• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Lite oklart att samma produkt finns under namnet "PREMIUM" och "DIVE", men ja jag antar det 😅

Jag köpte iaf pĂ„ Amazon HÄR dĂ„ jag skulle ha lite annat dĂ€r ocksĂ„.

Ser ut som detta eller?

Hur skönt som helst đŸ‘ŒđŸ»
 
Ser ut som detta eller?

Hur skönt som helst đŸ‘ŒđŸ»
Ja det mÄste vara samma va? Det frÄn watchwear Àr ocksÄ FKM eller?
 
Ser ut som detta eller?

Hur skönt som helst đŸ‘ŒđŸ»

Ja det mÄste vara samma va? Det frÄn watchwear Àr ocksÄ FKM eller?

Garanterat samma! Kanske kan fÄ @Feskarn att plocka in 24or ocksÄ? Finns ju uppenbarligen i fabriken sÄ att sÀga!

(för visst Àr det fortfarande @Feskarn som ligger bakom watchwear?)
 
Testar ett "WOCCI" armband jag snubblade över pÄ Amazon. FKM, sÄ vÀldigt mjukt och samlar inte damm. NÄgot mer normal lÀngd Àn mÄnga andra dykgummin ocksÄ. PrisvÀrt vid 288 SEK ÀndÄ!

1000036187.jpg


EDIT: Ja, originalbandstiften fick plats med inte allt för mycket vÄld!
1. Vilken bredd har spÀnnet pÄ 24mm bandet?
2. Kan man skicka sina klockor till dig och fÄ en uppsÀttning schyssta bilder? TÀnker att en 200 editerade bilder per klocka bör rÀcka. GÀrna fördelade pÄ de fyra Ärstiderna som tema med korrekta datum pÄ samtliga klockor. Tack pÄ förhand!
 
1. Vilken bredd har spÀnnet pÄ 24mm bandet?
2. Kan man skicka sina klockor till dig och fÄ en uppsÀttning schyssta bilder? TÀnker att en 200 editerade bilder per klocka bör rÀcka. GÀrna fördelade pÄ de fyra Ärstiderna som tema med korrekta datum pÄ samtliga klockor. Tack pÄ förhand!
1. SpÀnnet Àr 22mm
2. Givetvis! Tar en tusenlapp per bild med rabattkoden "KOMPISPRIS" vid utcheckning. Mindre pĂ„slag för bilder som iscensĂ€tter fel sĂ€song. Har defitivt slĂ€pat in bĂ„de solkrĂ€m och sand vintertid i "studion" Ă„t betalande kunder förut 😂 Har en bekant som lĂ„nade "snö" frĂ„n en frys som behövde frostas av ocksĂ„.. Allt har ett pris!

 
Garanterat samma! Kanske kan fÄ @Feskarn att plocka in 24or ocksÄ? Finns ju uppenbarligen i fabriken sÄ att sÀga!

(för visst Àr det fortfarande @Feskarn som ligger bakom watchwear?)

Kan titta pÄ det. De flesta leverantörer har bara 20 och 22mm men borde gÄ att lösa 24mm. Gult gummi av modellen kommer fyllas pÄ i veckan men dÄ i just 20 och 22mm. Tror Àven att rött ska gÄ att lösa. :)
 
Kan titta pÄ det. De flesta leverantörer har bara 20 och 22mm men borde gÄ att lösa 24mm. Gult gummi av modellen kommer fyllas pÄ i veckan men dÄ i just 20 och 22mm. Tror Àven att rött ska gÄ att lösa. :)
Orange i 24 vore en garanterad storsĂ€ljare i Aqualand-trĂ„den 😅 Finns sĂ€kert en och annan Paneristi som skulle vĂ„ga testa ocksĂ„!
 
Orange i 24 vore en garanterad storsĂ€ljare i Aqualand-trĂ„den 😅 Finns sĂ€kert en och annan Paneristi som skulle vĂ„ga testa ocksĂ„!

Har fÄtt tag pÄ en leverantör som jag bestÀller lite annat av som ser ut att kunna lösa 24mm sÄ det ska inte vara nÄgra konstigheter. :)
 
NĂ€r Ă€r en samling komplett? Det Ă€r frĂ„gan man stĂ€nger sig 😄

Just nu vĂ€ntar jag pĂ„ en fin blĂ„ Aqualand Analog som jag har köpt 😊
VÀntar ocksÄ pÄ ett NOS gummi till den blÄa Aqualand II:an och ett nytt start original till den blÄa Aqualand Chrono.

Nu Ă€r det troligtvis bara en fin Aqualand I ”Enzo” som saknas.

Ha det bra
/Roger

IMG_7799.jpeg
 
Senast Àndrad:
Efter en vÀldigt trevlig affÀr med @Zorin sÄ Àr jag Àntligen ocksÄ med i klubben. Modellen som startade hela intresset nÀr jag vid 7-8 Ärs Älder sÄg farsan slÀppa ner klockan pÄ botten för att sedan tala om bÄde hur djupt och varmt det var.
1702018093814.png

1702017706603.png
 
Senast Àndrad:
Efter en vÀldigt trevlig affÀr med @Zorin sÄ Àr jag Àntligen ocksÄ med i klubben. Modellen som startade hela intresset nÀr jag vid 7-8 Ärs Älder sÄg farsan slÀppa ner klockan pÄ botten för att sedan tala om bÄde hur djupt och varmt det var.
Grattis till din Aqualand och vĂ€lkommen till klubben 😀
En snygg/cool/intressant klocka som loggar allt automatiskt och det gjordes pĂ„ 90 talet đŸ‘đŸŒ

/Roger
 
NÄgon som provat denna i 24mm? 1300kr+ frakt Àr förstÄs lite i överkant men det finns ju typ inga 24 till 20-gummin att fÄ tag pÄ.

 
NÄgon som provat denna i 24mm? 1300kr+ frakt Àr förstÄs lite i överkant men det finns ju typ inga 24 till 20-gummin att fÄ tag pÄ.

Jag köpte ett liknande frÄn en tysk sida som nÄgon lÀnkade till tidigare i trÄden. Gav ca 450 kr.
 
Jag köpte ett liknande frÄn en tysk sida som nÄgon lÀnkade till tidigare i trÄden. Gav ca 450 kr.
Jag hade ett sÄnt för fyra Är sen. Bra gummi och lÄs men vill minnas att det var nÄgot trögt att öppna. Tror mig ocksÄ minnas att det var en liten glipa mot bandhornen nÀr det var monterat. Bilden frÄn Malaysia.
IMG_1783.jpeg
 
Tillbaka
Topp