• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Har tittat pÄ deras klockor och varit nÀra att bestÀlla av dem, om jag ska ha en ny aql sÄ kommer jag övervÀga att bestÀlla fr dem. För visst Àr det nÄgra hÀr som bestÀllt frÄn creationwatches? Med gott resultat?

Drömmer mig bort till ett tidigare liv med dykning i Asien.
image.jpg

Sedan minns jag att jag för mÄnga, mÄnga Är sedan hittade tyg/kardborre band med ND limits pÄ som jag hade pÄ min aqualand dÄ.
NÄn som vet om det fortfarande finns sÄdana?

Sedan minns jag att jag för mÄnga, mÄnga Är sedan hittade tyg/kardborre band med ND limits pÄ som jag hade pÄ min aqualand dÄ.
NÄn som vet om det fortfarande finns sÄdana?[/QUOTE]

Hittar ingen m ND limits men om nÄgon vet var de finns sÄ skulle jag ocksÄ vara intresserad!

VÀnd pÄ frÄgan, varför ska du inte slÄ till?
Sen jag skaffade min Aqualand (en modernare variant, finns pÄ bild tidigare i trÄden) sÄ har dom andra klockorna mest fÄtt sitta pÄ avbytarbÀnken. Rolexen har stannat...
Jadu den frÄgan har jag inget svar pÄ :)
StÄr mellan den och en Seiko dykare men kanske ska slÄ till pÄ bÀgge istÀllet..

Jadu den frÄgan har jag inget svar pÄ :)
StÄr mellan den och en Seiko dykare men kanske ska slÄ till pÄ bÀgge istÀllet..
Du kan antagligen sÀlja den du gillar minst utan alltför stor förlust. Min Sumo har blivit vÀldigt liggandes sen Aqualand dök upp. Den visar ju inte djup ;)
Vid rÀtt tillfÀlle ska jag ocksÄ ha "aqualandklassikern", eller varför inte en Ecozilla :)

Hej
Àr nere i Kroatien och plaskar med min Aqualand. Idag hÀnde dock en jobbig grej, skulle snorkla och valde dÀrför att aktivera djupmÀtaren pÄ klockan. NÀr jag gjorde detta flippade klockan ut helt. I stÀllet för att den analoga djupmÀtaren flyttade sig till rÀtt lÀge började klockan pipa med en ihÀrdig ton (typ tinitus) klockan stannade Àven och svarar inte pÄ knapptryckningar. NÄgon som varit med om liknande och vet hur man fÄr tyst pÄ klockjÀveln, den har pupt nu i typ 2 timmar.

Bilagor

• 20150726_161116_Richtone(HDR).jpg
    20150726_161116_Richtone(HDR).jpg
    151.8 KB · Visningar: 71
Vet ej hur man gör (har inte din modell) men hittade detta, testa tipset:

Sometimes the All the Citizen watch Crash.Some models the beep is working without stop.The watch is not working.
What make this System Crash of the Citizen Aqualand?
One option is the battery want replacement and the cirquit dont working and the watch have problems Specially the old models.
The other option.when the owner forget the watch in hot places example in the car with sunsine.
What we can do?
We pull the crown and push the 3 buttons for 2 seconds.
This will make a system Reset on Citizen Aqualand.

Funkar det?

Paketet med min Aqualand har precis kommit fram till mitt ombud vilket betyder att den kom fram pÄ mindre Àn ett dygn efter det att den skickades, Imponderande! Visst, den Àr bestÀlld frÄn Danmark och inte Singapore, men ÀndÄ. Nu invÀntar jag bara lunchen sÄ bÀr det av direkt till ombudet! Den bestÀlldes pÄ ren impuls frÄn klockor365 dÄ jag ville ha en ny och inte begagnad samt att jag ville vara garanterad leverans innan fredag dÄ jag gÄr pÄ semester. Har nÄgon handlat av dem tidigare?

Paketet med min Aqualand har precis kommit fram till mitt ombud vilket betyder att den kom fram pÄ mindre Àn ett dygn efter det att den skickades, Imponderande! Visst, den Àr bestÀlld frÄn Danmark och inte Singapore, men ÀndÄ. Nu invÀntar jag bara lunchen sÄ bÀr det av direkt till ombudet! Den bestÀlldes pÄ ren impuls frÄn klockor365 dÄ jag ville ha en ny och inte begagnad samt att jag ville vara garanterad leverans innan fredag dÄ jag gÄr pÄ semester. Har nÄgon handlat av dem tidigare?

DÄ antar jag att du bjuder pÄ paketöppning snart.

Nu skall klockan vara hyfsat ny, men jag undrar om nÄgon kan hjÀlpa mig att datera nÀr den Àr tillverkad? Har kikat lite i trÄden men finner bara hur man daterar de Àldre aqualand modellerna t.ex. c022. Serienumret pÄ den jag köpt Àr S044898 vilket borde innebÀra att den Àr tillverkad i april nÄgot Är, dock vet jag inte vad S stÄr för..

EDIT: jag kanske Àr ute och cyklar men jag gissar att jag har förstÄtt allt rÀtt.

Äntligen lite sol! För sjutton, pöjkar och flickor, skynda er ut och bĂ€ttra pĂ„ b....... blekningen :)
20150727_121221.jpg
20150727_095237.jpg

En till ute och vÀdrar sig:
(Inomhus för tillfÀllet för fotografering). Tur att de inte har termometer, det Àr ju inte alltför varmt i vinden trots allt...
image.jpg

Damn! StenhÄrda de dÀr! Fick flashar av attackdykare, minröjare och djupdyk av dessa. Vill-ha-begÀr har startat. Tack!

Nu skall klockan vara hyfsat ny, men jag undrar om nÄgon kan hjÀlpa mig att datera nÀr den Àr tillverkad? Har kikat lite i trÄden men finner bara hur man daterar de Àldre aqualand modellerna t.ex. c022. Serienumret pÄ den jag köpt Àr S044898 vilket borde innebÀra att den Àr tillverkad i april nÄgot Är, dock vet jag inte vad S stÄr för..

EDIT: jag kanske Àr ute och cyklar men jag gissar att jag har förstÄtt allt rÀtt.
Tror du kollat fel nummer. Borde finnas ett annat nummer bak. AlltsÄ INTE det som följer C520, utan ett annat separat.

Jag insÄg det strax efter jag lade upp inlÀgget. 541020156 Àr det enda tÀnkbara serienumret som jag har funnit.
SÄ vitt jag vet Àr det luddigare ju Àldre klockan Àr, dÄ den inte visar tiotal i Ärtalet (?). Dvs om en klocka Àr frÄn 87 eller 97 :)

Det dÀr ska vara rÀtt nummer.

Tillbaka
Topp