• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Hade för övrigt tappat bort denna. Letade sÄ in h-vete. Tömde hela garderoben och letade pÄ alla stÀllen jag kunde komma pÄ. Backtrackade foton och kom fram till att jag inte burit den sedan september. Tydligen hade jag lagt den i en klocklÄda som jag aldrig anvÀnder.
Trodde den agerade nattbeater.

Har varit nÀra ett par gÄnger pÄ att skaffa en men inte kommit till skott. Ball referens.

God Aqualandlördag vĂ€nner!! Alltid rĂ€tt. đŸ€żđŸ’Ș
IMG_0092.jpeg

Hej alla Aqualand fans :)

Som ni kanske har sett, sÄ sÀljer jag 7 stycken vintage Aqualand klockor och nu Àven en otroligt fin Aqualand I frÄn 1991.

7st Vintage Aqualand

Aqualand I 1991

Ha en bra dag
Mvh Roger
FEA1742E-8C31-448E-A73C-8C565D808BBF-354-0000002FFB09C894.jpeg

Min kollega kom med dessa hÀromdagen, hade legat lÀnge o byrÄlÄdan. Den utan vridring hoppade igÄng efter rengöring och batteribyte. Den andra fungerar den digitala som den ska, men den analoga stÄr still och gör lite dödsryck.
Ser ut att vara mycket vanligt med torkad olja, sĂ„ antar att det enda Ă€r att göra en service pĂ„ den. Är det nĂ„gon som sitter pĂ„ en vridring till en c022? Helst TT.
20240908_134748.jpg

Min kollega kom med dessa hÀromdagen, hade legat lÀnge o byrÄlÄdan. Den utan vridring hoppade igÄng efter rengöring och batteribyte. Den andra fungerar den digitala som den ska, men den analoga stÄr still och gör lite dödsryck.
Ser ut att vara mycket vanligt med torkad olja, sĂ„ antar att det enda Ă€r att göra en service pĂ„ den. Är det nĂ„gon som sitter pĂ„ en vridring till en c022? Helst TT.
20240908_134748.jpg
Har en passande vridning. Skicka PM om du Àr intresserad?

Har varit Aqualand-lös i över ett Är skulle jag tro. MEN om (lÀs: ska) jag kommer tillbaka blir det en Enzo en gÄng för alla. SÄ bra pÄ allt sÀtt. Gillar det verkligen.
Enzo:n Àr som nÄgon i trÄden sa "magisk" och det kan jag gÄ i god för. Har du gÄtt igenom en del stÄlversioner Àr det titan som exit du ska ha!
NÀr man vÀl börjar leta kommer man fÄ se spridda skurar vad gÀller pris kontra skick etc. men man fÄr ha tÄlamod ;)

Efter ett dygn pÄ armen ger framförallt klockan men Àven bandet lite mersmak. Upplever det betydligt trevligare Àn det som följer med den svarta varianten som jag tyckte var obekvÀmt och bara skrÀp. Funderar dock pÄ ett FKM frÄn Royal Straps som jag gillade pÄ den blÄ varianten jag hade tidigare. Grönt eller köra safe med svart. Finns andra förslag pÄ bra band i 24mm? Nato gillar jag inte alls, förutom Erikas som bara bygger ett band pÄ höjden.
IMG_0630.jpeg

Efter ett dygn pÄ armen ger framförallt klockan men Àven bandet lite mersmak. Upplever det betydligt trevligare Àn det som följer med den svarta varianten som jag tyckte var obekvÀmt och bara skrÀp. Funderar dock pÄ ett FKM frÄn Royal Straps som jag gillade pÄ den blÄ varianten jag hade tidigare. Grönt eller köra safe med svart. Finns andra förslag pÄ bra band i 24mm? Nato gillar jag inte alls, förutom Erikas som bara bygger ett band pÄ höjden.
IMG_0630.jpeg
Svarar mig sjĂ€lv. Blev ett svart med kompletterande svart spĂ€nne frĂ„n Watchwear. Även hustrun ska snart fĂ„ ett nytt fkm i samma bestĂ€llning till sin guldiga lilla dykare

Suget efter en 17w vĂ€xer! Är den grĂ„-svart eller svart-svart i fĂ€rgen? SĂ„ vĂ€ldans olika pĂ„ fotona hĂ€r!

IMG_9826.jpeg
Är det boetten du menar sĂ„ Ă€r den grĂ„/svart. Gun metal typ

Finns ju hos de flesta UR&Penn att se. Och
 För egen del tycker jag den Ă€r klart bĂ€st av de nya slĂ€ppen. BĂ€rs nĂ€ttare Ă€n de andra med den mörkare boetten och kontrasten mot urtavlan.

Tillbaka
Topp