Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Vad tycker du?DÄ har man fÄtt hem sin aqualand.
Tack! Har burit den hela dagen och den kÀnns kanon. Mycket klocka för pengarna Àven om jag troligtvis aldrig kommer ha nÄgon nytta av djupmÀtare och alla andra funktionerGrattis! Vad tycker du?
HÄlla med, tveksamt om det finns nÄgon mer prisvÀrd klocka (bortsett frÄn Skx007).Tack! Har burit den hela dagen och den kÀnns kanon. Mycket klocka för pengarna Àven om jag troligtvis aldrig kommer ha nÄgon nytta av djupmÀtare och alla andra funktioner
Ja den kanske man kan ha lite nytta av . Sen kan jag definitivt rekommendera att köpa via creationwatches. Snabb leverans och bra pris.HÄlla med, tveksamt om det finns nÄgon mer prisvÀrd klocka (bortsett frÄn Skx007).
Tycker tidtagaren Àr praktisk!
Som beater Àr den ju oslagbar. Quartz med digital dag/datum har gjort att andra klockor har riktigt svÄrt att ta över platsen. VÀldigt smidigt att alltid kunna dra pÄ sig den och veta att allt visar rÀtt. Tidtagaren anvÀnder jag en del, dock har jag aldrig anvÀnt djupmÀtaren. Min har fÄtt stÄ ut med en del utan att klaga det minstaTack! Har burit den hela dagen och den kÀnns kanon. Mycket klocka för pengarna Àven om jag troligtvis aldrig kommer ha nÄgon nytta av djupmÀtare och alla andra funktioner
VadÄ djupmÀtaren anvÀnds ju hela tiden, ex nÀr man vill kolla att det verkligen Àr 2 meter djupt i poolen .Tack! Har burit den hela dagen och den kÀnns kanon. Mycket klocka för pengarna Àven om jag troligtvis aldrig kommer ha nÄgon nytta av djupmÀtare och alla andra funktioner
Men dra Ät skoga va coolt! Vad ligger dom pÄ i svenska pengar?Lite sköna analoga aqualand till försÀljning i Kroatien. Trodde inte denna modell fortfarande sÄldes i butik utan det var e-bay som gÀllde.
Trodde ett ögonblick att det var med den gula tuben (förpackningen) aqualanden pÄ bilden sÄldes med nÀr jag sÄg thumbnailen... Det hade varit fint, trots att jag inte Àr en fullsetivrare...
Bra dÀr!ApropÄ fullset. Köpte en jp2000 pÄ Sardinien nyss (min andra, första frÄn creationwatches och fick ingen tub, den sÄldes senare.) Men saknaden var stor och nÀr jag sÄg en i butik hör slog jag till, denna gÄng fick jag den i dykartuben, coolt!
Lite pin med filter pÄ bilderna men det Àr Ä andra sidan fuskpatina ocksÄ...
ïżŒ
Ugh, ser ut att vara riktig dykarpatina; men Àr visarna gröna resp. röda? El Àr det det som Àr filtret?
Fyll tuben med syre (alt. alkihÄl) och fortsÀtt ge klockan dykarpatina.
Mvh, M.M
Klockan sÄg ut sÄ hÀr för tre timmar sedan sÄ snarare riktig ugnspatina
Den orangea minutvisaren blev röd under ugnsbakningen.
Bakade endast visarna antar jag? Eller gick tavlan in ugnen ocksÄ?
Edit: men se ju nu att boetten och bezel fÄtt sig en omgÄng ocksÄ..? Har hela klockan bakats? (Exkl gummit).
SkvÀtte lite vatten pÄ tavlan och visarna och sen in i ugnen, bezel och boetten fick sig en rejÀl omgÄng med diverse verktyg.
Har alltid tyckt bÀttre om mina slitna och gamla Aqualands men det Àr skönt att veta att klockan Àr ny och frÀsch trots utseendet sÄ jag tycker att detta blev bra!
Det som jag har lÀst mig till pÄ olika forum Àr att CO28 och CO29 Àr i titanium och pvd och dom andra CO22-23 Àr i stÄl med pvd. Sen Àr CO28 i meter och CO29 i Feet pÄ djupmÀtaren om inte jag minns fel. Har dock inte koll pÄ co22-23 i meter resp feet.
DjupmÀtaren funkar kanon. Dök frÄn bÄten och fick reda pÄ att jag kom ner 5,7m. SprÀngde gott i öronen. HÄller med föregÄende, hÄller denna som en av de grymmaste man kan ha.VadÄ djupmÀtaren anvÀnds ju hela tiden, ex nÀr man vill kolla att det verkligen Àr 2 meter djupt i poolen .
Hej alla Aqualandlovers! TÀnkte höra om nÄgon kÀnner
Vet du/ni om det finns en C020 som Àr i PVD ocksÄ? Vad jag har förstÄtt finns Àven "Enzo" som C026 och C027 ocksÄ (?)