• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

⚠ Jag tror tyvĂ€rr det pĂ„gĂ„r nĂ„t fuffens hĂ€r. Fick en sĂ„n kĂ€nsla direkt. Finns ingen info alls om dessa pĂ„ Citizens officiella hemsida och klockan verkar inte finnas alls i Japan. SĂ„g en unboxing video dĂ€r skaparen sjĂ€lv var tveksam (nedan) ⚠
Screenshot_20220306_135204.jpg

LĂ€nk till videon
Ser ju grymt ut!! Men lite mÀrkligt som du sÀger

Hittat den pÄ flera sajter, Olfert bl.a.:

Kanske en version som Àn sÄ lÀnge endast sÀljs i Tyskland?

Ser ju grymt ut!! Men lite mÀrkligt som du sÀger

Hittat den pÄ flera sajter, Olfert bl.a.:

Kanske en version som Àn sÄ lÀnge endast sÀljs i Tyskland?
Den texten Ă€r ju copy paste frĂ„n hur de alltid beskrivit vanliga modellen. SĂ„ lĂ€nge den inte finns pĂ„ hemsidan sĂ„ utgĂ„r jag ifrĂ„n att den inte Ă€r kosher. Skulle Citizen förresten ha börjat med den typen av spĂ€nne pĂ„ gummit? Är det inte lite Panerai-stuk?

Den texten Ă€r ju copy paste frĂ„n hur de alltid beskrivit vanliga modellen. SĂ„ lĂ€nge den inte finns pĂ„ hemsidan sĂ„ utgĂ„r jag ifrĂ„n att den inte Ă€r kosher. Skulle Citizen förresten ha börjat med den typen av spĂ€nne pĂ„ gummit? Är det inte lite Panerai-stuk?
HĂ„ller med helt och hĂ„llet. Helt klart mĂ€rkligt det hĂ€r. Och ja, lite faktiskt! 😆

Jag har mejlat Citizens marknadsavdelning nu och frÄgat om modellen. Hoppas de svarar!

Flesta sÀljarna Àr iaf aukt Citizen. C520 Àr samma verk som i andra JP. Det spÀnnet sitter pÄ flera nya promaster band. Snyggt, nja. De fick vÀl Àndra sÄ det inte liknar P för mycket. Visare, bezel, lcd case osv ser korrekt ut, mÀrklig baksida. Hoppas C svarar..

NOS C022 -91 gick för 6k om det nu inte Àr "trissa priset" försök.
Det Àr nog rimligt, ja.
NÄn som vet nÀr de togs ur sortimentet?

Önskar min bezel var lite lite mer sliten, förmodligen utbytt 🌚
Vill minnas att den kom som nedan & matchar bra, baksidan har spÄr kvar efter hologrammet. RejÀlt skitig iaf & hamnade nog inte pÄ samma stÀlle i bezeln efter rengöring. Du fÄr slita in den sjÀlv eller vÀlj valfri sÄ byter vi jÀmnt.

Vill minnas att den kom som nedan & matchar bra, baksidan har spÄr kvar efter hologrammet. RejÀlt skitig iaf & hamnade nog inte pÄ samma stÀlle i bezeln efter rengöring. Du fÄr slita in den sjÀlv eller vÀlj valfri sÄ byter vi jÀmnt.

Ja det Àr nog rimligt, jag fÄr sluta fjanta och slita lite pÄ den! Den Äker tyvÀrr inte pÄ lika ofta som de andra i samlingen.

Tack för erbjudandet!

