• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Kör blÄ AqL 2
16881297534814340782964080670796.jpg

Köpte mig min första Aqualand idag. Gillar klockan men jösses maken pĂ„ obekvĂ€mt gummiband har jag inte varit med om. đŸ€•
Förslag pÄ bra passande armband, bÄde gummi eller textil etc uppskattas stort?

PXL_20230630_115958586.jpg
Stort grattis! Bandet Àr nog det sÀmsta jag burit nÄgonsin.

Kolla in denna gamla annons för inspiration.

PĂ„ tal om band — nĂ„gon som har koll pĂ„ om det gĂ„r att bestĂ€lla gummit till JP2007 löst Ă€n?

Nytt gummi frÄn Royal straps. Skönt direkt sÄ det hÀr behöver jag inte koka.
UngefÀr samma fÀrg som vridringen beroende pÄ hur ljuset faller mot den.
Lite nÀttare Àn med lÀnken men den lÀr vÀl Äka pÄ igen som det brukar vara.
IMG_5408.jpeg
IMG_5409.jpeg
IMG_5411.jpeg
IMG_5410.jpeg

Senast Àndrad:
Hur kÀnns singlepass med kardborre? Inte vÄgat bestÀlla ifall det Àr oskönt :) typ nato med kardborre?

Ja, exakt! Första intrycket Ă€r att bandet gĂ€rna hade fĂ„tt vara lite lĂ€ngre för mig (18 cm runt handleden), men det fungerar! Delen med kardborre Ă€r av förklarliga skĂ€l ganska styv, sĂ„ gissar pĂ„ att det kommer behöva anvĂ€ndas ett tag innan det sitter perfekt 😊

topp! DÄ slinker det nog med ett sÄnt i nÀsta bestÀllning. FÄr kanske lugna mig lite, fick hem en vÀska som hÄller 36 band idag, vart en plats ledig haha!

Kan nÄgon rekommendera en urmakare som serverar vintage CITIZEN AQUALAND PROMASTER, typ 5810. Vad kostar en typisk fullservice?

Trevlig rackare!. Om den har gamla batterier i sig(Àr 3st i 370 storlek) sÄ Àr det bara att hopppas pÄ att den klarat sig frÄn lÀckage.
Har haft en del Aqualands med lÀckt syra överallt och lyckats rÀdda nÄgot kretskort men förödande Àr det helt klart nÀr tre batterier pissar. Ett annat vanligt fenomen Àr oxid i den analoga delen vilket fÄr sekundvisaren att sitta fast. Dödsryckningar kan man observera som ett tecken pÄ liv och dÄ Àr det bara att öppna upp och ultraljudstvÀtta(ibland gÄ in med glasfiberpenna och ta bort ytligt rost).
Lite moebius quartz-oljeklickar och det blir finemang.
Kan du rekommendera nÄgon som kan göra ultraljudsrengöring? Jag har nemligen observerat en del ''dödsryckningar'' pÄ min Aqualand

Tillbaka
Topp