• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Lagt in en sÀljes-annons pÄ tvÄ Aqualand.
Mycket bra pris tror jag đŸ€”

 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
DÄ var man med Aqualand igen efter mÄnga Ärs uppehÄll.......
Hade ca 2010 en Aqualand C022 som jag verkligen gillade och kÀrade ner mig i den sÄ pass att jag demonterade verket i bestÄndsdelar för rengöring etc. DÄ har det gÄtt lÄngt ;). En sann kÀrlek men som jag tyvÀrr dumpade dÄ ett annat anrikt mÀrke som Breitling satte klorna i mig. Gled in i denna trÄden för nÄgon mÄnad sen och kÀrleken pÄnyttföddes vilket resulterade i ett köp hos Ur o Penn.
JP2000-08E blev det och vÀl dÀr köpte jag Àven till gula dykartuben(gÄr emot mina principer men priset blir ÀndÄ vÀldigt bra).
Mycket nöjd med nyförvÀrvet dÄ denna klassiker Àr bÄde rolig och vÀlbyggd. KÀnns som att den kommer konkurrera ut allt i klocklÄdan.

En liten grej till bara för ibland kan man gott betygsÀtta en affÀr. 1,5/5 Tonfiskar.
TÀnkte; jag drar till Ur o Penn i Malmö och införskaffar mig hÀrligheten men tÀnkte en veva till att man ska ju inte lita pÄ en lagerstatus, det Àr ju sÄ vanskligt ibland eller ofta faktiskt. I detta fallet finns klockan i lager i nÀstan alla butiker i hela riket sÄ varför skulle det behöva kontrolleras?. Ur o Penn har hÀngt med lÀnge, dom kan vÀl sin grej?-tydligen inte!. TÀnkte ett varv till, ska jag brÀnna över 200;- pÄ en tÄgresa utan framgÄng och svinsur?

Ringer. FÄr reda av butiksbitrÀdet att den inte finns i lager utan enbart pÄ ett stÀlle i riket!-WTF!?. Tur jag ringde!. NÀsta stÀlle kan jag asa mig dit men nu har förtroendet sjunkit en aning, dÀrför ringer jag dit för att försÀkra mig. Ringer och ringer......och ringer.......och ringer helt utan framgÄng. Trött pÄ skiten sÄ jag ringer till grannbutiken ett par hundra meter ifrÄn dÄ jag undrar vad i h*****e som stÄr pÄ!?. FÄr svaret att klockan mycket riktigt finns i den andra butiken men hon visste inte varför dom inte svarar. FrÄgade Àven om de sjÀlva har den i lager och det har de INTE. KÀnde mig nÀstan dum hÀr, men vad gör man inte för en klocka hehe.

Ett mejl skickas frÄn ena butiken till den andra för att reservera klockan samt ringa upp mig. Blir istÀllet uppringd av butiken jag nyss pratade med dÀr jag fick svaret att telefonerna Àr trasiga i den andra butiken men de har reserverat klockan.
TyvÀrr blev det ingen klocka den dagen dÄ tiden runnit ivÀg. Lite svordomar och sÄnt. Skickar bud tvÄ dagar senare för att hÀmta klockan och vÀl dÀr fÄr mitt bud reda pÄ att klockan precis har överlÀmnats frÄn grannbutiken hit. Say what!!!!!!!?????????
Ur o Penn:s lagerstatus Ă€r inget vĂ€lfungerande, snarare ett skĂ€mt till den graden att de vet ju inte ens vad dom har i sina montrar för bövelen. Ibland ska en ”dum” frĂ„ga tas pĂ„ allvar. Berömmer mig som ett misstĂ€nksamt geni.

JÀtteglad för klockan annars. Har Àven en mÀktigare godsak pÄ ingÄng men vÀntar pÄ besked om vad frakten hamnar pÄ......fortsÀttning följer ;)


6616AB20-032B-4B2C-92EC-C5DB28A47920.jpeg
 
Senast Àndrad:

jmalmsjo

Cartier
Fönstershoppar. €428, Alcudia Mallorca. Ska försöka ta mig in utan familjen för att klĂ€mma och kĂ€nna lite!

Edit: vridringen Àr mycket grönare i verkligheten Àn pÄ bilden. Fick med en wristshot. Den var vÀldigt lÀtt pÄ armen!



7FD21295-21BC-4AF9-9E71-93772C2F4157.jpeg

34352606-3B55-4B03-A35D-1BB0E999786E.jpeg
0C3C3C26-CBCE-42EC-A9A8-4CD6A20EF583.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp