• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

image5.JPG

Perfekt klocka för pappaledigheten
 

cRw

Omega
@z32 lÄter som samma Äkomma som min led av fram tills i mÄndags. Dvs stendöd analog trots nya batterier, övertalade urmakaren att göra ett försök att fÄ fart pÄ skönheten, har ju levt ihop med klockan sedan 1991. 1 dag och 700 pix senare sÄ satt den pÄ handleden fullt fungerandes igen, nytryckt, nya batterier och "servad" :)
Hittade Àven min gamla originallÀnk ihop med inköpskvittot, 695:- fick man hosta upp 7 februari 1992 för att fÄ klockan att se ut sÄ hÀr.... Inge vidare om ni frÄgar mig.
image.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Finns det nÄgot vÀrde i en halvt defekt Aqualand? Om det Àr lönt att lÀgga ut en annons? Den analoga delen har ju gett upp.
IMG_9985.jpg

Visar Aqualand tiden digitalt med? Minns intr trots Àgt 3-4st :rolleyes: Om sÄ varför inte, stÀll klockan 10.10 och den ler mot dig jÀmnt :) AnvÀnd som smycke eller ha reservdelar om nÄgon har en likadan fungerande, gillar patinan pÄ din :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ser ut som en försÀljningsannonsbild :).
Är lĂ€nken vĂ€rd att klicka hem? ÄR lite sugen pĂ„ en lĂ€nk till min.

Edit: Hehe - kikade pÄ K/S...
Försökte lÀmna som delbyte till Enzo och orka inte skicka bild ;)
20krs lÀnk frÄn eBay. Lite svÄrt att fÄ ÀndlÀnkarna att passa och vass i kanterna. Kostar inte sÄ mkt s vÀrt Ä prova:)
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Jaha, efter ha lÀst om alla Aqualands hÀr i trÄden sÄ mÄste jag ocksÄ införskaffa en! Om nÄgon har en att sÀlja sÄ Àr jag vÀldigt intresserad. Bara att skicka över ett PM!
 
Senast Àndrad:

Essen

Omega
NÀr jag lÀmnade in min aqualand för batteribyte inför badsemestern sÄ frÄgade jag om de kunde trycktesta den... Svaret blev att de INTE gjorde det, med motiveringen att jag har en 15 Är gammal klocka som kan börja lÀcka nÀr som, Àven om den Àr tÀt nÀr den lÀmnar deras butik... Orkade inte tjafsa sÄ jag gjorde bara batteribytet, men undrar om nÄgon hÀr hört samma sak... Sen funderar jag pÄ att serva den med nya packningar mm för att veta att den verkligen Àr tÀt... NÄgon som har ett hum om vad det kostar?
Klockan har ett högt affektionsvÀrde för mig...
image.jpeg
 
Senast Àndrad:

RobertD

Ingenting
2-Faktor
NÀr jag lÀmnade in min aqualand för batteribyte inför badsemestern sÄ frÄgade jag om de kunde trycktesta den... Svaret blev att de INTE gjorde det, med motiveringen att jag har en 15 Är gammal klocka som kan börja lÀcka nÀr som, Àven om den Àr tÀt nÀr den lÀmnar deras butik... Orkade inte tjafsa sÄ jag gjorde bara batteribytet, men undrar om nÄgon hÀr hört samma sak... Sen funderar jag pÄ att serva den med nya packningar mm för att veta att den verkligen Àr tÀt... NÄgon som har ett hum om vad det kostar?
Klockan har ett högt affektionsvÀrde för mig...

Det beror nog lite pÄ vilken modell du har. NÄgra varianter har ett lite avlÄngt/ovalt baklock som krÀver en speciell packning. LÀgg upp en bild pÄ din baksida, sÄ fÄr du sÀkert experthjÀlp inom kort! :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Har du koll pÄ vad det kostar med service? Var kan man göra den? RÀcker det med AD?
Vet ej tyvÀrr, det Àr Ur & Penn som Àr generalagent och sköter service. Hör med dem vad de tar för ett packningsbyte. Börja med att provtrycka och se om den Àr tÀt. Troligtvis sÄ hÄller den tÀtt och du kan bada/duscha. Ska du dyka Àr det nog vettigt att byta packningar.
@Compiss vet du var man hittar packningar till nya modellen?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vet ej tyvÀrr, det Àr Ur & Penn som Àr generalagent och sköter service. Hör med dem vad de tar för ett packningsbyte. Börja med att provtrycka och se om den Àr tÀt. Troligtvis sÄ hÄller den tÀtt och du kan bada/duscha. Ska du dyka Àr det nog vettigt att byta packningar.
@Compiss vet du var man hittar packningar till nya modellen?
Kan finnas hos Riccardo.
http://www.swissforniture.it/it/citizen-aqualand-i/2202-viti-per-fondo-cassa-citizen-3993178.html
 
Topp