• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Hej
Kanske Ă€r fel av mig att lĂ€gga upp denna i aqualand trĂ„den men jag tror expertis en finns hĂ€r och inte i citizen trĂ„den. Är de nĂ„n som har en aning om vad detta Ă€r för modell. KĂ€nns som den skulle kunna va ovanlig, kanji ocksĂ„ grymt magisk. Pma gĂ€rna om ni har svaret 👍
DSC_1158.JPG
DSC_1157.JPG
DSC_1154.JPG
IMG-20221220-WA0000.jpg

Vi kör en aqualand ocksÄ för lite ot
DSC_1159.JPG
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hej
Kanske Ă€r fel av mig att lĂ€gga upp denna i aqualand trĂ„den men jag tror expertis en finns hĂ€r och inte i citizen trĂ„den. Är de nĂ„n som har en aning om vad detta Ă€r för modell. KĂ€nns som den skulle kunna va ovanlig, kanji ocksĂ„ grymt magisk. Pma gĂ€rna om ni har svaret 👍
DSC_1158.JPG
DSC_1157.JPG
DSC_1154.JPG
IMG-20221220-WA0000.jpg

Vi kör en aqualand ocksÄ för lite ot
DSC_1159.JPG
Söker man pÄ modellnumret kommer det upp nÄgra pÄ Japanska sidor men verkar ju inte vara vara sÄ vanlig iaf.

@Seikosthlm sÄlde en hÀr pÄ KS för ett gÀng Är sedan, han kanske har koll?

Thread 'Ovanlig Citizen Dykare med Kanji' https://klocksnack.se/threads/ovanlig-citizen-dykare-med-kanji.63832/
 
Senast Àndrad:

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Söker man pÄ modellnunret kommer det upp nÄgra pÄ Japanska sidor men verkar ju inte vara vara sÄ vanlig iaf.

@Seikosthlm sÄlde en hÀr pÄ KS för ett gÀng Är sedan, han kanske har koll?

Thread 'Ovanlig Citizen Dykare med Kanji' https://klocksnack.se/threads/ovanlig-citizen-dykare-med-kanji.63832/
Tack dĂ€r Ă€r ju klockan ju👍 dĂ„ kommer den frĂ„n ks. Stort tack för hjĂ€lpen!
Ja jag har aldrig sett modellen tidigare
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor

Gio

Omega
Bilden tagen i TĂ€by centrum, Stockholm, den 2023-01-14.
Skyltfönster, Ur och Penn.
Ingen aning hur lÀnge rean kommer pÄgÄ.
 

Bilagor

  • IMG_5434.jpg
    IMG_5434.jpg
    283 KB · Visningar: 26

Sigurd

Cartier
Bilden tagen i TĂ€by centrum, Stockholm, den 2023-01-14.
Skyltfönster, Ur och Penn.
Ingen aning hur lÀnge rean kommer pÄgÄ.

Men 2998kr Ă€r vad den kostar pĂ„ Ur&Penn’s webbshop och har gjort sĂ„ ett bra tag, typ flera Ă„r. Den dĂ€r ”rean” Ă€r sĂ„ledes rĂ€tt mĂ€rklig och de tar dessutom 249kr extra om man vill ha den gula dykartub-lĂ„dan.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Men 2998kr Ă€r vad den kostar pĂ„ Ur&Penn’s webbshop och har gjort sĂ„ ett bra tag, typ flera Ă„r. Den dĂ€r ”rean” Ă€r sĂ„ledes rĂ€tt mĂ€rklig och de tar dessutom 249kr extra om man vill ha den gula dykartub-lĂ„dan.
Det sjuka Àr att alla U&P inklusive webben inte skickar med tuben utan sÀljer dessa separat. Man kan sÀkert ha tur att fÄ en i nÄgon butik men alla jag hört frÄn har fÄtt i svart box mÀrkt U&P eller Citizen.
 

Sigurd

Cartier
Det sjuka Àr att alla U&P inklusive webben inte skickar med tuben utan sÀljer dessa separat. Man kan sÀkert ha tur att fÄ en i nÄgon butik men alla jag hört frÄn har fÄtt i svart box mÀrkt U&P eller Citizen.

Den kommer alltid i en papplĂ„da och har man tur fĂ„r man med en pappersmanual och garantikort men det Ă€r ytterst sĂ€llsynt. Man skulle egentligen kolla med Citizen’s centrala/globala kundtjĂ€nst om deras svenska generalagent gör rĂ€tt nĂ€r de tar extra pröjs för en förpackning.

Till Ur&Penn’s försvar ska sĂ€gas att de troligen Ă€r billigast i vĂ€rlden nĂ€r det kommer till iaf en JP2000-08E. PĂ„ de flesta andra Ă„terförsĂ€ljare ligger de pĂ„ 3500-4500 ish.
 

Gio

Omega
Men 2998kr Ă€r vad den kostar pĂ„ Ur&Penn’s webbshop och har gjort sĂ„ ett bra tag, typ flera Ă„r. Den dĂ€r ”rean” Ă€r sĂ„ledes rĂ€tt mĂ€rklig och de tar dessutom 249kr extra om man vill ha den gula dykartub-lĂ„dan.
Personligen har jag inget intresse om annonsen eftersom jag har kvar min aqualand sedan 1993.
Men jag har sett flera annonser om denna modell sÀrskilt pÄ nÀtet, dÀr priserna ligger i nÀrheten till 5000:-, dÀrför jag tÀnkte att det hÀr priset Àr bra om nÄn har intresse att köpa.
 

