Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det borde gÄ att bestÀlla nya hos Ur&Penn. SÄ lÀnge du inte petar pÄ membranet eller vad det Àr som sitter dÀr sÄ borde det vara lugnt. Försök att inte fÄ in smuts och annat bara.Hej!
Sensor skyddet pÄ min jp2000 va helt plötsligt borta! Kan man fÄ tag i ett nytt? Tror ni sensorn Àr skadad nu?
Ăr det bara att trycka dit ett nytt isf?
SÄg denna pÄ ebay. Vet inte om det Àr samma pÄ JPXXXX och C0XX dockHej!
Sensor skyddet pÄ min jp2000 va helt plötsligt borta! Kan man fÄ tag i ett nytt? Tror ni sensorn Àr skadad nu?
Ăr det bara att trycka dit ett nytt isf?
Konstigt att ingen köpt den Àn, jag tycker att det var billigt.Ligger en C022 pÄ Tradera nu för rimligt "Köp nu".
Citizen Aqualand CO22
Utropspris: 1500 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-03-16 11:49:15. Köp & sÀlj begagnade & oanvÀnda Quartzklockor pÄ Tradera.www.tradera.com
Edit: Ska förtydliga att det Àr inte jag eller nÄgon jag kÀnner som sÀljer.
Ligger en C022 pÄ Tradera nu för rimligt "Köp nu".
Citizen Aqualand CO22
Utropspris: 1500 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-03-16 11:49:15. Köp & sÀlj begagnade & oanvÀnda Quartzklockor pÄ Tradera.www.tradera.com
Var lite sugen pÄ den dÀr, bra pris pÄ den!StÀlldes OWGM in sen eller hur var det?
Ăr denna frĂ„n 95?Ligger en C022 pĂ„ Tradera nu för rimligt "Köp nu".
Citizen Aqualand CO22
Fungerar perfekt med frÀscha batterier!Var lite sugen pÄ den dÀr, bra pris pÄ den!
Mycket fin! Kan DU hÄlla tassarna i styr nu?Fungerar perfekt med frÀscha batterier!
Tur det Àr @Staafen hÄller i OWGM sÄ man fÄr dispens pÄ gamla Aqualands
Japp!Ăr denna frĂ„n 95?
Nice! Danke!
Ja det Àr den stora frÄgan..Mycket fin! Kan DU hÄlla tassarna i styr nu?
Men vet inte om den var sÄ billig egentligen.. Distansköp frÄn random snubbe pÄ FB marketplace med okÀnd funktion. Mycket som kunde gÄ snett sÄ det var inte ett helt riskfritt förfarande Fick sÄklart betala innan han skickade.Var lite sugen pÄ den dÀr, bra pris pÄ den!
Köptes ny i Thailand -92. Samma Àgare i över 30 Är men nu Àr den min
OWGM strategi: SÀtter jag inte nÄgot band pÄ den kan jag inte ta pÄ mig den.. allt mÄste dessutom rengöras noggrant dÄ den Àr ganska Àcklig
Köptes ny i Thailand -92. Samma Àgare i över 30 Är men nu Àr den min
OWGM strategi: SÀtter jag inte nÄgot band pÄ den kan jag inte ta pÄ mig den.. allt mÄste dessutom rengöras noggrant dÄ den Àr ganska Àcklig
Ja nej lite riskabelt Àr det ju Men skönt att den hoppade igÄng.Men vet inte om den var sÄ billig egentligen.. Distansköp frÄn random snubbe pÄ FB marketplace med okÀnd funktion. Mycket som kunde gÄ snett sÄ det var inte ett helt riskfritt förfarande Fick sÄklart betala innan han skickade.
Priset kan alltid diskuteras pĂ„ dessa modeller och det Ă€r aningen spridda skurar. Ett exempel Ă€r att jag förra Ă„ret hade möjligheten att köpa en NOS titan-âEnzoâ frĂ„n Italien för ca 9k privat. För 10k tycker jag den ska vara riktigt fin. Titanversionen Ă€r inte sĂ„ ovanlig som folk vill fĂ„ det till, de finns alltid att fĂ„ tag pĂ„ och fina skick betingar högre priser. 12-14k har man vĂ€l sett pĂ„ ebay. Titanversionen var en slant dyrare Ă€n stĂ„lversionerna men var ocksĂ„ mer Ă€n bara titan dĂ„ den Ă€r titan-nitrid behandlad(som Seiko tonfiskar) för bĂ€ttre korrosionsbestĂ€ndighet, slitsyrka etc. PVD-coatingen pĂ„ titanaren hĂ„ller mycket bĂ€ttre Ă€n pĂ„ stĂ„lversionen.Nej, jag har inte koll. Reagerade bara pĂ„ summan och undrade varför prislappen var sĂ„ hög. Det har sĂ„lts mĂ„nga Aqualand hĂ€r som kallats âEnzoâ men det Ă€r svĂ„rt för mig att veta skillnaden mellan olika modeller, pris utifrĂ„n skick, tillbehör osv. Vissa Ă€r i stĂ„l, nĂ„gon i titan. Det har snurrat nĂ„got hopplock osv.
SÄ frÄgan var vÀl egentligen vad som gör just denna versionen speciell och vad vettigt prisintervall Àr beroende pÄ skick och tillbehör.
Vad tycker ni om lÀnken? Funderar pÄ att skifta mot standard-hÄrda gummit eller det mjukare som sitter pÄ den med sjÀlvlysande tavla. Vad tycker ni?
- TĂ€nk pĂ„ att gummit pĂ„ âfullumeâ- varianten har mörkgrĂ„tt lĂ„s.Vad tycker ni om lĂ€nken? Funderar pĂ„ att skifta mot standard-hĂ„rda gummit eller det mjukare som sitter pĂ„ den med sjĂ€lvlysande tavla. Vad tycker ni?
I know... Kan man anvĂ€nda lĂ„set pĂ„ standardgummit och flytta över?- TĂ€nk pĂ„ att gummit pĂ„ âfullumeâ- varianten har mörkgrĂ„tt lĂ„s.