• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

ZF Manaus Àr en intressant historia som fÄngade mitt intresse, och som du skriver finns det ju vÀldigt sparsmakat med information pÄ nÀtet om dessa.
Jag fĂ„r i all fall glĂ€djas Ă„t att jag har ett brasilianskt boettlock, alltid nĂ„got
 😝😏
Det pÄstods nÄnstans att de hade importerat delar & satt ihop dem i Manaus. Detta gÀllde nÄn annan klocka, inte Aqualand. Mer info finns i trÄden nÄnstans men kom nog inte sÄ mycket lÀngre. Har en kvar men med kasst moderkort. Alla delar matchar standard stÄl C022 sÄ inga prob för dig att ÄterstÀlla till orig.

Det pÄstods nÄnstans att de hade importerat delar & satt ihop dem i Manaus. Detta gÀllde nÄn annan klocka, inte Aqualand. Mer info finns i trÄden nÄnstans men kom nog inte sÄ mycket lÀngre. Har en kvar men med kasst moderkort. Alla delar matchar standard stÄl C022 sÄ inga prob för dig att ÄterstÀlla till orig.

Tackar för detta!
Om du rÄkar ha en sekundvisare (eller alla visarna) till övers sÄ fÄr du gÀrna PMa :)

UPS kom förbi framÄt kvÀllen. StÀllde in allt och lÀt den följa med ut en svÀng.
Levererades med tub, instruktionsbok, cert och förlÀngning till bandet.
Mer bilder och info kommer givetvis framöver 🙂
C1EE91E0-6088-4C63-8805-1CE8E4EA2987.jpeg
1BA1D4F4-4515-430C-A243-A4053C62C8C9.jpeg
98E743AD-CFC6-405B-9938-7AC652DF90D2.jpeg

Varför togs min post bort? Varför fick jag ingen förvarning? Om nÄgonting var fel hade jag korrigerad det!
.. 
 ..?

Varför togs min post bort? Varför fick jag ingen förvarning? Om nÄgonting var fel hade jag korrigerad det!
.. 
 ..?

DĂ€r stĂ„r lite regler. Behövs 50st inlĂ€gg i forumdelen för att fĂ„ annonsera i köp o sĂ€lj delen och sĂ„ brukar de inte va populĂ€rt att annonsera i olika trĂ„dar..man brukar kunna ge en lite ”heads-up” att den klockan kan komma ut till försĂ€ljning..typ som att jag har en aqualand och postar i aqualand trĂ„den att den kan sĂ€ljas innan den lĂ€ggs pĂ„ köp o sĂ€lj..
hoppas du förstÄr hur jag menar

DĂ€r stĂ„r lite regler. Behövs 50st inlĂ€gg i forumdelen för att fĂ„ annonsera i köp o sĂ€lj delen och sĂ„ brukar de inte va populĂ€rt att annonsera i olika trĂ„dar..man brukar kunna ge en lite ”heads-up” att den klockan kan komma ut till försĂ€ljning..typ som att jag har en aqualand och postar i aqualand trĂ„den att den kan sĂ€ljas innan den lĂ€ggs pĂ„ köp o sĂ€lj..
hoppas du förstÄr hur jag menar
Tack för svar 👍 Nja, förstĂ„r inte riktigt logiken. HĂ€r möts köpare och sĂ€ljare hela Tiden. Fick ingen förvarning alls. Det var inga problem nĂ€r jag skrev att den skulle gĂ„ pĂ„ Kaplan aktion i mars
. Hade gĂ€rna flyttat posten copy/paste men det gĂ„r ju inte nu!

UPS kom förbi framÄt kvÀllen. StÀllde in allt och lÀt den följa med ut en svÀng.

Hur kĂ€nns remmen? Aqualand stel eller mjuk? Ändrat uppfattning om spĂ€nnet, funkar bra pĂ„ den & nĂ„n sorts coating pĂ„?

Kul som fan! Nu vill vi höra allt! KĂ€nns det som en keeper och har ni hittat varandra? Vilka Ă€r nu de nya funktionerna?? 😀

Faaaan den Ă€r sĂ„ cool!! 😍 Sjukt pĂ„ en jag ocksÄ  men borde inte
 😆

Stort grattis! đŸ‘đŸŒ HĂ„ller med @Weberg! Bomba med bilder/intryck osv!

Finns inga nya funktioner. Har förklarat flera gÄnger att det Àr samma verk som alla andra JP, C520. StÄr pÄ urtavlan & kolla videon som du sjÀlv lade in.
Ja, du Àr en sÄn som förklarar saker för andra, har noterat det...