Sigurd

Cartier
Personligen har jag inget intresse om annonsen eftersom jag har kvar min aqualand sedan 1993.
Men jag har sett flera annonser om denna modell sÀrskilt pÄ nÀtet, dÀr priserna ligger i nÀrheten till 5000:-, dÀrför jag tÀnkte att det hÀr priset Àr bra om nÄn har intresse att köpa.

Ja absolut, jag var inte ute efter att ifrÄgasÀtta din spaning utan ville bara belysa det smÄtt absurda i att Ur&Penn skyltar med sitt normala webbpris och kallar det rea.
 
  • Like
Reactions: Gio

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Tanken har faktiskt slagit mig att höra med Citizen. Det skulle vara roligt att veta hur de stÀller sig till det.
100% av mina klocklÄdor ligger undanstoppade i garderoben, sÄ hade jag kunna köpa klockorna billigare i enklare förpackning hade jag valt det varje gÄng, om det inte handlar om en special edition av nÄt slag.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Nu sĂ„! 😍

Synd att batteriet dog 5min efter paketet öppnats đŸ˜« Ska vara ett CR2016 batteri tydligen. NĂ„got sĂ€rskilt fabrikat man ska ta sikte pĂ„ om man vill vara sĂ€ker pĂ„ bra kvalitet? Brukar byta batteri sjĂ€lv pĂ„ mina quartzklockor. Är det enkelt att göra pĂ„ dessa? Hittar otroligt nog ingen instruktion.

4EE279AA-C34A-47F6-89CC-37474A230DC7.jpeg
 

Bilagor

  • B3D77043-83A9-48F0-AECB-D72DF98ABA2C.jpeg
    B3D77043-83A9-48F0-AECB-D72DF98ABA2C.jpeg
    750.6 KB · Visningar: 8
  • A7A1064C-5487-41C3-AC2B-27F5478F3238.jpeg
    A7A1064C-5487-41C3-AC2B-27F5478F3238.jpeg
    684.3 KB · Visningar: 12
Senast Àndrad:

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Nu sĂ„! 😍

Synd att batteriet dog 5min efter paketet öppnats đŸ˜« Ska vara ett CR2016 batteri tydligen. NĂ„got sĂ€rskilt fabrikat man ska ta sikte pĂ„ om man vill vara sĂ€ker pĂ„ bra kvalitet? Brukar byta batteri sjĂ€lv pĂ„ mina quartzklockor. Är det enkelt att göra pĂ„ dessa? Hittar otroligt nog ingen instruktion.

4EE279AA-C34A-47F6-89CC-37474A230DC7.jpeg
Grattis, ser riktigt frÀsch ut!
Jag har lÀmnat in mina Aqualand nÀr batteriet skulle bytas. Vill minnas att det man ska tÀnka pÄ Àr att vara försiktig nÀr man öppnar eftersom det Àr en liiiiten fjÀder (till larmet?) som kan ge sig ivÀg.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du nĂ„gra bilder pĂ„ lume? Är den nĂ„gonstans i nĂ€rheten av Seiko?
7C150CD1-6CB8-407C-BB2A-DAB149B3BC5E.jpeg

Lumen Àr stark men kortvarig, den lyser inte hela natten. Eftersom den saknar bakgrundsbelysning Àr den ganska kass som nattklocka.

Det Àr ju dock samma lyspasta som de andra tillverkarna anvÀnder sig av sÄ svÄrt att svara generellt, lÀttare att svara frÄn fall till fall, sÄ att sÀga.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Nu sĂ„! 😍

Synd att batteriet dog 5min efter paketet öppnats đŸ˜« Ska vara ett CR2016 batteri tydligen. NĂ„got sĂ€rskilt fabrikat man ska ta sikte pĂ„ om man vill vara sĂ€ker pĂ„ bra kvalitet? Brukar byta batteri sjĂ€lv pĂ„ mina quartzklockor. Är det enkelt att göra pĂ„ dessa? Hittar otroligt nog ingen instruktion.

4EE279AA-C34A-47F6-89CC-37474A230DC7.jpeg
Grattis! 😃 Vad Ă€r det för ref och Ă„r pĂ„ den dĂ€r? Den sĂ„g lite rundare ut i formerna och hade markeringar och siffror pĂ„ insertet i guld.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
7C150CD1-6CB8-407C-BB2A-DAB149B3BC5E.jpeg

Lumen Àr stark men kortvarig, den lyser inte hela natten. Eftersom den saknar bakgrundsbelysning Àr den ganska kass som nattklocka.

Det Àr ju dock samma lyspasta som de andra tillverkarna anvÀnder sig av sÄ svÄrt att svara generellt, lÀttare att svara frÄn fall till fall, sÄ att sÀga.
Ser bra ut, Àr bortskÀmd med 1000m tonfisk lume men denna lockar.
 
Topp