• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Som pensionÀrer dricker vi en hel del kaffe.
NĂ„gon mer som anvĂ€nder Muminmuggar? Fler bilder med Aqualand och Muminmugg i trĂ„den vore trevligt 🙂

IMG_8401.jpeg

Muminmuggar finns det gott om i vĂ„rt hushĂ„ll, dock Ă€r aqualanden sĂ„ld. Och ja, jag Ă„ngrar försĂ€ljningen förstĂ„s... 😂
- Tror det Ă€r en rĂ€tt allmĂ€n reflektion vad gĂ€ller Aqualand: SĂ„lt för max nĂ„gon tusenlapp för att senare sakna den och köpa en ny igen. Trösten Ă€r vĂ€l att det oftast handlar om rĂ€tt rimliga pengar. Man kan ju ha mĂ„nga Ă„sikter om Ur&Penn, men att kunna Ă„teranskaffa en för under tretusen kronor skall de vĂ€l ha en eloge för 🙂

En annan frÄga: I de nuvarande versionerna av Aqualand (JP20XX) sitter ju bara ett batteri, 2016. Hur Àr det om man byter det, Àr det nÄgot hokus pokus nÀr man monterat det för att klockan skall gÄ igÄng igen?

Det stÄr pÄ "batterilocket" innuti klockan. Jag gjorde det förra helgen senast pÄ min jp2000
Oddsen att batteriet tar slut nĂ€r ja Ă€ndrar till vintertid!? 😁

Om jag minns rÀtt, kronan ute. Tryck in alla tre knappar samtidigt sÄ ska den pipa till/ alla symboler syns i displayen. Klart!

Tips pÄ bra canvasband eller andra alternativ isf gummi till Aqualand? Fick hem ett Barton i dag men kvalitén var under all kritik. Stygn som lossnat. Ska brÄka med dom vad det lider. Vill helst hitta ett som smalnar av en smula mot spÀnnet.

Tips pÄ bra canvasband eller andra alternativ isf gummi till Aqualand? Fick hem ett Barton i dag men kvalitén var under all kritik. Stygn som lossnat. Ska brÄka med dom vad det lider. Vill helst hitta ett som smalnar av en smula mot spÀnnet.
Finns ju en massa billiga band o ”prova” pĂ„ amazon o e-bay etc, men det Ă€r ju en chansning, ibland blir det bra - ibland inte

Är helt sĂ€ker vĂ„r kĂ€re @oddface kan fixa ett vĂ€lgjort canvas enligt önskemĂ„l Ă€ven till en Aqualand 😊

Finns ju en massa billiga band o ”prova” pĂ„ amazon o e-bay etc, men det Ă€r ju en chansning, ibland blir det bra - ibland inte

Är helt sĂ€ker vĂ„r kĂ€re @oddface kan fixa ett vĂ€lgjort canvas enligt önskemĂ„l Ă€ven till en Aqualand 😊
Har mailat Barton. Fick svar direkt sÄ fÄr se vad som hÀnder dÀr. I övrigt kikat runt lite. Watchwear har en grov variant. Supernöjd med det jag bestÀllt dÀrifrÄn hittills inklusive det grymt sköna fkm gummi som sitter pÄ just nu. Tack för tipsen!

Har mailat Barton. Fick svar direkt sÄ fÄr se vad som hÀnder dÀr. I övrigt kikat runt lite. Watchwear har en grov variant. Supernöjd med det jag bestÀllt dÀrifrÄn hittills inklusive det grymt sköna fkm gummi som sitter pÄ just nu. Tack för tipsen!
Du fĂ„r uppdatera om du hittar nĂ„got bra. Inte helt lĂ€tt o hitta kvalitetsband i 24mm har jag mĂ€rkt 🙃

Du fĂ„r uppdatera om du hittar nĂ„got bra. Inte helt lĂ€tt o hitta kvalitetsband i 24mm har jag mĂ€rkt 🙃
Ska göra det. Som jag redan skrev sÄ Àr classic fkm frÄn watchwear vÀldigt bra vad det gÀller gummi. Kanske jag gillar crafterblue som sitter pÄ en annan klocka nÄÄÄgot bÀttre men för priset Àr watchwears mycket bra.

Som @skyseeker skriver gör @oddface och Àven @VanDusen grymma canvas som passar grymt pÄ en aqualand. Jag kan personligen varmt rekommendera bÄda tvÄ
BestĂ€llt ett band frĂ„n @oddface efter lite koversation ang olika val. Återkommer nĂ€r det vĂ€l landar in. Kul att vara en del av processen sjĂ€lv.

Edit. FÀrgval pÄ material och trÄd enligt nedan. SpÀnnande!
IMG_20241106_181944_edit_40383861006336.jpeg

Senast Àndrad:
BestĂ€llt ett band frĂ„n @oddface efter lite koversation ang olika val. Återkommer nĂ€r det vĂ€l landar in. Kul att vara en del av processen sjĂ€lv.

Edit. FÀrgval pÄ material och trÄd enligt nedan. SpÀnnande!
IMG_20241106_181944_edit_40383861006336.jpeg
Kul! Ser fram emot det fÀrdiga resultatet sen. Och som du sÀger Àr det kul att vara delaktig i fÀrgvalet ocksÄ och inte bara köpa nÄgot rakt av hyllan

Tillbaka
Topp