• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

NÄgon som förstÄr fÄr gÀrna förklara priset för mig. 11 med gravyr och utan tillbehör.

NÄgon som förstÄr fÄr gÀrna förklara priset för mig. 11 med gravyr och utan tillbehör.
Nyfiken, vad ska den enligt dig kosta? Eftersom du behöver fÄ priset förklarat för dig sÄ kanske du sitter pÄ svaret eller har en kvalificerad gissning kring marknadsvÀrde?

Denna Àr visserligen utan "gravyr"

Nyfiken, vad ska den enligt dig kosta? Eftersom du behöver fÄ priset förklarat för dig sÄ kanske du sitter pÄ svaret eller har en kvalificerad gissning kring marknadsvÀrde?

De gÄr ofta betydligt dyrare Àn sÄ i andra lÀnder Àven om det sÄklart finns undantag om man har tur. Jag har lite kontakt med en Brasiliansk handlare av Aqualand och han blev förvÄnad över hur billigt det var hÀr. Jag tycker fortfarande att Aqualand Àr underprisade.

Jag har noll koll, dÀrav frÄgan. Har inte sett fler till salu. Den kanske Àr jÀttebillig, ingen aning.

Jag har noll koll, dÀrav frÄgan. Har inte sett fler till salu. Den kanske Àr jÀttebillig, ingen aning.
Okej. Det Àr dÀr dessa ligger idag, +/- nÄgon tusenlapp beroende pÄ skick och tillbehör om vi utgÄr frÄn den svenska marknaden. Tolkade det som att du visste vad dessa ska kosta med tanke pÄ att du la till "11 med gravyr utan tillbehör"

D29C2FE0-AA49-4DC9-B291-9CDB7E5B37A4.gif

Okej. Det Àr dÀr dessa ligger idag, +/- nÄgon tusenlapp beroende pÄ skick och tillbehör om vi utgÄr frÄn den svenska marknaden. Tolkade det som att du visste vad dessa ska kosta med tanke pÄ att du la till "11 med gravyr utan tillbehör"
Nej, jag har inte koll. Reagerade bara pĂ„ summan och undrade varför prislappen var sĂ„ hög. Det har sĂ„lts mĂ„nga Aqualand hĂ€r som kallats ”Enzo” men det Ă€r svĂ„rt för mig att veta skillnaden mellan olika modeller, pris utifrĂ„n skick, tillbehör osv. Vissa Ă€r i stĂ„l, nĂ„gon i titan. Det har snurrat nĂ„got hopplock osv.

SÄ frÄgan var vÀl egentligen vad som gör just denna versionen speciell och vad vettigt prisintervall Àr beroende pÄ skick och tillbehör.

Nej, jag har inte koll. Reagerade bara pĂ„ summan och undrade varför prislappen var sĂ„ hög. Det har sĂ„lts mĂ„nga Aqualand hĂ€r som kallats ”Enzo” men det Ă€r svĂ„rt för mig att veta skillnaden mellan olika modeller, pris utifrĂ„n skick, tillbehör osv. Vissa Ă€r i stĂ„l, nĂ„gon i titan. Det har snurrat nĂ„got hopplock osv.

SÄ frÄgan var vÀl egentligen vad som gör just denna versionen speciell och vad vettigt prisintervall Àr beroende pÄ skick och tillbehör.
Det finns en variant i stÄl med PVD som ofta kallas Enzo, kanske det som snurrade ihop det för dig, dom ligger lÀgre i pris. Det som gör denna speciell Àr att den Àr gjord i titan.

Efter att lÀnken frÄn en JP2000-67L legat och samlat damm i snart ett Är pga. att original bandstift pÄ JP2000-08E inte passade med den sÄ tog jag Àntligen tag i projektet.

Minott center i Tyskland har bra koll pÄ Citizen och rekommenderade att man anvÀnde 23mm bandstift för denna kombo. BestÀllde dÀr Citizen originalstift med exakt samma dimensioner som de pÄ JP2000-08E med enda undantaget att dessa just Àr 23mm istÀllet för 24mm. Allt passade perfekt och lÀnken sitter vÀldigt stadigt trots aningen kortare stift. Artikelnummer pÄ dessa Àr Citizen 509-00181 för den som vill sporta den nya lÀnken och köra pÄ originalprylar.

SjÀlva lÀnken dÄ:
Klart bÀttre Àn den gamla pressplÄts-lÀnken som kom till JP2000-08E dÀr den borstade finishen inte lirade med den blÀstrade boetten, ÀndlÀnkarna var ihÄliga med kass passform, hade en annan bredd Àn lÀnken i sig och att den var krÄnglig att korta med sina platta breda stift. Den nya lÀnken har samma finish som boetten, SEL, samma bra dykarförlÀngning som tidigare och bra passform mot boetten.

Minus för att det Àr sprintar och (extremt smÄ) stift istÀllet för skruvar, att Promaster-loggan Àr borttagen frÄn spÀnnet och att det inte finns nÄgra halvlÀnkar att justera med. Jag tog bort tre lÀnkar och den sitter dÄ nÀstan perfekt pÄ min 18,5cm handled och mindre bulkigt Àn originalgummit.

Sammantaget ett schysst komplement till klockan nÀr man inte vill köra gummistronk.

68B89941-8622-4433-9F48-C79BCC14F913.jpeg

7A869038-1FA2-4963-9DAE-600A5B7B9306.jpeg

Det var en kul grej men jag tÀnkte slÀppa denna JP2000-lÀnk dÄ jag inte Àr sÄ mycket för lÀnkar. Gör en initial heads up i denna trÄd.

I princip nyskick och jag skickar med 2 par 23-mm Citizen-bandstift och alla lösa lÀnkbitar. 1000kr jÀmnt. PM:a vid intresse.

6F67DC5F-1798-4D50-B79F-EC62485F5B5C.jpeg

6A1E1ED7-98FC-450C-BE52-75F70CF8EE6F.jpeg

Tillbaka
Topp