• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

DrKlocka

Audemars
Jobbklockan med MN strap.
1470310143163-2002160557.jpg
 
Har blivit sugen pÄ en aqualand pÄ sista tiden och undrar om nÄn vill byta en jp2000 mot min skx007.
Har lagt upp en bytesannons men tÀnkte att det hÀr kan vara rÀtt plats att frÄga ocksÄ...
 

joh.jonsson

Panerai
Skulle för cirka en mÄnad sen vara asball och sÀtta igÄng dyk loggningen innan jag hoppade i blÄ lagunen hÀr pÄ ön(gotland) Trycker pÄ en knapp, klockan fryser och sen dör. Helvete! haha va batterierna tvungna att ta slut preciiiis dÄ!?
 
Jag har en Citizen JP-2000 som Àr perfekt beater pÄ jobbet med gummiarmbandet Àr sÄ sjukt stelt.
Har svagt minne av att jag lÀste pÄ KS att det fanns att köpa bÀttre gummiband som ser ut som originalet?
Har sökt lite men hittar inte, nÄgon som vet vad det var?

Med vÀnlig hÀlsning Fredde
 
Jag har en Citizen JP-2000 som Àr perfekt beater pÄ jobbet med gummiarmbandet Àr sÄ sjukt stelt.
Har svagt minne av att jag lÀste pÄ KS att det fanns att köpa bÀttre gummiband som ser ut som originalet?
Har sökt lite men hittar inte, nÄgon som vet vad det var?

Med vÀnlig hÀlsning Fredde

Ett knep Àr att rulla ihop bandet i botten av en kopp. HÀll pÄ kokande vatten och lÄt stÄ tills det svalnat. Det Àr fortfarande stelt men den bibehÄller den runda formen och sitter bekvÀmare.
SÄ hÀr blev resultatet pÄ min Marinemaster som ocksÄ har ett stelt band.
image.jpg
 
Topp