• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Ännu en fin höstdag, men nu tar de nog snart slut 🙁
Skulle vilja ha en Aqualand till, men fĂ„r inte till det. För Ă€ngslig för vintage, de bĂ„da andra som sĂ€ljs i Sverige (full lume och blĂ„) lockar inte och tvekar ocksĂ„ lite pĂ„ de limiterade grön- och bruntavlade đŸ€”

IMG_8214.jpeg
Den du har och den blÄ har passerat mig. Den blÄ var bra, men sunburst gÄr bort pÄ den hÀr typen av klocka kan jag tycka. Den som kÀnns bÀst för mig Àr den med full lume som jag har just nu. Dock med utbytt gummiband till ett frÄn watch wear. Sen Àr ett svart canvas med svart spÀnne frÄn Barton pÄ vÀg för att anvÀndas nu nÀr vintern kommer.
Funderade ett tag om jag skulle byta urtavla till en frÄn den du har bara för att fÄ nÄt unikt, men jag vet inte.
Trivs för bra med den som den Àr. BÀrs nÀttast av alla kan jag tycka. Tror kontrasten mellan vridring och urtavlan gör det.

Den du har och den blÄ har passerat mig. Den blÄ var bra, men sunburst gÄr bort pÄ den hÀr typen av klocka kan jag tycka. Den som kÀnns bÀst för mig Àr den med full lume som jag har just nu. Dock med utbytt gummiband till ett frÄn watch wear. Sen Àr ett svart canvas med svart spÀnne frÄn Barton pÄ vÀg för att anvÀndas nu nÀr vintern kommer.
Funderade ett tag om jag skulle byta urtavla till en frÄn den du har bara för att fÄ nÄt unikt, men jag vet inte.
Trivs för bra med den som den Àr. BÀrs nÀttast av alla kan jag tycka. Tror kontrasten mellan vridring och urtavlan gör det.
- Har du nÄn bild pÄ den med annat band Àn originalet? Tycker originalbandet ser klumpigt ut. Gillar Nato, men fina 24mm med svart lÄs och öglor Àr inte sÄ lÀtt att hitta.

- Har du nÄn bild pÄ den med annat band Àn originalet? Tycker originalbandet ser klumpigt ut. Gillar Nato, men fina 24mm med svart lÄs och öglor Àr inte sÄ lÀtt att hitta.
HĂ€r bilder pĂ„ det smidigare fkm-gummit frĂ„n watchwear. BekvĂ€mare Ă€n det som följer med, Ă€ven om originalet i sin tur Ă€r betydligt bĂ€ttre Ă€n det som kommer med den du har. Personligen klarar jag inte av nato pga höjden de bygger, men bekvĂ€ma Ă€r de ju mot huden. Det enda ”nato-liknande” jag anvĂ€nt pĂ„ annan klocka Ă€r Erikas som bara bygger en bandhöjd.
IMG_0646.jpeg
IMG_0647.jpeg

Senast Àndrad:
Tycker originalbandet ser klumpigt ut. Gillar Nato, men fina 24mm med svart lÄs och öglor Àr inte sÄ lÀtt att hitta.
Du köper ett band i nĂ„gon passande fĂ€rg med svart hĂ„rdvara frĂ„n Erika's sĂ„klart!🙂
ErikasOriginals-BlackOps-GreyCentreline-PVD-03.jpg

Visst Àr de lite dyrare Àn mycket annat, men jag tycker att det helt klart Àr vÀrt det.
Är vĂ€ldigt nöjd med kombon Erika's + Aqualand. Snyggt, bygger inte sĂ„ mycket pĂ„ höjden och bra kvalitetskĂ€nsla!🙂
20230114_134932-jpg.2229412
20230218_100833-jpg.2252258
20230921_100730-jpg.2390851
20240630_134845-gif.2549387

