• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Dagens deskdiver đŸ€ż
IMG_20230414_075244.jpg
10/10 fÀrgmatchning dÀr! SÄ snyggt!

Idag kÀndes det som rÀtt dag att dra pÄ sig en Aqualand igen! DÀckbyte, biltvÀtt och tur till tippen. Skön ledig mÄndag för mig och tvÄtonar'n.
IMG_20230417_185805_278.jpg

Timeade mina dÀckgubbar i smyg, de ska nog inte satsa pÄ en karriÀr inom F1... 12 minter stannade det pÄ!
IMG_20230417_133824-02.jpeg

Haft nĂ„gra Aqualand genom Ă„ren, men tror faktiskt denna Ă€r en favorit â˜ș
73A43414-131C-46C1-94D3-B851F1251351.jpeg

nya orginalbandet Ă€r ju ok (men inte mer) blir intressant o prova med andra band â˜ș
Problemet Ă€r att jag fĂ„tt upp intresset av Aqualand och det vore trevligt med fler i lĂ„dan 😇

Fick med mig en generisk lÄda och inget original garantikort för nÄn vecka sedan nÀr jag köpte klockan. FrÄgade dÄ om det verkligen var sÄ. IgÄr ringde dom och jag fick med mig en gratis tub och garantikort. VÀl hemkommen var de inte ifyllda men Àr ÀndÄ glad över tuben som dock inte hade kvar lÄdan. Det var huvudkontoret som sa till min lokala Ur&Penn att det skulle vara tuben.
IMG_4579.jpeg

Kan inte förstÄ hur det kan finnas nÄgon lönsamhet i att plagiera klockor i den prisklassen.

Nej det Àr lite mÀrkligt helt klart.

Aqualand eller g-shock
KÀnner att jag villhöver en ny arbetsklocka. Vilken idag Àr en g-shock GA-810B-1A4.
G-shock Àr ju alltid g-shocks, men Àr eventuellt sugen pÄ att testa en aqualand dÄ jag gillar retro-stuket. Nu till frÄgan, hur stÀller den sig jÀmfört med en g-shock? Jobbar som brandman sÄ den behöver vara rejÀlt tÄlig.

Aqualand eller g-shock
KÀnner att jag villhöver en ny arbetsklocka. Vilken idag Àr en g-shock GA-810B-1A4.
G-shock Àr ju alltid g-shocks, men Àr eventuellt sugen pÄ att testa en aqualand dÄ jag gillar retro-stuket. Nu till frÄgan, hur stÀller den sig jÀmfört med en g-shock? Jobbar som brandman sÄ den behöver vara rejÀlt tÄlig.
Den Àr tÄlig, sÄ lÄngt som en dykarkvarts kan bli. DÀremot sÄ Àr det fÄ klockor som Àr tÄligare Àn en g shock dock. Det Àr klart aqualand kommer ha mer framtrÀdande mÀrken Àn en gshock, men det skapar ju bara patina och en cool historia sÄ jag sÀger kör! :)

Aqualand eller g-shock
Köp en av varje beggad hĂ€r pĂ„ KS sĂ„ kan du sĂ€lja den ena utan nĂ€mnvĂ€rd förlust sen. Eller sĂ„ behĂ„ller du bĂ„da 😬
Jag har bÄde en Aqualand och tvÄ g-shocks (den ena till salu men för att köpa en annan G)
AnvĂ€nder de typ lika mycket. Men för riktigt tunga grisjobb finns det inget som slĂ„r en g-shock. Hade jag sjĂ€lv varit brandman hade jag tveklöst gĂ„tt för en ny G Ă€ven om den inte Ă€r lika ”rolig” som en Aqualand. Men jag röstar för mitt första alternativ. En av varje beggad och behĂ„ll bĂ„da

Den Àr tÄlig, sÄ lÄngt som en dykarkvarts kan bli. DÀremot sÄ Àr det fÄ klockor som Àr tÄligare Àn en g shock dock. Det Àr klart aqualand kommer ha mer framtrÀdande mÀrken Àn en gshock, men det skapar ju bara patina och en cool historia sÄ jag sÀger kör! :)
Köp en av varje beggad hĂ€r pĂ„ KS sĂ„ kan du sĂ€lja den ena utan nĂ€mnvĂ€rd förlust sen. Eller sĂ„ behĂ„ller du bĂ„da 😬
Jag har bÄde en Aqualand och tvÄ g-shocks (den ena till salu men för att köpa en annan G)
AnvĂ€nder de typ lika mycket. Men för riktigt tunga grisjobb finns det inget som slĂ„r en g-shock. Hade jag sjĂ€lv varit brandman hade jag tveklöst gĂ„tt för en ny G Ă€ven om den inte Ă€r lika ”rolig” som en Aqualand. Men jag röstar för mitt första alternativ. En av varje beggad och behĂ„ll bĂ„da
Hehe, jag fĂ„r utkik efter en aqualand pĂ„ köp och sĂ€lj. 👍

Tillbaka
Topp