• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

2015-10-09 18.10.59.jpg

Dagens klocka :)
Cool bild. Ju mer sliten en Aqualand blir desto tuffare blir den.

Bra komplement till Colten:)
image.jpeg

ÅterstĂ„r bara att hitta ett annat band. Somnade med Aqualanden pĂ„ men vaknade vid 5 snĂ„ret av att bandet satt lika skönt som taggtrĂ„d runt armen.

Kan rekommendera https://www.watchgecko.com/morellato-u-0359.php till dig och alla med Aqualands pÄ originalband, det Àr tillverkat i riktigt gummi och Àr vÀldigt mjukt och följsamt till skillnad frÄn originalbandet.

Hahaha...
Inte bara jag som tycker det Àr oskönt:) Det sitter bra utanpÄ torrdrÀkten men annars föredrar jag nylonstronk pÄ min.
image.jpg

FruktansvÀrt oskönt band, synd att det Àr förbannat snyggt:) ska kika vidare pÄ Morellatobandet, men har klickat hem nÄgra Nato för sÀkerhets skull:)

Senast Àndrad:
Jag kan rekommendera Bonetto Cinturini mod 300 D/L om du vill ha en lite "renare" look + viklÄs. Jag har flera sÄna hÀr sjÀlv i 22 & 20mm. Har ocksÄ sett 24mm pÄ nÄn Aqualand "Enzo" hÀr pÄ forumet om jag inte minns fel.

300-l.jpg

PĂ„ en av mina (22mm)...
aq_pvd01.jpg

Och pÄ min Omega 2264 (20mm)...
om15.jpg

Senast Àndrad:
Min gamla trotjÀnare frÄn mars -85 vilket borde göra det till en av de allra första som tillverkats.
DSCF0315.jpg

DjupmÀtaren gav uppför ett par Är sedan men bÄde den analoga och digitala klockdelen tickar pÄ och hÄller riktigt bra noggrannhet. Brukar ha saktat sig 5-10 sek i samband med att den stÀlls om mellan sommar/vintertid.

//j

Bra komplement till Colten:)
image.jpeg

ÅterstĂ„r bara att hitta ett annat band. Somnade med Aqualanden pĂ„ men vaknade vid 5 snĂ„ret av att bandet satt lika skönt som taggtrĂ„d runt armen.
Orbris Morgan!!
Jag har kört ett sÄdant orange i sommar och ska bestÀlla ett mörkare (troligen svart) nu i veckan ;)

Finns det nÄgon med ett bra knep för att "ta bort" originalgummit pÄ en JP-1010. Det sitter ju relativt tajt mot boetten och lucka lÀmnas för att fÄ fatt pÄ sprintarna.
NÄgon? Eller Àr det helt enkelt bara att "bÀnda" sÄ gott det gÄr? (har ett vanligt bandverktyg att tillgÄ)

Finns det nÄgon med ett bra knep för att "ta bort" originalgummit pÄ en JP-1010. Det sitter ju relativt tajt mot boetten och lucka lÀmnas för att fÄ fatt pÄ sprintarna.
NÄgon? Eller Àr det helt enkelt bara att "bÀnda" sÄ gott det gÄr? (har ett vanligt bandverktyg att tillgÄ)
Om det finns en "lucka" för att komma Ät "axlarna" pÄ stiften, sÄ gÀller det bara att ha ett passande verktyg som fÄr grepp.

Tillbaka
Topp