Jag gör entré hÀr i trÄden dÄ denna fina klocka köptes för lite Àventyr i Thailand.
Jag gillar den skarpt och kÀnns helt som perfekta reseklockan. Första Aqualand jag Àger och sÄÄ skön pÄ handleden. Förhoppningsvis blir det en del hÀrliga semesterbilder hÀr i trÄden med klockan i fokus.
IMG_2415.jpeg

Nu Ă€r vi honom pĂ„ spĂ„ren sĂ„ snart kommer vĂ€l ett erkĂ€nnande 😁
(gissar brun!? )
- RĂ€tt, det blev en med brun tavla och ring. Köpte den frĂ„n Grimoldi i Italien via C24. Bra pris, trevlig kommunikation och blixtsnabb leverans 👍
Nu har jag gjort ”all reset” och stĂ€llt in allting. Allt rĂ€tt Ă€nda till lördag kvĂ€ll, dĂ„ blir det till att Ă€ndra tiden en timme bakĂ„t 🙂

IMG_8310.jpeg

- RĂ€tt, det blev en med brun tavla och ring. Köpte den frĂ„n Grimoldi i Italien via C24. Bra pris, trevlig kommunikation och blixtsnabb leverans 👍
Nu har jag gjort ”all reset” och stĂ€llt in allting. Allt rĂ€tt Ă€nda till lördag kvĂ€ll, dĂ„ blir det till att Ă€ndra tiden en timme bakĂ„t 🙂

IMG_8310.jpeg
Riktigt bra 😊
Skulle faktisk kunna tĂ€nka mig en sĂ„dan som omvĂ€xling 😇 Trotts sunbursten 🙃

IMG_8310.jpeg
Grattis, ser riktigt fin ut!:D Kul du fick bra pris med! Hur upplevs den bruna ringen och tavlan, menar om de har inslag av annan fÀrg i sig som t.ex. koppar?
Nu blir det snart till att stÀlla om klockorna....och mörkare tider men det ska vi klara!

Grattis, ser riktigt fin ut!:D Kul du fick bra pris med! Hur upplevs den bruna ringen och tavlan, menar om de har inslag av annan fÀrg i sig som t.ex. koppar?
Nu blir det snart till att stÀlla om klockorna....och mörkare tider men det ska vi klara!
- Tavlan och ringen blir kopparfÀrgade i starkt ljus och bruna i svagt ljus. DÀremellan skiftar det rÀtt mycket beroende pÄ ljusstyrka och typ av ljus. Kan tex se brun/röda ut.
Sedan ger ju sunburst-utförandet pÄ tavlan ljuseffekter ocksÄ.

IMG_8310.jpeg
Snyggt, stort grattis 😀 Och vĂ€ldigt bra val. MĂ„ste vara första hĂ€r pĂ„ KS? Hade hoppats pĂ„ att fĂ„ se denna irl under min Italienresa i somras men lyckades inte ens hitta en ends Ă„terförsĂ€ljare av Citizen 😅

En liten lĂ€geskoll frĂ„n Thailand. Den passar alldeles utmĂ€rkt för att ”tima” favoritsysselsĂ€ttningen, nĂ€mligen att hĂ„lla andan.
Dessutom otroligt smidigt att ha tvÄ tidszoner samtidigt. Enda jag stör mig pÄ hittills (vilket kan ha med Äldrande ögon att göra) Àr att full-lumetavlan Àr svÄravlÀst i mörker nÀr effekten avtagit nÄgot.
Men sammantaget en fantastisk klocka att bada med hela dagarna.

Bilagor

• IMG_2425.jpeg
    IMG_2425.jpeg
    320.7 KB · Visningar: 3
  • IMG_2426.jpeg
    IMG_2426.jpeg
    345.6 KB · Visningar: 3
SÄg den hÀr pÄ Tradera. Lite dyr men ser bra ut pÄ bilderna. NÄgon som har erfarenhet av sÄdan modifikation? Alltid velat ha en sÄ kallad Enzo men har svÄrt att motivera det höga priset för en gammal digital och nÄgot svÄrservad klocka.
1730102149786.png

Tillbaka
Topp