• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Vad har du för handled ? Sitter klockrent ju :) Funderar pÄ att skaffa mig igen en Aqualand efter mÄnga Ärs frÄnvaro :)

Sitter fint, vad har du för handled? Thx

18 cm mĂ€ter den. Skulle sĂ€ga att Aqualanden Ă€r i största laget för mig, men fungerar helt klart! Är dock van vid att köra Cartier Santos (35 mm) och Tank (25 mm) sĂ„ ibland kan det vara svĂ„rt att motivera storleken 😅

18 cm mĂ€ter den. Skulle sĂ€ga att Aqualanden Ă€r i största laget för mig, men fungerar helt klart! Är dock van vid att köra Cartier Santos (35 mm) och Tank (25 mm) sĂ„ ibland kan det vara svĂ„rt att motivera storleken 😅
Undrar hur det sitter pĂ„ min 16,75 đŸ€” mĂ„ste testa . Har haft en Aqualand för mĂ„nga Ă„r sen typ slutet pĂ„ 90 talet. 10 Ă„r tjĂ€nstgjorde den innan jag sĂ„lde, har aldrig haft ngn annan klocka sĂ„ lĂ€nge .

Fn anvÀnder nÀstan bara denna, har mest vintage annars, men vÄgar ej anvÀnda för bad, kajaking och annat sommarkul
84A16208-4DF4-4481-BAF9-06B21457DA4C.jpeg

Undrar hur det sitter pĂ„ min 16,75 đŸ€” mĂ„ste testa . Har haft en Aqualand för mĂ„nga Ă„r sen typ slutet pĂ„ 90 talet. 10 Ă„r tjĂ€nstgjorde den innan jag sĂ„lde, har aldrig haft ngn annan klocka sĂ„ lĂ€nge .
PĂ„ 16,5. Även jag kör ofta smĂ„ klockor, men tycker det funkar.

96022174-EC69-400D-A11E-2E83A2E758EB.jpeg

/B

Edit : bytte bild för att visa bÀttre hur/var bandhornen slutar.

Köpte denna rÀtt billigt idag, har dock noll koll pÄ Aqualand sÄ tÀnkte höra med er som kan om ni har nÄgon info om modellen.
Verkar vara en Àldre C022-modell/version om jag förstÄr det rÀtt. Reagerade pÄ att minutvisaren var blank, men i vissa ljus ser man en fÀrgskiftning sÄ den verkar nÀstan vara blekt. DjupmÀtaren Àr förmodligen körd men det Àr inte sÄ noga för min del. Man kanske kan fÄ tag i ett litet galler till den dock. Baksidan av bandhornen ser ocksÄ ut att vara lite nedslipade.
Legit, nÄgot ihopplock eller fake? Tar gÀrna emot input frÄn er. Jag har ingen aning men den kÀnns i alla fall rÀtt gedigen. Den tickar och gÄr ocksÄ sÄ för 300kr var det vÀrt en chansning tyckte jag. Ska prova med nya batterier och se om displayen gÄr igÄng mer ordentligt.
1.jpg
Den Àr nog ok. NÄn fuktskada och sol sen 1989 Àr nog förklaringen till visarnas skick. Galler finns det sÀkert(se lÀngre bak i trÄden). Baksidan pÄ bandhornen ska se ut sÄ dÀr. HÀr Àr baksidan pÄ en av mina.
20220814_172658.jpg

Den Àr nog ok. NÄn fuktskada och sol sen 1989 Àr nog förklaringen till visarnas skick. Galler finns det sÀkert(se lÀngre bak i trÄden). Baksidan pÄ bandhornen ska se ut sÄ dÀr. HÀr Àr baksidan pÄ en av mina
Tack för svaret och infon! Har noterat att tavlan Ă€r lite bubblig runt kl. 4-5 ocksĂ„ sĂ„ vattenskada lĂ„ter troligt. FĂ„r hĂ„lla utkik efter ett galler eller höra mig för i eftersök-trĂ„den. Ska fixa nytt batteri till displayen och ett nato nu. Förhoppningsvis kan mina taniga handleder bĂ€ra upp en sĂ„ fet klocka 😬

Tips pÄ ND band som Àr kortare Àn orginal? FÄr dessutom gÀrna vara mjukare men inte silikonsladdriga.

ZD har jag testat och det var lika lÄngt. Ska kolla Eulit. Tackar!

Kan tillÀgga att Àven Eulit Àr lika lÄngt. Det Àr dock mjukare och följer handleden bÀttre vilket för mig resulterar i att jag kommer ner ett hÄl jÀmfört med originalbandet. SÄ flÀrpen som sticker ut blir lÀngre i mitt fall.

