• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Konbanwa,

Finns det nÄn medium (typ <38mm) diver med djupmÀtare (analog el digital) frÄn Citizen (el annan japan?)

mvh
NA

edit: vafan, jag hade ju svaret pÄ armen sjÀlv typ 2013.... ascool ju, men jag var religiöst emot kvarts pÄ den tiden (dumt) sÄ jag sÄlde rÀtt snabbt, men dag skulle jag nog kunna ha en igen... bara börja jaga....

Men vet nÄn om det finns motsvarande NY modell att köpa???

CITIZEN, Aqualand (Divers 200M), Cal 5810, Serie nr. 304204, Boett nr. 5811-F80065 TA/GN-4-S, midsize, 37 mm, stÄl, quartz, mineralglas, datum, djupmÀtare
1738612112287.png

Senast Àndrad:
Konbanwa,

Finns det nÄn medium (typ <38mm) diver med djupmÀtare (analog el digital) frÄn Citizen (el annan japan?)

mvh
NA

edit: vafan, jag hade ju svaret pÄ armen sjÀlv typ 2013.... ascool ju, men jag var religiöst emot kvarts pÄ den tiden (dumt) sÄ jag sÄlde rÀtt snabbt, men dag skulle jag nog kunna ha en igen... bara börja jaga....

Men vet nÄn om det finns motsvarande NY modell att köpa???

CITIZEN, Aqualand (Divers 200M), Cal 5810, Serie nr. 304204, Boett nr. 5811-F80065 TA/GN-4-S, midsize, 37 mm, stÄl, quartz, mineralglas, datum, djupmÀtare
1738612112287.png
Skulle ocksÄ vara intresserad av denna! Riktigt cool.

Skulle ocksÄ vara intresserad av denna! Riktigt cool.
finns en hÀr: sÀljaren skickade offer pÄ EUR499 direkt nÀr jag la den pÄ bevakning sÄ prutmÄn kan finnas, jag ska inte köpa den sÄ KBK, ingen aning om det Àr bra pris...

finns en hÀr: sÀljaren skickade offer pÄ EUR499 direkt nÀr jag la den pÄ bevakning sÄ prutmÄn kan finnas, jag ska inte köpa den sÄ KBK, ingen aning om det Àr bra pris...

Den ser ut att vara tjockare Àn nuvarande, stÀmmer det?

Roligare klocka för pengen Àr svÄrt att hitta, tips pÄ band? Har nÄgon ett kortare gummi att sÀlja?
IMG_6384.jpeg
Nu gillar jag inte nato sÄ inga tips dÀr, men det bÀsta jag haft, har pÄ en tonfisk ocksÄ, Àr handgjort kanvas med insida av lÀder frÄn oddface pÄ forumet. Kostar en del men otroligt nöjd. Annars fkm frÄn t.ex. watchwear. Jag har iofs ocksÄ ett oanvÀnt kanvas frÄn barton ute pÄ köp&sÀlj.

Har era ocksÄ problem m kyla?
Om det Ă€r en Aqualand med C520-verket sĂ„ Ă€r dessa inte spec:ade för kallare temperaturer Ă€n -10°. Har man klockan pĂ„ armen och under jackĂ€rmen blir det aldrig ens i nĂ€rheten av sĂ„ kallt. Har man klockan utanpĂ„ klĂ€derna dĂ€remot sĂ„ Ă€r det yttertemperaturen som styr. Är det dĂ„ en bit under -10° sĂ„ kan vĂ€l framförallt den digitala displayen temporĂ€rt sega ihop och den analoga tidshĂ„llningen pĂ„verkas.

I övrigt har jag aldrig upplevt nÄgra problem med kyla och jag har haft mina Aqualands i alla möjliga vinterförhÄllanden.

