliten pvd.
Mina kommer fÄ DuraCoat/Cerakote & vissa blÄnerade, inte pvd behandlade. Skillnaden kommer garanterat att synas. Förhoppningsvis bÄde snyggare & hÄllbarare Àn Citizens kassa pvd.