Men nu Àr det sÄ att i flertalet annonser stÄr det just att den hÀr modellen har nya funktioner, dÀrav den relevanta frÄgan. För övrigt stÄr det Àven "newer movement inside" pÄ vissa.

Ja, du Àr en sÄn som förklarar saker för andra, har noterat det...

Men nu Àr det sÄ att i flertalet annonser stÄr det just att den hÀr modellen har nya funktioner, dÀrav den relevanta frÄgan. För övrigt stÄr det Àven "newer movement inside" pÄ vissa.
Du fÄr notera vad fan du vill ang mig som person men hÄll det för dig sjÀlv. Det hjÀlper inte trÄden ett dugg. LÀnka till de annonserna som pÄstÄr att det Àr ett nytt verk & posta bilder frÄn dina konversationer med Citizen USA, Ur & Penn, "flera sÀljare pÄ Chrono24", stjÀrnurmakare osv.

I alla jag sett sÄ stÄr det C520 & enl videon som du lade in sÄ Àr funktionerna samma som JP2000/2004. Hade Citizen satt i nytt verk sÄ hade det ocksÄ fÄtt ett nytt nummer. Det finns 7 varianter av C0* verket men bara 2 av C52*.

Hur kĂ€nns remmen? Aqualand stel eller mjuk? Ändrat uppfattning om spĂ€nnet, funkar bra pĂ„ den & nĂ„n sorts coating pĂ„?
- Remmen Àr mjuk men tjock. SpÀnnet har samma fÀrgton som boetten. Har inte Àn detaljstuderat om det Àr en belÀggning eller om det Àr materialet som har den hÀr tonen. Boetten har i alla fall samma fÀrgton överallt, Àven baksidan. Bilder kommer.

Du fÄr notera vad fan du vill ang mig som person men hÄll det för dig sjÀlv. Det hjÀlper inte trÄden ett dugg. LÀnka till de annonserna som pÄstÄr att det Àr ett nytt verk & posta bilder frÄn dina konversationer med Citizen USA, Ur & Penn, "flera sÀljare pÄ Chrono24", stjÀrnurmakare osv.

I alla jag sett sÄ stÄr det C520 & enl videon som du lade in sÄ Àr funktionerna samma som JP2000/2004. Hade Citizen satt i nytt verk sÄ hade det ocksÄ fÄtt ett nytt nummer. Det finns 7 varianter av C0* verket men bara 2 av C52*.
App, app, app! Inte den tonen tack. Och onödigt med svordomar. Det blir sÄ himla trÄkig stÀmning dÄ. Vi pratar klockor hÀr, inte flyktingpolitik...

LÀs gÀrna en gÄng till sÄ ser du att jag refererar till dina egna ord; och det Àr du som anvÀnder ilskna emojin pÄ mina inlÀgg och du som kallar min kompis som driver en StjÀrnurmakarna-butik för "stjÀrnpolare" och du som tycker att jag ska "lÀsa pÄ" osv.

Googla fÄr du göra sjÀlv, det tÀnker inte jag göra Ät dig. Bara att skriva in ref nr och börja plöja. Allt finns dÀr.

FYI sÄ har jag mejlat med Citizen i Tyskland, USA och Sverige samt en sÀljare i Tyskland och en i NederlÀnderna och om du lÀst vad jag skrev tidigare sÄ lovade jag att Äterkomma nÀr jag fick tid att skriva av mig.

NĂ„gra bilder och funderingar, mer kommer efter hand.
Har konstaterat att mÀrkningen pÄ tavlan och boettlocket skiljer sig en del frÄn min JP2000-08E.
Vad gÀller fÀrgen pÄ boett och lÄs har jag ocksÄ konstaterat att det Àr nÄgon form av ytbelÀggning/ytbehandling.
HĂ„ll tillgodo sĂ„ lĂ€nge 🙂
559D0C03-CAB0-400C-BC83-2596FC33CC27.jpeg
02ECA9D3-09BD-4F6D-A9B8-B6FFBF5BC143.jpeg
E6F1E765-0965-45CA-9374-96ECA233BF6A.jpeg
4720EC3D-4EFB-4A18-84B5-978158B64B0C.jpeg

E3857478-7633-4FD9-8AD6-F175BB59CC5A.jpeg

App, app, app! Inte den tonen tack. Och onödigt med svordomar. Det blir sÄ himla trÄkig stÀmning dÄ. Vi pratar klockor hÀr, inte flyktingpolitik...

LÀs gÀrna en gÄng till sÄ ser du att jag refererar till dina egna ord; och det Àr du som anvÀnder ilskna emojin pÄ mina inlÀgg och du som kallar min kompis som driver en StjÀrnurmakarna-butik för "stjÀrnpolare" och du som tycker att jag ska "lÀsa pÄ" osv.

Googla fÄr du göra sjÀlv, det tÀnker inte jag göra Ät dig. Bara att skriva in ref nr och börja plöja. Allt finns dÀr.

FYI sÄ har jag mejlat med Citizen i Tyskland, USA och Sverige samt en sÀljare i Tyskland och en i NederlÀnderna och om du lÀst vad jag skrev tidigare sÄ lovade jag att Äterkomma nÀr jag fick tid att skriva av mig.
Menar du att flyktingpolitik och svordomar Àr helt okej?

Januari 1990 Nr 0010758 CO23-088069 Y/GN-4-S USA.
Nytt armband och batterier. Kontrollerade dyk/alarm som fungerar som det ska.
Min före detta svÀgerska köpte den till mig pÄ vÀgen hem april/maj-90
SjÀlv bodde jag tre kvarter frÄn piren i Huntington Beach CA -83/84
En dykarklocka dÄ, var bara en dröm

A1F12017-E9AC-48A1-92BF-571DA2EAA2E4.jpeg

Bilagor

• A1F35D9C-458A-4F37-AEDF-33405A1A65B4.jpeg
    A1F35D9C-458A-4F37-AEDF-33405A1A65B4.jpeg
    202.1 KB · Visningar: 11
  • 9A57615A-A9E2-4774-B684-52A42202BE43.jpeg
    9A57615A-A9E2-4774-B684-52A42202BE43.jpeg
    598.8 KB · Visningar: 11
  • 0B7DD851-BACC-438D-BDFA-3547CB80DE58.jpeg
    0B7DD851-BACC-438D-BDFA-3547CB80DE58.jpeg
    849.1 KB · Visningar: 12
  • AB1F5670-253C-46AB-A23B-36EE479C4A8C.jpeg
    AB1F5670-253C-46AB-A23B-36EE479C4A8C.jpeg
    756.8 KB · Visningar: 10
  • 60A3935C-071A-4D2F-B84A-3885CFE6EFFF.jpeg
    60A3935C-071A-4D2F-B84A-3885CFE6EFFF.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 12
Senast Àndrad:

"Ja, du Àr en sÄn som förklarar saker för andra, har noterat det..."

Personangrepp Àr inte tillÄtna sÄ sluta upp med det! SvÀr gör jag bÀst fan jag vill, inte riktat mot dig. En ilsken emoji betyder att man inte hÄller med, inget annat. "StjÀrnpolare" ber jag om ursÀkt för, skulle stÄtt StjÀrnurmakarpolare.

LÀsa pÄ kan du göra om GTIN eftersom du inte visste vad det innebÀr, inget annat. LÀnkar bad jag om eftersom jag googlat sjÀlv & inte hittat nÄgot om "utbytt verk" eller "uppdaterat verk".

5752BB0A-B1AB-4A49-A5CA-5D78092A2525.gif

Nu fÄr ni ta ett djupt andetag. Tror inte nÄgon menar nÄgon annan nÄgot taskigt. NÀr nya klockor lanseras kan det uppstÄ oklarheter. Det reder nog ut sig tillslut ska ni se.
Personangrepp köper jag inte, punkt slut. Du Àr moderator sÄ agera efter reglerna om det finns nÄgra. Ber om ursÀkt om jag brutit mot nÄgra ocksÄ.

Tar nu permanent semester frÄn Klocksnack. För mÄnga klockforum att hÄlla reda pÄ. Tack till alla som stÄtt ut med mitt spammande & "desinformation" de senaste 3 Ären! Nu blir det dykning istÀllet. Med Ernholms gamla JP pÄ armen förstÄs...

Senast Àndrad:
En nörd-notering:
Tuben som min nya Aqualand levererades i Ă€r en version jag inte sett tidigare. Annan mĂ€rkning och annat utförande pĂ„ ”ventilen” (vet inte vad det heter 🙂), inte krom som pĂ„ mina tidigare tuber.
4140CA8E-7D12-44D0-BC55-385B89B5FC3A.jpeg
ACB86A09-EA35-4018-9702-5FF0D390394C.jpeg

Tillbaka
Topp