• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Har du kollat med Ur&Penn? De Ă€r ju Ă€ndĂ„ svensk generalagent för Citizen och om de inte kan ta in klockan för ett packningsbyte sĂ„ borde de kunna de dig Citizen’s artikelnummer pĂ„ packningen sĂ„ du kan köpa den pĂ„ nĂ€tet. Deras kundtjĂ€nst Ă€r varierande i kvalitĂ© men jag har fĂ„tt bra hjĂ€lp av dem emellanĂ„t.
Jag har min hos U&P just nu. Vid packningsbyte skickar de ivÀg den nÄgonstans och skickar sms nÀr den Àr klar. Skulle ta ca tvÄ veckor.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Baklockspacknig ska vara en 393-0093. Har inte hittat nÄn orginal . Men tÀnker du kan hitta en generic packning om du mÀter den gamla . Kolla pÄ cousinsuk . Dom hade inte den men finns ett alternativ packning som heter CIT39300318. Kosta 60:- typ
Jag har min hos U&P just nu. Vid packningsbyte skickar de ivÀg den nÄgonstans och skickar sms nÀr den Àr klar. Skulle ta ca tvÄ veckor.
And KS strikes again! Tack alla för era svar. Kommer skicka kollegan till Ur & Penn imorgon :)
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Dagens deskdiver med nytt band frÄn @Anders W
IMG_20230126_103215.jpg
Har bestĂ€llt ett svart 24/20 nu! Du fĂ„r gĂ€rna posta lite mer bilder med klockan pĂ„ armen đŸ™đŸŒ
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Om nÄgon Àr pÄ jakt efter C022 stÄl eller eller JP sÄ sÀljer @theargonaut nÄgra sÄg jag.

 

Sigurd

Cartier
Vet nÄgon om detta stÀmmer?:

PĂ„ de gamla C0XX-modellerna sĂ„ kan man tydligen stĂ€lla in ljudindikering, alltsĂ„ ett ”pip”, som lĂ„ter varje hel timme sĂ„ som pĂ„ mĂ„nga digitala klockor. I normallĂ€get (tidsvisning) sĂ„ trycker man in den övre vĂ€nstra och övre högra knappen samtidigt varpĂ„ ett bekrĂ€ftelseljud ska höras. Nu ska funktionen för ljudindikering för varje timme vara pĂ„. Gör om proceduren för att stĂ€nga av funktionen.

Jag har ingen C0XX-modell och det funkar inte pÄ de nyare JP-modellerna. Inget revolutionerande med detta förstÄs men vore kul om nÄgon kunde testa.
 
Senast Àndrad:
Topp