• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

On the move
20220526_104905.jpg

Har varit sugen pĂ„ en Aqualand ett tag nu och slog till idag, kommer troligen under veckan som kommer 😊

Kan passa pÄ att tipsa om att Ur&Penn har 20 % pÄ bland annat Aqualanden om man köper den via deras hemsida i helgen, sÄ priset hamnar pÄ 2 398 kr.

NÄgon som sitter pÄ ett tidigt (90-tals) exemplar av JP2000-08E? Vore kul att se nÄgra bilder isf. och jÀmföra med dagens version.

Min första Aqualand var ett slitet exemplar tillverkat -98 om jag minns rÀtt och just den hade en del inslag frÄn de ursprungliga C0-serierna sÄsom en tunnare bezel och en konkav bezelinsert, maskingraverad text vid knapparna och blÄgrÄ lysmassa men i övrigt en vanlig JP2000-08E. SÄld sedan lÀnge förstÄs.

Har haft flera betydligt nyare exemplar sedan dess och dÀr har dessa inslag inte Äterkommit. Citizen kanske hade en period mellan att C0-serierna avvecklades och JP-serierna började införas dÀr det blev lite överlappning vad gÀller delarna och tillverkningsprocessen? Bara en teori, kan förstÄs ha hur fel som helst och att min 98:a bara var nÄgon form av franken.

Senast Àndrad:
Tack! Köpte lÀnken lös utan stift sÄ om du har nÄgon info om de originalstift som kom med lÀnken sÄ Àr jag ytterst tacksam.
TyvÀrr ingen mer info om stiften men tÀnker att vilka random 24mm stift som helst borde fungera sÄ lÀnge de kan fjÀdra tillrÀckligt.

TyvÀrr ingen mer info om stiften men tÀnker att vilka random 24mm stift som helst borde fungera sÄ lÀnge de kan fjÀdra tillrÀckligt.
Man vill ju ha rÀtt diameter pÄ stiftkroppen och Àndarna sÄ att bara ta första bÀsta 24mm kÀnns obra. FÄr kolla vidare men det Àr nyttig info för alla som funderar pÄ att skaffa nya lÀnken frÄn JP2000-67L till sin JP2000-08E.

Man vill ju ha rÀtt diameter pÄ stiftkroppen och Àndarna sÄ att bara ta första bÀsta 24mm kÀnns obra. FÄr kolla vidare men det Àr nyttig info för alla som funderar pÄ att skaffa nya lÀnken frÄn JP2000-67L till sin JP2000-08E.
Passande originalstift borde vÀl gÄ att köpa via Ur & Penn?

Passande originalstift borde vÀl gÄ att köpa via Ur & Penn?
De vĂ€gra ju sĂ€lja reservdelar till den nya JP2000-67L. Försökte köpa just lĂ€nken av dem för ett tag sedan men fick till svar att den â€Ă€r slutsĂ„ld och klockan Ă€r utgĂ„ngen ur sortimentet” typ en vecka efter att de lanserade klockan.

Kan ju iofs prova pÄ nytt och bara efterfrÄga bandstiften denna gÄng.

De vĂ€gra ju sĂ€lja reservdelar till den nya JP2000-67L. Försökte köpa just lĂ€nken av dem för ett tag sedan men fick till svar att den â€Ă€r slutsĂ„ld och klockan Ă€r utgĂ„ngen ur sortimentet” typ en vecka efter att de lanserade klockan.

Kan ju iofs prova pÄ nytt och bara efterfrÄga bandstiften denna gÄng.
Konstigt! Men kanske annat nu nÀr de haft den i lager ett tag? Lycka till!

Jag köpte de hÀr till min lÀnk. Tjockaste 24mm jag har hittat.
Vilken lÀnk kör du? Har du den gamla borstade originallÀnken med ihÄliga ÀndlÀnkar sÄ funkar ju original bandstift eller motsvarande alldeles utmÀrkt.

Problemet med den nya versionen av lÀnk som finns pÄ JP2000-67L och som passar andra Aqualands i samma serie Àr att original bandstift inte kan komprimeras tillrÀckligt i den för att gÄ i boetten och dÄ ej heller sÄdana som hÄller samma dimensioner.

Tillbaka
Topp