Senast Àndrad:
Vilka problem? Inte upplevt nÄgot sjÀv.
Om det Ă€r en Aqualand med C520-verket sĂ„ Ă€r dessa inte spec:ade för kallare temperaturer Ă€n -10°. Har man klockan pĂ„ armen och under jackĂ€rmen blir det aldrig ens i nĂ€rheten av sĂ„ kallt. Har man klockan utanpĂ„ klĂ€derna dĂ€remot sĂ„ Ă€r det yttertemperaturen som styr. Är det dĂ„ en bit under -10° sĂ„ kan vĂ€l framförallt allt den digitala displayen temporĂ€rt sega ihop och den analoga tidshĂ„llningen pĂ„verkas.

I övrigt har jag aldrig upplevt nÄgra problem med kyla och jag har haft mina Aqualands i alla möjliga vinterförhÄllanden.
Oklart verk i min. Köpt ca 2020. Nytt batteri.
Idag nÀr det var runt nollan dog den efter ca 1 h pÄ armen. Hade den oskyddad.
Men lÄter som att den inte mÄr sÄ bra om den ska klara -10 minst och dör vid nollan.

Oklart verk i min. Köpt ca 2020. Nytt batteri.
Idag nÀr det var runt nollan dog den efter ca 1 h pÄ armen. Hade den oskyddad.
Men lÄter som att den inte mÄr sÄ bra om den ska klara -10 minst och dör vid nollan.
Vad Àr det för referens pÄ den? Finns ju numera mÄnga modeller i Aqualandfamiljen.

Jag tror att de flesta klockor i Promaster-serien ska tÄla ett antal minusgrader iaf. och det ska ju mycket till för att en klocka ska dö helt av kyla. Att din gör det vid nollan tyder ju pÄ att den behöver en översyn.

Vad Àr det för referens pÄ den? Finns ju numera mÄnga modeller i Aqualandfamiljen.

Jag tror att de flesta klockor i Promaster-serien ska tÄla ett antal minusgrader iaf. och det ska ju mycket till för att en klocka ska dö helt av kyla. Att din gör det vid nollan tyder ju pÄ att den behöver en översyn.
JP2000-08E

SÄ Àr det. Och det Àr sÀkert kört. Givet vad det kostar att laga blir det vÀl tyvÀrr att shoppa ny.

JP2000-08E

SÄ Àr det. Och det Àr sÀkert kört. Givet vad det kostar att laga blir det vÀl tyvÀrr att shoppa ny.
Den vanligaste Aqualand-modellen. C520-verk. Brukar vara billigare att laga dem men det beror pÄ felet förstÄs. Kolla med nÄgon Ur & Penn som Àr svensk AD för Citizen. Butikspersonalen kanske inte vet sÄ mycket men deras servicecenter i Upplands VÀsby Àr duktiga pÄ Citizen enligt min erfarenhet.

Den vanligaste Aqualand-modellen. C520-verk. Brukar vara billigare att laga dem men det beror pÄ felet förstÄs. Kolla med nÄgon Ur & Penn som Àr svensk AD för Citizen. Butikspersonalen kanske inte vet sÄ mycket men deras servicecenter i Upplands VÀsby Àr duktiga pÄ Citizen enligt min erfarenhet.
Tack!

Kom över denna C022 frÄn -93 i fullt fungerande skick för ett tag sedan via en bytesaffÀr mot en klocka jag betalt under 350:- för sÄ kÀnns som jag vann dÀr! :)

Hade tidigare en C022 som jag köpte ny -96 som tyvÀrr gav upp helt 2019 :( Har dock Àven en JP2000-08E, gillar verkligen stilen!

Bilagor

• 20250209_224524.jpg
    20250209_224524.jpg
    368.1 KB · Visningar: 4
HĂ€rligt med lite spammande i trĂ„den 😁 borde anvĂ€nda mina men dom ligger lite i vinterdvala. BestĂ€llde dock nytt gummi till 17W'n frĂ„n watchwear, grym rea dĂ€r!
Tror det Àr identiskt med herrarnas frÄn föregÄende sida. FÄr uppdatera nÀr det kommit hem!

Tillbaka
Topp