Hej och trevlig helg,
Jag har lÀst och uppskattat all information och entusiasm hÀr.
Nu har jag ett dilemma..pga COVID mm..mm
Pantsatte min Aqualand som jag köpte ny för mÄnga mÄnga Är sedan.
Nr 0010758. C023-088069 Y/GN-4-S
Siffrorna i boetten Àr guldfÀrgade.
NÄgon kan sÀkert hjÀlpa mig med Ärtalet.
Besökte pantbanken för första gÄngen utan nÄgra förvÀntningar.
Klockan Àr i mkt fint skick och har ett nytt korrekt armband.
Den har mindre bruksmÀrken pÄ ringen.
Bruksanvisningen original följer med. Nyligen bytt batterier. Packningen fin.
Tror att jag har kvar dykartanken, men kan inte lova det. MĂ„ste ”djupdyka i förrĂ„det ” först.
Jag har pga ovan inget eget fotografi av klockan.
SÄÄ jag har lÄnat en bild frÄn en medlem pÄ forumet! (Hoppas det Àr okej)
Min frÄga Àr om ni tycker att klockan ska gÄ pÄ Kaplans aktion i slutet pÄ mars ?
Eller erbjudas hĂ€r
 sista dagen jag kan lösa ut klockan Ă€r nu pĂ„ mĂ„ndag 14 mars.
Löser jag ut den sÄ postar jag naturligtvis bilder.
E27A3A85-78C8-4870-ABC3-04D751888448.jpeg

Senast Àndrad:
Hej och trevlig helg,
Tror att jag har kvar dykartanken, men kan inte lova det. MĂ„ste ”djupdyka i förrĂ„det ” först.
Min frÄga Àr om ni tycker att klockan ska gÄ pÄ Kaplans aktion i slutet pÄ mars ?
Eller erbjudas hĂ€r
Jan-90, C023 med djup i fot, köpt i usa? Lös ut för sjutton. Kaplans tar vÀl hutlösa avg? Saknas i samlingen sÄ du har minst en garanterad köpare hÀr iaf.

Jan-90, C023 med djup i fot, köpt i usa? Lös ut för sjutton. Kaplans tar vÀl hutlösa avg? Saknas i samlingen sÄ du har minst en garanterad köpare hÀr iaf.
Ja, USA det stÀmmer. Min fd svÀgerska köpte den pÄ min bestÀllning pÄ vÀgen hem FrÄn USA. SjÀlv tillbringade jag min tid 1983/84 i Huntington Beach CA. LÄng historia kort..blev med bjuden pÄ söndag BBQ hemma hos Arnold S, The Terminator men bangade för Bio med flickor, blir vÀl fler tillfÀllen.. Det blev det inte

Senast Àndrad:
Hej och trevlig helg,
Eller erbjudas hĂ€r
Lös ut och sÀlj hÀr, till nÄn av oss! Kaplans etc. Àr bra för dyra klockor och sÀrskilt mÀrken som har en snÀv mÄlgrupp, dom köparna kollar ofta dÀr. För en batteridriven Citizen kÀnns det onödigt att ge bort över 20% till dom dÀr rackarna...

Tror inte vi behöver fundera sĂ„ mycket mer pĂ„ den saken. SĂ„g nu en sak som jag tidigare missat: de har matchat den borstade/blĂ€strade(?) boetten med en vanlig stĂ„llĂ€nk. Det skulle aldrig officiella Citizen göra. Case closed, om nĂ„n frĂ„gar mig đŸ€·â€â™‚ïž

Screenshot_20220312_235726.jpg
Bra spottat! đŸ‘đŸŒ

NĂ€, verkar ju inte bĂ€ttre tyvĂ€rr. Inte ett knyst frĂ„n Citizen heller som var pĂ„ mina mejl
 NĂ„got eget bygge frĂ„n tyska handlare tro? 🧐

Bra spottat! đŸ‘đŸŒ

NĂ€, verkar ju inte bĂ€ttre tyvĂ€rr. Inte ett knyst frĂ„n Citizen heller som var pĂ„ mina mejl
 NĂ„got eget bygge frĂ„n tyska handlare tro? 🧐
Definitivt. SÀrskilt som jag sÄg texten "updated movement" hos nÄn av sÀljarna. Det Àr nog ett smart sÀtt att föregÄ det faktum att de kastat i ett helt annat urverk....

Definitivt. SÀrskilt som jag sÄg texten "updated movement" hos nÄn av sÀljarna. Det Àr nog ett smart sÀtt att föregÄ det faktum att de kastat i ett helt annat urverk....
Verkar ju inte bĂ€ttre tyvĂ€rr
 Hade nog klippt en om den var â€Ă€kta”, men kĂ€nns lite skumt att köpa en moddad. SĂ„ avstĂ„r nog 😅

Tillbaka
Topp