• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

sealord

Breitling
Trots vÀldigt torrt (och varmt) vÀder passade jag pÄ att lufta Aqualanden idag.:)
0601-jpg.327131
Den dÀr var jÀdrar i mig vÀlanvÀnd! Min gamla Aqualand Àr nog i mint condition, jÀmfört med den dÀr. :D
 

z32

Omega
Fick hem den hÀr förra veckan:):
27428037152_56613a2129_b.jpg

27526736555_c830410273_b.jpg

27454504021_7a3b8007de_b.jpg

26917578334_6eaf8bc6d4_b.jpg

FrÄn -91 om jag tolkar det rÀtt, vÀl anvÀnd med trevlig patina :)
Nu vÀntar jag bara pÄ leverans av nÄgra natoband, eftersom gummit inte alls föll mig i smaken!
NÄgon som vet om man kan fÄ tag pÄ nya skruvar till baklocket? Fattas dessvÀrre 2..:meh:
 

joh.jonsson

Panerai
Jag kikade lite snabbt pÄ ebay men sÄg inget dÀr. Maila till ur&penn som Àr svensk AD. dom borde kunnna skaka fram

(jag mailade o frÄgade efter ett armband till en annan citizen dykare, skulle kosta 1400 o ta mellan 5-10 veckor. och dÄ kostar en hel klocka med bÄde uret och lÀnken 1700 pÄ ebay.. vÀfÀÀn :D ) men svar fick jag sÄ lite skruv mÄste dom kunna fÄ fram
 

z32

Omega
Tack för tipset, ska maila Ur&Penn direkt!:)
Jag kikade lite snabbt pÄ ebay men sÄg inget dÀr. Maila till ur&penn som Àr svensk AD. dom borde kunnna skaka fram

(jag mailade o frÄgade efter ett armband till en annan citizen dykare, skulle kosta 1400 o ta mellan 5-10 veckor. och dÄ kostar en hel klocka med bÄde uret och lÀnken 1700 pÄ ebay.. vÀfÀÀn :D ) men svar fick jag sÄ lite skruv mÄste dom kunna fÄ fram
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fick hem den hÀr förra veckan:):
27428037152_56613a2129_b.jpg

27526736555_c830410273_b.jpg

27454504021_7a3b8007de_b.jpg

26917578334_6eaf8bc6d4_b.jpg

FrÄn -91 om jag tolkar det rÀtt, vÀl anvÀnd med trevlig patina :)
Nu vÀntar jag bara pÄ leverans av nÄgra natoband, eftersom gummit inte alls föll mig i smaken!
NÄgon som vet om man kan fÄ tag pÄ nya skruvar till baklocket? Fattas dessvÀrre 2..:meh:
Kolla med Riccardo. Tror han har, mkt trevlig och bra att ha att göra med.

http://www.swissforniture.it/it/citizen-aqualand-i/2202-viti-per-fondo-cassa-citizen-3993178.html

Passa pÄ stt köpa nya packningar nÀr du handlar.
 

z32

Omega
Underbart Àr kort som det brukar heta.. Fungerade i 3 veckor innan den analoga delen gav upp:(
LÀmnade in den för batteri byte, men den ville inte gÄ igÄng ÀndÄ. Urmakaren tror det kommit in fukt dÄ den tydligen saknar packning:banghead:
SÄ nu blir det till att hÀnga pÄ ebay hela dagarna och spana efter ett nytt urverk:watching:
PSX_20160621_201057.jpg
 

Roger.SWE

Omega
Underbart Àr kort som det brukar heta.. Fungerade i 3 veckor innan den analoga delen gav upp:(
LÀmnade in den för batteri byte, men den ville inte gÄ igÄng ÀndÄ. Urmakaren tror det kommit in fukt dÄ den tydligen saknar packning:banghead:
SÄ nu blir det till att hÀnga pÄ ebay hela dagarna och spana efter ett nytt urverk:watching:
Trist! Jag sörjer med dig :(
 
  • Like
Reactions: z32

andyholmes

Breitling
Underbart Àr kort som det brukar heta.. Fungerade i 3 veckor innan den analoga delen gav upp:(
LÀmnade in den för batteri byte, men den ville inte gÄ igÄng ÀndÄ. Urmakaren tror det kommit in fukt dÄ den tydligen saknar packning:banghead:
SÄ nu blir det till att hÀnga pÄ ebay hela dagarna och spana efter ett nytt urverk:watching:

JÀkligt trist, kolla speedtimerkollektion ocksÄ, dom har aqualand delar ibland
 
  • Like
Reactions: z32

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Underbart Àr kort som det brukar heta.. Fungerade i 3 veckor innan den analoga delen gav upp:(
LÀmnade in den för batteri byte, men den ville inte gÄ igÄng ÀndÄ. Urmakaren tror det kommit in fukt dÄ den tydligen saknar packning:banghead:
SÄ nu blir det till att hÀnga pÄ ebay hela dagarna och spana efter ett nytt urverk:watching:
PSX_20160621_201057.jpg
Otur. Hoppas du fÄr igÄng den dÄ du har en klocka med riktigt fin patina.
 
  • Like
Reactions: z32

Kung S

Breitling
Hej!
Hade liknande fel pĂ„ min pga att urmakaren (som numera Ă€r i kk) slĂ€ngde i dĂ„liga kinabatterier i min.. Åkte till en annan och fick riktiga batterier i klockan och sen dess har det funkat. :)
Kan vara vÀrt att prova.
 
Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: z32
Topp