S
Staafen
Guest
Var de lite rundare i formerna Ă€n de tidiga JP2004 frĂ„n tex 97-98? De hade Ă€ven ett annat insert va?Ăr vĂ€l en JP2004? Gissar de sista Ă„ren. SĂ„ldes vĂ€l till slutet av 2010-talet om jag minns rĂ€tt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Var de lite rundare i formerna Ă€n de tidiga JP2004 frĂ„n tex 97-98? De hade Ă€ven ett annat insert va?Ăr vĂ€l en JP2004? Gissar de sista Ă„ren. SĂ„ldes vĂ€l till slutet av 2010-talet om jag minns rĂ€tt
Mm, utöver skillnaden i form mellan C0XX och JP Ă€r jag lite osĂ€ker faktiskt⊠Men det Ă€r mycket möjligt det Ă€ven var skillnader mellan tidiga/sena JP-modeller. Vet sĂ€kert nĂ„gon annan hĂ€r insert tror jag var samma typâŠVar de lite rundare i formerna Ă€n de tidiga JP2004 frĂ„n tex 97-98? De hade Ă€ven ett annat insert va?
JassÄ dÀr ser man. Kanske lika bra att lÀmna in den dÄ och slippa potentiell huvudvÀrk.Grattis, ser riktigt frÀsch ut!
Jag har lÀmnat in mina Aqualand nÀr batteriet skulle bytas. Vill minnas att det man ska tÀnka pÄ Àr att vara försiktig nÀr man öppnar eftersom det Àr en liiiiten fjÀder (till larmet?) som kan ge sig ivÀg.
JP2004-07E som bör vara frĂ„n maj -15 enligt serienummer. KĂ€nns samma i formerna som min förra twotone frĂ„n -97. Ăven den var nya varianten. Bilden luras nog lite. Sen Ă€r den sĂ„klart lite rundare Ă€n Ă€ldre generationens ALGrattis! Vad Ă€r det för ref och Ă„r pĂ„ den dĂ€r? Den sĂ„g lite rundare ut i formerna och hade markeringar och siffror pĂ„ insertet i guld.
Riktigt fin, stort grattis!JassÄ dÀr ser man. Kanske lika bra att lÀmna in den dÄ och slippa potentiell huvudvÀrk.
JP2004-07E som bör vara frĂ„n maj -15 enligt serienummer. KĂ€nns samma i formerna som min förra twotone frĂ„n -97. Ăven den var nya varianten. Bilden luras nog lite. Sen Ă€r den sĂ„klart lite rundare Ă€n Ă€ldre generationens AL
Tack!Riktigt fin, stort grattis!
Om man jÀmför detaljer pÄ locket samt lockets form tycker jag den Àr mer lik min -97a Àn den senare modellen (JÀmförelse hÀr ovan). Det pekar eventuellt mer pÄ -98 Àn -08.Det lÄter ju faktiskt mer rimligt Àn min spontana tanke om den 46:e februari 1989
@rogart-63 har sÀkert koll.En kollega undrade vad för packning och batteri som behövs till hans Citizen? Lokala urmakaren kunde inte bestÀlla packning / byta batteri Ät honom.
Inte hundra. Men tror det sitter ett CR2016 batteri i dessa. Och packning gÄr sÀkert lura ut@rogart-63 har sÀkert koll.
Grym kombo!
Snyggt! Krymper det frÄn 24mm till nÄgot annat vid spÀnnet?
Japp, bestÀllde 24-22Snyggt! Krymper det frÄn 24mm till nÄgot annat vid spÀnnet?
Ok! PMade Anders om man eventuellt hade kunnat fÄ till ett 24/20. Vore lite kul att kunna anvÀnda original guldfÀrgat CitizenspÀnne.Japp, bestÀllde 24-22
24-14 nÀr man vill köra lite mer dressat.Ok! PMade Anders om man eventuellt hade kunnat fÄ till ett 24/20. Vore lite kul att kunna anvÀnda original guldfÀrgat CitizenspÀnne.
Svart ödla 14mm24-14 nÀr man vill köra lite mer dressat.
Tack @rogart-63! Ja packningen verkar klurig. Verkligen ingen som lyckats klura ut vart man hittar en?Inte hundra. Men tror det sitter ett CR2016 batteri i dessa. Och packning gÄr sÀkert lura ut
Tack @rogart-63! Ja packningen verkar klurig. Verkligen ingen som lyckats klura ut vart man hittar en?
Tack för tipset!Har du kollat med Ur&Penn? De Ă€r ju Ă€ndĂ„ svensk generalagent för Citizen och om de inte kan ta in klockan för ett packningsbyte sĂ„ borde de kunna de dig Citizenâs artikelnummer pĂ„ packningen sĂ„ du kan köpa den pĂ„ nĂ€tet. Deras kundtjĂ€nst Ă€r varierande i kvalitĂ© men jag har fĂ„tt bra hjĂ€lp av dem emellanĂ„t.