• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Bara sÄ ni vet sÄ Àr allt ERT fel!
Efter ha traggat igenom den hÀr 28-sidors-trÄden med bilder pÄ dykarklockan man sÄg pÄ med trÄnande ögon i skyltfönsterna som ung sÄ insÄg jag att en sÄn dÀr vore ju skoj att ha. Ingen speciell annan anledning faktiskt.
Hittade en Enzo pĂ„ Ebay som jag följde, men den gick för nĂ€stan 4500:- och det kĂ€ndes lite vĂ€l för mig. SÅ skoj Ă€r klockfan inte :)

Idag fick jag dock tag pÄ en modernare variant.
Lite snyggare, lite anonymare, kanske lite trÄkigare, men vad som verkar vara en bastant vÀldesignad klocka som tÄl en hel del.
2015-06-24 21.15.42.jpg

Har aldrig Àgt en Citizen, sÄ varför inte prova :)
Det hÀr blir badklockan i Är. Om vi lyckas skrÀmma ivÀg isbjörnarna...

Lus lÀste annonsen och sÄg att det Àr en c023, som Àr den svarta metall versionen. SÄ det Àr inte den "riktiga" enzon sÄ att sÀga, rÀtta mig nÄgon om jag har fel :happyhappy:
Han har Àven sÀnkt priset till 170 dollar :woot:
Precis, funderade ocksÄ över 023. Den riktiga enzon Àr alltsÄ c029 och Àr i titan? Medan den dÀr Àr i stÄl?

Precis, funderade ocksÄ över 023. Den riktiga enzon Àr alltsÄ c029 och Àr i titan? Medan den dÀr Àr i stÄl?
Precis, den Àr i stÄl men fabriks pvd:ad som jag förstÄr det. Den fanns nog i tvÄ utföranden frÄn fabrik dÄ, stÄl och titanium om jag tolkat det rÀtt :)

HÀr kan man tydligt se skillnaden mellan första och andra versionen av Aqualand I.
Min I:a (första versionen) har precis fÄtt nya batterier, en ny O-ring (oval-ring), nytt originalband och sedan trycktestats med godkÀnt resultat. Nu vÀntar jag och klockan pÄ en varm och skön sommar :)

Nya vs gamla versionen
Citizen Aqualand - Old and New (3) - small.jpg

Nya vs gamla versionen
Citizen Aqualand - Old and New (4) - small.jpg

Den har fÄtt vila i lÄdan ett tag nu. Fick komma ut idag, redo direkt. Varenda skrÄma, repa och ding pryder sin plats perfekt pÄ den hÀr favoriten. :cool:

c022_01.jpg
Den Ă€r snygg men gillar inte lĂ€nken. Jag har ett gult "typ" tropic som kanske skulle passa? Har Ă€ven Ă€ntligen fĂ„tt ivĂ€g en bestĂ€llning pĂ„ orange OM sĂ„ Ă€ven det kommer din vĂ€g om jag inte diggar det fast det verkar lovande. Även mitt nyköpta blĂ„a kanske jag fimpar...

Den Ă€r snygg men gillar inte lĂ€nken. Jag har ett gult "typ" tropic som kanske skulle passa? Har Ă€ven Ă€ntligen fĂ„tt ivĂ€g en bestĂ€llning pĂ„ orange OM sĂ„ Ă€ven det kommer din vĂ€g om jag inte diggar det fast det verkar lovande. Även mitt nyköpta blĂ„a kanske jag fimpar...

Ok, det Àr nog en smaksak, jag tycker den gör sig absolut bÀst pÄ lÀnk. Testade ett gummi en svÀng (finns nog bilder lÀngre bak i trÄden om jag inte minns fel), men lÀnken Äkte snabbt pÄ igen. Och dÀr fÄr den stanna :) . Du kan kanske posta bilder hÀr i trÄden nÀr OM gummit dykt upp sÄ vi andra nördar fÄr se hur det sitter :artist:.

Ok, det Àr nog en smaksak, jag tycker den gör sig absolut bÀst pÄ lÀnk. Testade ett gummi en svÀng (finns nog bilder lÀngre bak i trÄden om jag inte minns fel), men lÀnken Äkte snabbt pÄ igen. Och dÀr fÄr den stanna :) . Du kan kanske posta bilder hÀr i trÄden nÀr OM gummit dykt upp sÄ vi andra nördar fÄr se hur det sitter :artist:.
Tro mig, det kommer jag absolut att göra ;)

Det som jag har lÀst mig till pÄ olika forum Àr att CO28 och CO29 Àr i titanium och pvd och dom andra CO22-23 Àr i stÄl med pvd. Sen Àr CO28 i meter och CO29 i Feet pÄ djupmÀtaren om inte jag minns fel. Har dock inte koll pÄ co22-23 i meter resp feet.

Det som jag har lÀst mig till pÄ olika forum Àr att CO28 och CO29 Àr i titanium och pvd och dom andra CO22-23 Àr i stÄl med pvd. Sen Àr CO28 i meter och CO29 i Feet pÄ djupmÀtaren om inte jag minns fel. Har dock inte koll pÄ co22-23 i meter resp feet.
Det stÀmmer att C028 och C029 Àr i titan och pvd. Finns Àven C026 (meter) och C027 (feet), vilka ocksÄ Àr i titan och pvd.

Ang. creationwatches;
Tror de fÄr in med jÀmna mellanrum, tidigare var det sÄ iaf. Tag sedan jag kollade nu..sÄ lagret har kanske sinat.

Har skaffat mig en Aqualand rÀtt nyligen och en frÄga dök upp kring funktionerna pÄ den:
Ska den kunna mÀta tryck och hur lÄngt under ytan man Àr? Eller Àr det bara nÄt jag har drömt ihop?

Har skaffat mig en Aqualand rÀtt nyligen och en frÄga dök upp kring funktionerna pÄ den:
Ska den kunna mÀta tryck och hur lÄngt under ytan man Àr? Eller Àr det bara nÄt jag har drömt ihop?
Njae, du Àr vaken. Andra kan sÀkert detta bÀttre men pÄ min gamla analoga mÄste man aktivera djupmÀtaren först (dÄ rör sig djupmÀtarvisaren till kl 12). Sedan krÀvs att man kommer ner nÄgon meter under ytan inom en rimlig tid för att den ska fungera vill jag minnas.

Njae, du Àr vaken. Andra kan sÀkert detta bÀttre men pÄ min gamla analoga mÄste man aktivera djupmÀtaren först (dÄ rör sig djupmÀtarvisaren till kl 12). Sedan krÀvs att man kommer ner nÄgon meter under ytan inom en rimlig tid för att den ska fungera vill jag minnas.
Hmm okej, fÄr ta och tappa upp ett bad och se vad jag kan lösa helt enkelt :D

Skulle behöva fÄ tag pÄ bÄda visarna till en aqualand co22-23, vart vÀnder man sig?
Bukten gav inget förutom donatorer.

TyvÀrr ingen aning Simpatico. Tror man fÄr leta vrak till vrakpriser. Men du kan alltid frÄga om inte Compiss kan montera av visarna fr en av sina 100 aqualands...

TyvÀrr ingen aning Simpatico. Tror man fÄr leta vrak till vrakpriser. Men du kan alltid frÄga om inte Compiss kan montera av visarna fr en av sina 100 aqualands...
MisstÀnkte nÀstan det. NÄja fÄr kolla runt lite till innan man ger sig ut pÄ bukten och fiskar.

Tillbaka
Topp