• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Jag hade ett sÄnt för fyra Är sen. Bra gummi och lÄs men vill minnas att det var nÄgot trögt att öppna. Tror mig ocksÄ minnas att det var en liten glipa mot bandhornen nÀr det var monterat. Bilden frÄn Malaysia.
IMG_1783.jpeg
Litet glapp mellan bandhornen var det och lÄset var lite trögt nu nÀr du sÀger det.
 

Bilagor

  • 1000005528.jpg
    1000005528.jpg
    326.4 KB · Visningar: 14
  • 1000005498.jpg
    1000005498.jpg
    370.2 KB · Visningar: 12
  • 1000005524.jpg
    1000005524.jpg
    363.5 KB · Visningar: 13
NÄgon som provat denna i 24mm? 1300kr+ frakt Àr förstÄs lite i överkant men det finns ju typ inga 24 till 20-gummin att fÄ tag pÄ.

Finns pĂ„ Watchbandcenter. AnvĂ€nd den hĂ€r lĂ€nken, scrolla ner till Synthetic straps, vĂ€lj Caoutchouc under Material och sen 24mm Lug Width och 20mm Width of Buckle sĂ„ har du alla de dĂ€r banden för runt €30-35 istĂ€llet.
https://www.watch-band-center.com/watchstrap-h1215-ALL-WATCH-STRAPS.html

Edit: Ska tillÀgga att banden pÄ Watchbandcenter Àr exakt samma som de pÄ Watchgecko och tillverkas av Bonetto Cinturini i Italien. Det enda som skiljer Àr att lÄset du fÄr frÄn Watchgecko Àr lite finare.
 
Finns pĂ„ Watchbandcenter. AnvĂ€nd den hĂ€r lĂ€nken, scrolla ner till Synthetic straps, vĂ€lj Caoutchouc under Material och sen 24mm Lug Width och 20mm Width of Buckle sĂ„ har du alla de dĂ€r banden för runt €30-35 istĂ€llet.
https://www.watch-band-center.com/watchstrap-h1215-ALL-WATCH-STRAPS.html

Edit: Ska tillÀgga att banden pÄ Watchbandcenter Àr exakt samma som de pÄ Watchgecko och tillverkas av Bonetto Cinturini i Italien. Det enda som skiljer Àr att lÄset du fÄr frÄn Watchgecko Àr lite finare.

Stort tack! 👍
 
Var den helt död innan?
Jag har en C022 som inte startar efter batteri byte.
Hej!

Ja assÄ den har hÄllit pÄ fram och tillbaka och dö bÄde digitala och analoga delen, sÄ gjorde lite egna modifieringar i den och sÄg över fjÀdern och lite annat nu har den tickat pÄ sedan dess och hamnar inte efter i tiden heller som den kunde göra tidigare.

Men ska plocka isÀr den igen i molekyler nÄn dag framöver för att gÄ igenom hela klockan vill lÀra mig hur den Àr uppbyggd sÄ jag kan göra samma sak med mina andra aqualands.

Men ba hojta till om du har frĂ„gor eller funderingar, hĂ„ller fortfarande pĂ„ lĂ€r mig men hjĂ€lper gĂ€rna till om jag kan 👌
 
Hej!

Ja assÄ den har hÄllit pÄ fram och tillbaka och dö bÄde digitala och analoga delen, sÄ gjorde lite egna modifieringar i den och sÄg över fjÀdern och lite annat nu har den tickat pÄ sedan dess och hamnar inte efter i tiden heller som den kunde göra tidigare.

Men ska plocka isÀr den igen i molekyler nÄn dag framöver för att gÄ igenom hela klockan vill lÀra mig hur den Àr uppbyggd sÄ jag kan göra samma sak med mina andra aqualands.

Men ba hojta till om du har frĂ„gor eller funderingar, hĂ„ller fortfarande pĂ„ lĂ€r mig men hjĂ€lper gĂ€rna till om jag kan 👌
Grymt jobbat.
Det lÄter interessant att grÀva lite djupare i klockan och se om jag hittar felet.
Tack för erbjudandet om support.
 
Hej!

Ja assÄ den har hÄllit pÄ fram och tillbaka och dö bÄde digitala och analoga delen, sÄ gjorde lite egna modifieringar i den och sÄg över fjÀdern och lite annat nu har den tickat pÄ sedan dess och hamnar inte efter i tiden heller som den kunde göra tidigare.

Men ska plocka isÀr den igen i molekyler nÄn dag framöver för att gÄ igenom hela klockan vill lÀra mig hur den Àr uppbyggd sÄ jag kan göra samma sak med mina andra aqualands.

Men ba hojta till om du har frĂ„gor eller funderingar, hĂ„ller fortfarande pĂ„ lĂ€r mig men hjĂ€lper gĂ€rna till om jag kan 👌
Ambitiöst! LÀgg gÀrna upp lite bilder, jag tycker det Àr superintressant att följa sÄdana projekt, oavsett utgÄng.
 
Grymt jobbat.
Det lÄter interessant att grÀva lite djupare i klockan och se om jag hittar felet.
Tack för erbjudandet om support.
Ja de ba köra e du osÀker pÄ ihop monteringen sÄ kan du alltid lÀmna den delen till en urmakare,
men börja med att mÀta batterier förstÀrk batteri byglarna och se över kontaktytorna :)

PÄ dom 3 jag plockat isÀr har det hjÀlpt
 
Ambitiöst! LÀgg gÀrna upp lite bilder, jag tycker det Àr superintressant att följa sÄdana projekt, oavsett utgÄng.
Ambitiöst! LÀgg gÀrna upp lite bilder, jag tycker det Àr superintressant att följa sÄdana projekt, oavsett utgÄng.
Hej! Finns bilder om du gÄr bakÄt i forumet,

Men kan lĂ€gga upp lite fler nĂ€r jag tar isĂ€r min nya 👌
 
Och det varumĂ€rket Ă€r förstĂ„s


Regal!
IMG_4151.jpeg





NĂ€ skoja bara.
Fick bli en full-lume att komplettera den lilla Aqualandfamiljen med. Första gÄngen ett originalgummi passar mig.
IMG_4149.jpeg


1993, 1998, 2016 och 2023.
IMG_4147.jpeg


Min första klocka med full lume faktiskt!
IMG_4150.jpeg
 
Äsch, jag slĂ€nger upp ett par posör-bilder ocksĂ„ innan jag försöker tvinga mig sjĂ€lv att vĂ€lja en annan klocka i morgon.
Denna vÀxer verkligen pÄ mig, alla som funderat: köööp! (@jamesfranco )
NÀstan lite lyxigare kÀnsla Àn en vanlig Aqua, trodde det skulle vara tvÀrt om, mer tooligt. Kanske för att siffrorna pÄ vridringen glÀnser mer i kontrast till allt det svarta.
I dag pÄ svart singel pass:
240102 aqualand 1b.jpg

240102 aqualand 2.jpg
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp