Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
NÄgon som provat en aqualand pÄ Barton elite silicone och kan bjuda pÄ en bild?
Har kollat instagram och googlat, men inte hittat nÄgot. Tycker Originalbanden Àr lite för bulkiga, jag dyker inte ens
LÀgg gÀrna upp wrist shot pÄ den dÀr kombon!Hej
Hamnade hÀr igen efter ca 1Är pÄ utsidan.
Köpte en lÀnk till den direkt, men eftersom orginal lÀnk Àr utrotningshotad köpte jag en pÄ Amazon för kaffepengar.
Lite för kort gods i endbitarna för att kunna fila och böja till en Aqualand, men för en beater till en gubbe med lÀsglas blev det ganska ok efter nÄgra halvtimmars plÄt arbeta.
Sitter nÄgon pÄ ett svart tropic liknande Àr det ok att skriva till mig
FĂ„r bli min OWG 2022 klocka.
Fick till och med ett verktyg att korta lÀnken med
Har helt missat dessa! NÄn som kÀnner till historien om dem?
Det Àr ju det jag frÄgar efter!Har du mer info att delge? LÀnk?
Har lyckats nosa upp ref iaf.Har du mer info att delge? LĂ€nk?
OriginallĂ€nken gĂ„r att hitta för drygt tusenlappen om man letar. Personligen tycker jag den Ă€r horribel â bĂ„de kvalitet och kĂ€nsla. Vikta lĂ€nkbitar och skranglig som en billig Kina-lĂ€nk.Hastar ivĂ€g ett foto.
Passformen Àr hyffsad men inte i nÀrheten av orginalÀnken.
Men behövde en lÀnk om jag ska klara owg, hittade ett orginalÀnken i Tyskland för 3.5k... men pÄ en 2k klocka Àr det inte rimligt.
SÄ dÄ tyckte jag detta va ett ok alternativ.
StÄr som 2022 modell pÄ chrono24Har lyckats nosa upp ref iaf.
BlÄ = JP200067L
Svart = JP200717W
OriginallĂ€nken gĂ„r att hitta för drygt tusenlappen om man letar. Personligen tycker jag den Ă€r horribel â bĂ„de kvalitet och kĂ€nsla. Vikta lĂ€nkbitar och skranglig som en billig Kina-lĂ€nk.
Jag tÀnkte mer pÄ Àndbitarna som ÀndÄ följer hornen bra till skillnad frÄn min
FörstÄr ingenting! Denna modell har ju utgÄtt, sÄ plötsligt slÀpper de tvÄ nya!?StÄr som 2022 modell pÄ chrono24
Vore kul att testa en oysterlÀnk men mina sökningar har inte gett trÀff pÄ nÄgon lÀmplig. Du har inte tips pÄ nÄgon bra butik dÀr det finns?Förstod att du menade det men tyckte det var viktigare att skriva av mig om min ilska ang. denna skitlÀnk
Jag tycker det ser helt ok ut! Skulle kanske ha provat med en oyster-lÀnk dÄ dessa Àr lite mer dykarstuk pÄ. Har haft det pÄ flera av mina Aqualand.
Ăr jp2000 discontinued?FörstĂ„r ingenting! Denna modell har ju utgĂ„tt, sĂ„ plötsligt slĂ€pper de tvĂ„ nya!?
AlltsÄ... Jag har kört trial and error pÄ detta projekt sÄ mycket. Köpt sÀkert tio olika oyster-lÀnkar i tre olika omgÄngar. Det har varit skitsvÄrt för jag vill bÄde ha svÀngda Àndbitar och avsmalnande lÀnk mot lÄset. Finns gott om den kombon till 22 mm, men till 24 mm Àr det betydligt svÄrare... Jag ska se om jag har kvar sÀljarna sÄ lÀgger jag upp hÀr isf.Vore kul att testa en oysterlÀnk men mina sökningar har inte gett trÀff pÄ nÄgon lÀmplig. Du har inte tips pÄ nÄgon bra butik dÀr det finns?
Yes, för runt tvĂ„-tre Ă„r sedan tror jag. Var inne hos en StjĂ€rnurmakare som dĂ„ berĂ€ttade att han fĂ„tt sista batchen och att Citizen skulle rulla ut en ny modell...Ăr jp2000 discontinued?
Dom mÄste sitta pÄ ett ruskigt restlager isÄfall, finns massor med handlare som annonserar om att det finns nya i lager.Yes, för runt tvÄ-tre Är sedan tror jag. Var inne hos en StjÀrnurmakare som dÄ berÀttade att han fÄtt sista batchen och att Citizen skulle rulla ut en ny modell...
SÀkert. Det Àr ju Citizen vi pratar om. Ett tag efter det var de svÄra att fÄ tag i och fÄ reade dem alls. Nu kanske Asien har slÀppt pÄ gamla lager eftersom de gÄr att hitta rÀtt lÀtt.Dom mÄste sitta pÄ ett ruskigt restlager isÄfall, finns massor med handlare som annonserar om att det finns nya i lager.
Vilken Àr den nya modellen?SÀkert. Det Àr ju Citizen vi pratar om. Ett tag efter det var de svÄra att fÄ tag i och fÄ reade dem alls. Nu kanske Asien har slÀppt pÄ gamla lager eftersom de gÄr att hitta rÀtt lÀtt.
Eller sÄ har de börjat tillverka dem igen dÄ den nya modellen knappast blev nÄn succé...
Ăr vĂ€l den hĂ€r modellen, antar jagVilken Ă€r den nya modellen?
Har helt missat dessa! NÄn som kÀnner till historien om dem?
HÄller helt med dÀr, mÄste prova en sÄn! Den blÄ kunde blivit sÄ grym, men hÀr fick de tyvÀrr inte till fÀrgen. Ser lite billigt ut. Matt blÄ hade passat bÀttre.JP2007-17W ser ut att ha matt mörk blÀstrad yta, grymt snyggt. FÄr bli en sÄn snart. BlÄ sundial Àr vÀl sÄdÀr men lÀnken e kanske bÀttre Àn de gamla.
Totalt missat det hÀr ocksÄ!Har helt missat dessa! NÄn som kÀnner till historien om dem?
Full lume! Och nytt urverk tydligen.Totalt missat det hÀr ocksÄ!
Tycker den med ljus tavla kĂ€nns mest lyckad. Ăr det lume-tavla ocksĂ„ eller? Sugen pĂ„ att köpa en faktiskt!
Jag tror tyvÀrr det pÄgÄr nÄt fuffens hÀr. Fick en sÄn kÀnsla direkt. Finns ingen info alls om dessa pÄ Citizens officiella hemsida och klockan verkar inte finnas alls i Japan. SÄg en unboxing video dÀr skaparen sjÀlv var tveksam (nedan)Full lume! Och nytt urverk tydligen.