• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Velat flera Är pÄ denna, Slog Àntligen till. Mycket nöjd! Satt mer bekvÀmt Àn jag hade förvÀntat mig
71E5822D-B5C6-463B-A827-90D25FD4FB91.jpeg

Klart kungen rockar Aqualand, vad annars liksom. Skrev och frÄgade om han fortfarande har den kvar och vart han kom över den. Kul om det kommer ett svar. Ser framför mig hur kingen glider in pÄ Ur & Penn, "en sÄdan fÄr det bli!" :cigar:
81ca0a0ffd4e00eeccadd14f29eeed9e--visa.jpg

Hej
Hamnade hÀr igen efter ca 1Är pÄ utsidan.
Köpte en lÀnk till den direkt, men eftersom orginal lÀnk Àr utrotningshotad köpte jag en pÄ Amazon för kaffepengar.
Lite för kort gods i endbitarna för att kunna fila och böja till en Aqualand, men för en beater till en gubbe med lÀsglas blev det ganska ok efter nÄgra halvtimmars plÄt arbeta.
Sitter nĂ„gon pĂ„ ett svart tropic liknande Ă€r det ok att skriva till mig đŸ„°
FĂ„r bli min OWG 2022 klocka.

20220225_161927.jpg

20220224_164701.jpg

Fick till och med ett verktyg att korta lÀnken med :)
LĂ€gg gĂ€rna upp wrist shot pĂ„ den dĂ€r kombon! 👍😀

Hastar ivÀg ett foto.
Passformen Àr hyffsad men inte i nÀrheten av orginalÀnken.
Men behövde en lÀnk om jag ska klara owg, hittade ett orginalÀnken i Tyskland för 3.5k... men pÄ en 2k klocka Àr det inte rimligt.
SÄ dÄ tyckte jag detta va ett ok alternativ.

20220305_192843.jpg

Hastar ivÀg ett foto.
Passformen Àr hyffsad men inte i nÀrheten av orginalÀnken.
Men behövde en lÀnk om jag ska klara owg, hittade ett orginalÀnken i Tyskland för 3.5k... men pÄ en 2k klocka Àr det inte rimligt.
SÄ dÄ tyckte jag detta va ett ok alternativ.

20220305_192843.jpg
OriginallĂ€nken gĂ„r att hitta för drygt tusenlappen om man letar. Personligen tycker jag den Ă€r horribel — bĂ„de kvalitet och kĂ€nsla. Vikta lĂ€nkbitar och skranglig som en billig Kina-lĂ€nk. đŸ€·â€â™‚ïž

OriginallĂ€nken gĂ„r att hitta för drygt tusenlappen om man letar. Personligen tycker jag den Ă€r horribel — bĂ„de kvalitet och kĂ€nsla. Vikta lĂ€nkbitar och skranglig som en billig Kina-lĂ€nk. đŸ€·â€â™‚ïž

Jag tÀnkte mer pÄ Àndbitarna som ÀndÄ följer hornen bra till skillnad frÄn min ;)

Jag tÀnkte mer pÄ Àndbitarna som ÀndÄ följer hornen bra till skillnad frÄn min ;)

Förstod att du menade det men tyckte det var viktigare att skriva av mig om min ilska ang. denna skitlĂ€nk 😆
Jag tycker det ser helt ok ut! Skulle kanske ha provat med en oyster-lĂ€nk dĂ„ dessa Ă€r lite mer dykarstuk pĂ„. Har haft det pĂ„ flera av mina Aqualand. 😀👍

Förstod att du menade det men tyckte det var viktigare att skriva av mig om min ilska ang. denna skitlĂ€nk 😆
Jag tycker det ser helt ok ut! Skulle kanske ha provat med en oyster-lĂ€nk dĂ„ dessa Ă€r lite mer dykarstuk pĂ„. Har haft det pĂ„ flera av mina Aqualand. 😀👍
Vore kul att testa en oysterlÀnk men mina sökningar har inte gett trÀff pÄ nÄgon lÀmplig. Du har inte tips pÄ nÄgon bra butik dÀr det finns?

Vore kul att testa en oysterlÀnk men mina sökningar har inte gett trÀff pÄ nÄgon lÀmplig. Du har inte tips pÄ nÄgon bra butik dÀr det finns?
AlltsĂ„... Jag har kört trial and error pĂ„ detta projekt sĂ„ mycket. Köpt sĂ€kert tio olika oyster-lĂ€nkar i tre olika omgĂ„ngar. Det har varit skitsvĂ„rt för jag vill bĂ„de ha svĂ€ngda Ă€ndbitar och avsmalnande lĂ€nk mot lĂ„set. Finns gott om den kombon till 22 mm, men till 24 mm Ă€r det betydligt svĂ„rare... Jag ska se om jag har kvar sĂ€ljarna sĂ„ lĂ€gger jag upp hĂ€r isf. 👍

Dom mÄste sitta pÄ ett ruskigt restlager isÄfall, finns massor med handlare som annonserar om att det finns nya i lager.
SÀkert. Det Àr ju Citizen vi pratar om. Ett tag efter det var de svÄra att fÄ tag i och fÄ reade dem alls. Nu kanske Asien har slÀppt pÄ gamla lager eftersom de gÄr att hitta rÀtt lÀtt.
Eller sÄ har de börjat tillverka dem igen dÄ den nya modellen knappast blev nÄn succé...

SÀkert. Det Àr ju Citizen vi pratar om. Ett tag efter det var de svÄra att fÄ tag i och fÄ reade dem alls. Nu kanske Asien har slÀppt pÄ gamla lager eftersom de gÄr att hitta rÀtt lÀtt.
Eller sÄ har de börjat tillverka dem igen dÄ den nya modellen knappast blev nÄn succé...
Vilken Àr den nya modellen?

JP2007-17W ser ut att ha matt mörk blÀstrad yta, grymt snyggt. FÄr bli en sÄn snart. BlÄ sundial Àr vÀl sÄdÀr men lÀnken e kanske bÀttre Àn de gamla.
HÄller helt med dÀr, mÄste prova en sÄn! Den blÄ kunde blivit sÄ grym, men hÀr fick de tyvÀrr inte till fÀrgen. Ser lite billigt ut. Matt blÄ hade passat bÀttre.

Àr de nÄgon i trÄden som sitter pÄ en doxa sub 300t/1200t och Àr sugen pÄ en titenzo sÄ byter jag gÀrna.
de Àr den hÀr som troligtvis kommer ut pÄ annons..vill ge trÄden hÀr en första tjing

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp