• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Tack för gott rĂ„d! Det ska jag absolut prova. Nu har ju inte Ur & Penn just JP2000-67L i sitt sortiment men det kanske inte spelar nĂ„gon roll? De kanske kan jaga fram reservdelar frĂ„n Citizen oavsett om de sĂ€ljer den aktuella klockan eller ej. Återkommer!

Fick följande mÀrkliga svar frÄn Ur & Penn:

”Tack för ditt tĂ„lamod.
Enligt information frÄn vÄr serviceavdelning har de ingen möjlighet att bestÀlla hem originallÀnk till din klocka dÄ denna Àr slut i lager och har utgÄtt ur sortimentet.

Jag önskar dig en fin dag.”

Min slutsats Àr att Ätminstone den blÄ Aqualand:en var en limiterad utgÄva som nu Àr slutsÄld.

8C2498FE-669C-4FE0-B0E5-953863E715EC.jpeg

Fick följande mÀrkliga svar frÄn Ur & Penn:

”Tack för ditt tĂ„lamod.
Enligt information frÄn vÄr serviceavdelning har de ingen möjlighet att bestÀlla hem originallÀnk till din klocka dÄ denna Àr slut i lager och har utgÄtt ur sortimentet.

Jag önskar dig en fin dag.”

Min slutsats Àr att Ätminstone den blÄ Aqualand:en var en limiterad utgÄva som nu Àr slutsÄld.
Jag tror det finns nÄgra olika sÀljbolag för europa som tÀcker olika lÀnder. Den blÄa pÄ lÀnk verkar sÀljas av tyska Citizen watch europe gbmh som distribuerar till Tyskland, Frankrike och Finland.
Den kanal Ur & Penn köper ifrÄn verkar ha valt att inte ta in denna modell. Eller sÄ Àr det tyskarna som specialbestÀllt de med lume- och blÄ tavla för sina marknader.
Kolla med nÄn tysk AD om dom kan fÄ tag pÄ lÀnken.

Senast Àndrad:
Är det nĂ„gon som har tips pĂ„ bra gummi som smalnar av frĂ„n 24-22mm eller liknande. GĂ€rna nĂ„got flat vent-aktigt. đŸ™đŸŒ

LÀngesedan jag bar denna, jisses vad bra den Àr. Speciellt under sÄna svÄra och tuffa förhÄllanden som nu nÀr man Àr pÄ det lokala fiket för en kaffe.
Om jag fick önska nÄgot skulle det vara den dÀr lite mörkare boetten som sitter i nya slÀppet med full-lume tavlan.
DÄ skulle den smÀlta in lite bÀttre bland kaffebönorna och trÀgolvet.

IMG_20220401_192705.jpg
Nemen, vilket snyggt band! Ser ut att vara gjort för klockan. KÀlla?

Noterade att Citizen verkar ha tagit bort den klassiska dekompressionstabellen pÄ gummit pÄ den senaste batchen av JP2000-08E. Ni som köpt dessa relativt nyligen, kan ni bekrÀfta detta?

Noterade att Citizen verkar ha tagit bort den klassiska dekompressionstabellen pÄ gummit pÄ den senaste batchen av JP2000-08E. Ni som köpt dessa relativt nyligen, kan ni bekrÀfta detta?

Kan inte bekrÀfta att sÄ Àr fallet pÄ JS2000-08E, men detsamma gÀller min NY0040-09E som Àr tillverkad augusti 2021. Har Àven sett exempel dÀr de tagit bort printen frÄn BN0150, sÄ verkar vara nÄgot de kör rakt igenom sitt sortiment dÄ.

Tillbaka
Topp