Har lÀnge varit sugen pÄ en Aqualand av denna modell och igÄr fick jag Àntligen tag i en. Riktigt skönt armband men ska nog försöka fÄ tag i ett ND Limits om jag hittar ett kort sÄdant.
IMG_20220824_202744321.jpg
IMG_20220824_202524535_HDR.jpg
Grattis till ett fint ex. Jag har ett, förhoppningsvis, kortare nd-strap pĂ„ ingĂ„ng. Återkommer med recension inom kort.

Grattis till ett fint ex. Jag har ett, förhoppningsvis, kortare nd-strap pĂ„ ingĂ„ng. Återkommer med recension inom kort.
Tack, ja det blir intressant att höra, dom jag hittat Àn sÄ lÀnge och som skriver ut mÄttet verkar vara lite lÄnga. Det som sitter pÄ nu verkar vara 80/125 och det funkar bra.

Åkte idag till Gastons Ur i Partille för div klockfix. Tog med min gamla Aqualand som jag köpte under FN-tjĂ€nst i Libanon 93-94 och som inte varit igĂ„ng sen slutet av 90-talet. Han bytte batteri och den hoppade ingĂ„ng direkt:). Nu blir det jakt pĂ„ ett snyggt armband. NĂ„n som har tips pĂ„ var man hittar nĂ„t snyggt band?
GĂ€rna canvas eller Nato

Sen sa han att han inte tyckte jag skulle vara i vatten med den pga ev han tror det finns risk att den inte Àr tÀt kring knappt etc

Bilagor

• 19298594-F3E4-426B-9E92-47AFDDE5FB68.jpeg
    19298594-F3E4-426B-9E92-47AFDDE5FB68.jpeg
    697.4 KB · Visningar: 19
Senast Àndrad:
Pkte idag till Gastons Ur i Partille för div klockfix. Tog med min gamla Aqualand som jag köpte under FN-tjÀnst i Libanon 93-94 och som inte varit igÄng sen slutet av 90-talet. Han bytte batteri och den hoppade ingÄng direkt:). Nu blir det jakt pÄ ett snyggt armband. NÄn som har tips pÄ var man hittar nÄt snyggt band?
GĂ€rna canvas eller Nato

Sen sa han att han inte tyckte jag skulle vara i vatten med den pga ev han tror det finns risk att den inte Àr tÀt kring knappt etc
@oddface och @Anders W gör fina canvas pÄ bestÀllning.

Tack, ja det blir intressant att höra, dom jag hittat Àn sÄ lÀnge och som skriver ut mÄttet verkar vara lite lÄnga. Det som sitter pÄ nu verkar vara 80/125 och det funkar bra.
Detta kom idag. Lite kortare men ÀndÄ för lÄngt för mina 16,5 cm. Fram med hÄltÄng och kniv och vips sÄ blev det bra. TyvÀrr fick jag ta hÄl mitt i tabellen men det fÄr man leva med. Skönt lagom mjukt gummi och inget klibbigt silikonsladder. https://www.watchbands.co.uk/Citizen-Promaster-Watch-Strap-type-No-Decompression-Limits-Black/
20220826_202153.jpg

20220826_202218.jpg

Senast Àndrad:
Detta kom idag. Lite kortare men ÀndÄ för lÄngt för mina 16,5 cm. Fram med hÄltÄng och kniv och vips sÄ blev det bra. TyvÀrr fick jag ta hÄl mitt i tabellen men det fÄr man leva med. Skönt lagom mjukt gummi och inget klibbigt silikonsladder. https://www.watchbands.co.uk/Citizen-Promaster-Watch-Strap-type-No-Decompression-Limits-Black/
20220826_202153.jpg

20220826_202218.jpg
Tack för tips, kanske fÄr bli ett sÄdant. Verkar bara vara 5mm lÀngre Àn det jag har nu sÄ det borde fungera bra dÄ.

Hittade en gammal skitklocka hemma med 24mm gummi. Var tvungen att testa. Första gÄngen pÄ 25 Är den Àr pÄ handleden. Gillar dock inte armbandet sÄ ett natoband Àr bestÀllt

Bilagor

• 28934388-F7A1-4EAA-AF41-6D140C9EB5EC.jpeg
    28934388-F7A1-4EAA-AF41-6D140C9EB5EC.jpeg
    667.4 KB · Visningar: 16
  • B369A944-029D-46E3-9A11-9240932359EE.jpeg
    B369A944-029D-46E3-9A11-9240932359EE.jpeg
    368.8 KB · Visningar: 15
Lillebror har fĂ„tt sig en storebror i form av en c022😁
Trots en uppsÀttning fÀrska batterier Àr det endast den digitala delen som hoppade igÄng medan den analoga stÄr still. NÄgon som har nÄgot tips att fÄ igÄng den alternativt kanske nÄgon som Àr duktig pÄ att skruva med aqualands?

20220831_130129.jpg

20220831_130300.jpg

Tillbaka
Topp