Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Söker man pÄ modellnumret kommer det upp nÄgra pÄ Japanska sidor men verkar ju inte vara vara sÄ vanlig iaf.Hej
Kanske Ă€r fel av mig att lĂ€gga upp denna i aqualand trĂ„den men jag tror expertis en finns hĂ€r och inte i citizen trĂ„den. Ăr de nĂ„n som har en aning om vad detta Ă€r för modell. KĂ€nns som den skulle kunna va ovanlig, kanji ocksĂ„ grymt magisk. Pma gĂ€rna om ni har svaret
Vi kör en aqualand ocksÄ för lite ot
Tack dÀr Àr ju klockan ju dÄ kommer den frÄn ks. Stort tack för hjÀlpen!Söker man pÄ modellnunret kommer det upp nÄgra pÄ Japanska sidor men verkar ju inte vara vara sÄ vanlig iaf.
@Seikosthlm sÄlde en hÀr pÄ KS för ett gÀng Är sedan, han kanske har koll?
Thread 'Ovanlig Citizen Dykare med Kanji' https://klocksnack.se/threads/ovanlig-citizen-dykare-med-kanji.63832/
Ja. Vet inte sÄ mkt mer om den. Fiskade upp den i Japan.Söker man pÄ modellnumret kommer det upp nÄgra pÄ Japanska sidor men verkar ju inte vara vara sÄ vanlig iaf.
@Seikosthlm sÄlde en hÀr pÄ KS för ett gÀng Är sedan, han kanske har koll?
Thread 'Ovanlig Citizen Dykare med Kanji' https://klocksnack.se/threads/ovanlig-citizen-dykare-med-kanji.63832/
Har film pÄ det!Ja. Vet inte sÄ mkt mer om den. Fiskade upp den i Japan.
Har en likadant JP2000-08E med pappboxen, i fint skick med garanti fram till 25/9-23, om nÄgon hÀr i trÄden Àr intresserad av att betala Ànnu mindre?Bilden tagen i TÀby centrum, Stockholm, den 2023-01-14.
Skyltfönster, Ur och Penn.
Ingen aning hur lÀnge rean kommer pÄgÄ.
Bilden tagen i TĂ€by centrum, Stockholm, den 2023-01-14.
Skyltfönster, Ur och Penn.
Ingen aning hur lÀnge rean kommer pÄgÄ.
Det sjuka Ă€r att alla U&P inklusive webben inte skickar med tuben utan sĂ€ljer dessa separat. Man kan sĂ€kert ha tur att fĂ„ en i nĂ„gon butik men alla jag hört frĂ„n har fĂ„tt i svart box mĂ€rkt U&P eller Citizen.Men 2998kr Ă€r vad den kostar pĂ„ Ur&Pennâs webbshop och har gjort sĂ„ ett bra tag, typ flera Ă„r. Den dĂ€r âreanâ Ă€r sĂ„ledes rĂ€tt mĂ€rklig och de tar dessutom 249kr extra om man vill ha den gula dykartub-lĂ„dan.
Det sjuka Àr att alla U&P inklusive webben inte skickar med tuben utan sÀljer dessa separat. Man kan sÀkert ha tur att fÄ en i nÄgon butik men alla jag hört frÄn har fÄtt i svart box mÀrkt U&P eller Citizen.
Personligen har jag inget intresse om annonsen eftersom jag har kvar min aqualand sedan 1993.Men 2998kr Ă€r vad den kostar pĂ„ Ur&Pennâs webbshop och har gjort sĂ„ ett bra tag, typ flera Ă„r. Den dĂ€r âreanâ Ă€r sĂ„ledes rĂ€tt mĂ€rklig och de tar dessutom 249kr extra om man vill ha den gula dykartub-lĂ„dan.
Personligen har jag inget intresse om annonsen eftersom jag har kvar min aqualand sedan 1993.
Men jag har sett flera annonser om denna modell sÀrskilt pÄ nÀtet, dÀr priserna ligger i nÀrheten till 5000:-, dÀrför jag tÀnkte att det hÀr priset Àr bra om nÄn har intresse att köpa.
100% av mina klocklÄdor ligger undanstoppade i garderoben, sÄ hade jag kunna köpa klockorna billigare i enklare förpackning hade jag valt det varje gÄng, om det inte handlar om en special edition av nÄt slag.Tanken har faktiskt slagit mig att höra med Citizen. Det skulle vara roligt att veta hur de stÀller sig till det.
Ăl sĂ„ hĂ€r tidigt?En Aqualand och livets dryck.
Fan! TĂ€nkte göra en gapflabb smiley pĂ„ din kommentar men det sket sig visst⊠tragisk utvecklingĂl sĂ„ hĂ€r tidigt?
Kaffe jue! *SkrattandeSmileyĂl sĂ„ hĂ€r tidigt?
Har du nĂ„gra bilder pĂ„ lume? Ăr den nĂ„gonstans i nĂ€rheten av Seiko?
Fick hem min första Aqualand idag. Riktigt riktigt schysst, till och med gummit Àr helt OK.
En frÄga dock; har inte displayen backlight? Det tog jag för givet att de har.
Grattis, ser riktigt frÀsch ut!Nu sÄ!
Synd att batteriet dog 5min efter paketet öppnats Ska vara ett CR2016 batteri tydligen. NĂ„got sĂ€rskilt fabrikat man ska ta sikte pĂ„ om man vill vara sĂ€ker pĂ„ bra kvalitet? Brukar byta batteri sjĂ€lv pĂ„ mina quartzklockor. Ăr det enkelt att göra pĂ„ dessa? Hittar otroligt nog ingen instruktion.
Har du nĂ„gra bilder pĂ„ lume? Ăr den nĂ„gonstans i nĂ€rheten av Seiko?
Grattis! Vad Àr det för ref och Är pÄ den dÀr? Den sÄg lite rundare ut i formerna och hade markeringar och siffror pÄ insertet i guld.Nu sÄ!
Synd att batteriet dog 5min efter paketet öppnats Ska vara ett CR2016 batteri tydligen. NĂ„got sĂ€rskilt fabrikat man ska ta sikte pĂ„ om man vill vara sĂ€ker pĂ„ bra kvalitet? Brukar byta batteri sjĂ€lv pĂ„ mina quartzklockor. Ăr det enkelt att göra pĂ„ dessa? Hittar otroligt nog ingen instruktion.
Ser bra ut, Àr bortskÀmd med 1000m tonfisk lume men denna lockar.
Lumen Àr stark men kortvarig, den lyser inte hela natten. Eftersom den saknar bakgrundsbelysning Àr den ganska kass som nattklocka.
Det Àr ju dock samma lyspasta som de andra tillverkarna anvÀnder sig av sÄ svÄrt att svara generellt, lÀttare att svara frÄn fall till fall, sÄ att sÀga.
Finns ytterst fÄ klockor som slÄr din Tuna vad gÀller lume. Denna Àr ju dock i en helt annan prisklass. Jag har anvÀnt Aqualanden vÀldigt mycket sedan jag köpte den och jag tycker definitivt de Àr definitivt vÀrda pengarna.Ser bra ut, Àr bortskÀmd med 1000m tonfisk lume men denna lockar.
Ăr vĂ€l en JP2004? Gissar de sista Ă„ren. SĂ„ldes vĂ€l till slutet av 2010-talet om jag minns rĂ€ttGrattis! Vad Ă€r det för ref och Ă„r pĂ„ den dĂ€r? Den sĂ„g lite rundare ut i formerna och hade markeringar och siffror pĂ„ insertet i guld.