• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

God morgon alla aquas
PXL_20230617_052006219.PORTRAIT.ORIGINAL.jpg
PXL_20230617_052046116.PORTRAIT.ORIGINAL.jpg
PXL_20230617_052222645.PORTRAIT.jpg
PXL_20230617_052327773.PORTRAIT.ORIGINAL.jpg

God eftermiddag byter jag till!

NÀr lillkillen vaknar ska two-tone fÄ bekÀnna fÀrg..

Fun fact (för mig) - Min C022 Ă€r nu pĂ„ Klockmaster för glasbyte och provtryckning. Hoppas det blir bra đŸ‘ŒđŸ»

IMG_1413.jpeg

Fick nej pÄ glasbyte pÄ min C0XX frÄn Klockmaster pga att det inte finns glaspackning att fÄ tag pÄ. Vet inte exakt hur det fungerar rent tekniskt men jag trodde ÀndÄ man kunde byta glaset om man inte brydde sig nÀmnvÀrt om tÀthet. MÄste en funktionell packning vara dÀr för att man ska kunna montera glaset?

Ja, kanske borde fĂ„ tummen ur och fixa det sjĂ€lv
 RĂ€dd för att rĂ„ka fippla sönder nĂ„got med mina grisklövar bara! 😆

Annars blir det nog Step In đŸ‘đŸŒ
Jaha, hur gÄr det för mig dÄ? LÀmnade in den hos Step In. Visade sig att den analoga delen har gett upp, batteribyte gjorde inte susen tyvÀrr. Kanske det som Ur & Penn ocksÄ upptÀckt, men som de glömde sÀga?

Hur som helst, invĂ€ntar kostnadsförslag pĂ„ reparation. Annars har den nog gjort sitt
 😱

NyförvÀrvet: C022 med hÀrligt grÄ index (lite svÄrt att fÄnga pÄ bild).
Prometium kan fÄ den fÀrgen ibland.
NÀr resten av klockvÀrlden anvÀnde tritium anvÀnde Japanska tillverkare Prometium pga Japans strikta maxgrÀnser för radioaktiva material (3,7 mCi jÀmfört med Schweiz 25mCi).

Vad har du för band pÄ bilden? Letar ocksÄ nÄgot snyggt grÄtt/beige/grönt canvasband :)
Det Àr ett nato frÄn Haveston :)

hittade mitt gamla blekta zulu, mycket trevligt! Fortfarande ett mysterium hur man bleker nya, eller löste nÄgon det förut? :)

IMG_0009.jpeg
Har för mig nĂ„gon hade lycka med nĂ„gon typ av acnekrĂ€m för inte sĂ„ lĂ€ngesedan. Ta en kik nĂ„gra sidor tillbaks đŸ‘đŸ»

Sökte upp trÄden haha! har tillgÄng till skapligt starkt klor, sÄ det blir det och söderlÀge. Bara spÀnnena klarar sig!? :)

Köpte mig min första Aqualand idag. Gillar klockan men jösses maken pĂ„ obekvĂ€mt gummiband har jag inte varit med om. đŸ€•
Förslag pÄ bra passande armband, bÄde gummi eller textil etc uppskattas stort?

PXL_20230630_115958586.jpg
Kul! Varmt vĂ€lkommen in i vĂ€rmen 😀

För mig personligen sÄ tycker jag nato fungerar bÀst. Har ett frÄn Zuludiver som Àr det bÀsta jag testat.

Tycker det Ă€r svĂ„rt att hitta bra gummin, gillar att orginalgummit gĂ„r frĂ„n 24 till 20 mm, men som du sĂ€ger Ă€r det sjukt obekvĂ€mt 😅

Kul! Varmt vĂ€lkommen in i vĂ€rmen 😀

För mig personligen sÄ tycker jag nato fungerar bÀst. Har ett frÄn Zuludiver som Àr det bÀsta jag testat.

Tycker det Ă€r svĂ„rt att hitta bra gummin, gillar att orginalgummit gĂ„r frĂ„n 24 till 20 mm, men som du sĂ€ger Ă€r det sjukt obekvĂ€mt 😅
Toppen, ska spana in lite nato band. Tack

Tillbaka
Topp