• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

StÀd idag hemma bÀsta redskapet Àr en stadig dykare
PXL_20230610_092250787.PORTRAIT.jpg
PXL_20230610_143421880.jpg

Senast Àndrad:
Halloj i trÄden..

Jag har nÄgra Aqualand jag tÀnkte göra nÄgon/nÄgra glad med.
Skicket skulle jag sÀga trots sin Älder Àr vÀldigt bra.
Samlade förut pÄ dessa, dock inte lÀngre. De Àr ju riktiga vintage o tillverkas Àn idag som ni vet.

Kör mest med Casio G-Shock Mudmaster nu för tiden.
Är nĂ„gon intresserad sĂ„ skicka ett PM.
De har legat i garderob sÄ ett batteribyte behövs pÄ 1,3,4. Kör 1-5 frÄn vÀnster.

Nummer 4 Ă€r en raritet sĂ„ kallad Enzo. FrĂ„n filmen ” Det stora BlĂ„â€
Uppdaterat frÄn bilden, armbandet har torkat av.

Önskas fler bilder hojta till.

Alla Àr Ànnu kvar..

IMG_3106.jpeg

Senast Àndrad:
Min C022 Ă€r just nu ivĂ€g via AD Ur & Penn. Nya batterier, trycktest och packningar: 550kr. Har inte fĂ„tt tillbaka den Ă€n som sagt, men lĂ„ter ju bra 😄
Jaha, dĂ„ fĂ„r jag vĂ€l Ă„terkoppla pĂ„ det hĂ€r! Inte alls sĂ„ positivt som jag först trodde 😂

HĂ€mtade ut den idag, men möttes direkt av ”okej du har inte hört? Delarna har utgĂ„tt hos leverantören”. Jaha, men vadĂ„ tvĂ„ batterier och ett trycktest kan de vĂ€l ordna iaf sa jag? Svaret var ”nej tyvĂ€rr, det har utgĂ„tt som sagt”. RidĂ„. 🙄

SÄ det blir ett besök hos en uris vid Hötorget (Stockholm) som renoverat en C022 Ät mig en gÄng, alternativt en butik pÄ Drottninggatan som en del skrivit om hÀr innan. SÄ tyvÀrr, inget bra betyg Ät Citizens AD Ur & Penn nÀr det gÀller C022.

Senast Àndrad:
Jaha, dĂ„ fĂ„r jag vĂ€l Ă„terkoppla pĂ„ det hĂ€r! Inte alls sĂ„ positivt som jag först trodde 😂

HĂ€mtade ut den idag, men möttes direkt av ”okej du har inte hört? Delarna har utgĂ„tt hos leverantören”. Jaha, men vadĂ„ tvĂ„ batterier och ett trycktest kan de vĂ€l ordna iaf sa jag? Svaret var ”nej tyvĂ€rr, det har utgĂ„tt som sagt”. RidĂ„. 🙄

SÄ det blir ett besök hos en uris vid Hötorget (Stockholm) som renoverat en C022 Ät mig en gÄng, alternativt en butik pÄ Drottninggatan som en del skrivit om hÀr innan. SÄ tyvÀrr, inget bra betyder Ät Citizens AD Ur & Penn nÀr det gÀller C022.
Usch vad trÄkigt. Men du glÀdjas Ät att vi sitter i samma bÄt :)

SÄ det blir ett besök hos en uris vid Hötorget (Stockholm) som renoverat en C022 Ät mig en gÄng, alternativt en butik pÄ Drottninggatan som en del skrivit om hÀr innan. SÄ tyvÀrr, inget bra betyg Ät Citizens AD Ur & Penn nÀr det gÀller C022.
Byta batteri sjÀlv?
Kolla med step in watch pÄ Drottninggatan annars

Tror ni man kan gÄ in till en random urmakare och be dem byta glas pÄ en C0XX? TÀnker att de kan kolla dimensionerna pÄ den som sitter och byta till nÄgot generiskt som passar.

Är det bara vi frĂ„n 60-70 talet som anvĂ€nder dessa eller anvĂ€nda de av yngre generationer ocksĂ„?
IMG_1458.jpeg

Jag Àr 85'a.
Min kusin och hans fru köpte varsin Aqualand till en jordenruntresa, mitten 90talet nĂ„ngĂ„ng. Det va min sprĂ„ngbrĂ€da till hela klockgalenskapen som pĂ„gĂ„r. Hade Aqualanden pĂ„ mig senast idag 👌

Vi fortsÀtter pÄ temat och kör en lite modernare Aqualand idag. Och ja, originalgummit Àr sjukt obekvÀmt men det hör till.

Bytte batteri hÀromdagen och redan börjar sekundvisaren hoppa dubbla sekunder. Antar jag fick ett gammalt batteri va
IMG_1466.jpeg

Tillbaka
Topp