• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Var de lite rundare i formerna Àn de tidiga JP2004 frÄn tex 97-98? De hade Àven ett annat insert va?
Mm, utöver skillnaden i form mellan C0XX och JP Ă€r jag lite osĂ€ker faktiskt
 Men det Ă€r mycket möjligt det Ă€ven var skillnader mellan tidiga/sena JP-modeller. Vet sĂ€kert nĂ„gon annan hĂ€r 😃 insert tror jag var samma typ

 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Grattis, ser riktigt frÀsch ut!
Jag har lÀmnat in mina Aqualand nÀr batteriet skulle bytas. Vill minnas att det man ska tÀnka pÄ Àr att vara försiktig nÀr man öppnar eftersom det Àr en liiiiten fjÀder (till larmet?) som kan ge sig ivÀg.
JassÄ dÀr ser man. Kanske lika bra att lÀmna in den dÄ och slippa potentiell huvudvÀrk.
Grattis! 😃 Vad Ă€r det för ref och Ă„r pĂ„ den dĂ€r? Den sĂ„g lite rundare ut i formerna och hade markeringar och siffror pĂ„ insertet i guld.
JP2004-07E som bör vara frĂ„n maj -15 enligt serienummer. KĂ€nns samma i formerna som min förra twotone frĂ„n -97. Även den var nya varianten. Bilden luras nog lite. Sen Ă€r den sĂ„klart lite rundare Ă€n Ă€ldre generationens AL :)

1249BAA9-4912-4FCB-AD42-9A6F5ED30185.jpeg
C405CFB2-468B-41EB-BCB9-BB5912140752.jpeg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
JassÄ dÀr ser man. Kanske lika bra att lÀmna in den dÄ och slippa potentiell huvudvÀrk.

JP2004-07E som bör vara frĂ„n maj -15 enligt serienummer. KĂ€nns samma i formerna som min förra twotone frĂ„n -97. Även den var nya varianten. Bilden luras nog lite. Sen Ă€r den sĂ„klart lite rundare Ă€n Ă€ldre generationens AL :)

1249BAA9-4912-4FCB-AD42-9A6F5ED30185.jpeg
C405CFB2-468B-41EB-BCB9-BB5912140752.jpeg
Riktigt fin, stort grattis! 😃
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Skickar Ur & P klockan till nÄgon typ av servicecenter om man lÀmnar in sin Aqualand dÀr pÄ batteri + packningsbyte? Eller har de ÀndÄ urmakare som gör denna typen av ingrepp?

Edit:
Hon bakom disken pĂ„ U&P var beredd att byta batteri pĂ„ plats men det fick bli servicecenter nĂ€r jag ocksĂ„ ville byta packningar. KĂ€ndes inte som hon var med pĂ„ att det eventuellt var ett extra pilligt ingrepp att byta batteri pĂ„ just en AL. Kan vara att hon visste precis hur det ska gĂ„ till, eller sĂ„ förvĂ€ntade sig att bara behöva pilla upp batteriet med nĂ€rmsta spetsiga objekt och trycka ner ett nytt. Det fĂ„r vi aldrig veta 😄
 
Senast Àndrad:

Sigurd

Cartier
Tack @rogart-63! Ja packningen verkar klurig. Verkligen ingen som lyckats klura ut vart man hittar en?

Har du kollat med Ur&Penn? De Ă€r ju Ă€ndĂ„ svensk generalagent för Citizen och om de inte kan ta in klockan för ett packningsbyte sĂ„ borde de kunna de dig Citizen’s artikelnummer pĂ„ packningen sĂ„ du kan köpa den pĂ„ nĂ€tet. Deras kundtjĂ€nst Ă€r varierande i kvalitĂ© men jag har fĂ„tt bra hjĂ€lp av dem emellanĂ„t.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Har du kollat med Ur&Penn? De Ă€r ju Ă€ndĂ„ svensk generalagent för Citizen och om de inte kan ta in klockan för ett packningsbyte sĂ„ borde de kunna de dig Citizen’s artikelnummer pĂ„ packningen sĂ„ du kan köpa den pĂ„ nĂ€tet. Deras kundtjĂ€nst Ă€r varierande i kvalitĂ© men jag har fĂ„tt bra hjĂ€lp av dem emellanĂ„t.
Tack för tipset!
 
Topp