Jag inser att det Àr litet tveksamt att komma med önskningar i ens första inlÀgg, men jag gÄr litet i valet och kvalet mellan nÄgra klockor och skulle uppskatta litet hjÀlp med att fatta ett beslut. Jag har luskat ut att du,
@snoozarn, har bĂ„de en 116610 och en SBGA029 (enligt âNyheter frĂ„n GS & SEIKOâ-trĂ„den) och undrar om du kunde posta en bild av bĂ„da klockorna pĂ„ armen för att fĂ„ en bĂ€ttre uppfattning om hur de matchar varandra, storleksmĂ€ssigt.
Sedan undrar jag om nÄgon med en Peacock eller Snowflake (eller liknande klocka utan lume) skulle kunna förtÀlja hur lÀtt det Àr att avlÀsa klockan i ett slÀckt sovrum pÄ natten med litet gatljus genom dörren frÄn fönstret i vardagsrummet intill (jag hoppas att ni förstÄr ungefÀr mÀngd ljus jag menar). Jag har tre barn och det Àr ganska smidigt att kunna se vad klockan Àr nÀr nÄgon av dem vaknar pÄ natten sÄ man vet ungefÀr hur frustrerad man ska vara nÀr man gÄr upp. Lume Àr najs, men pÄfÄglar Àr najsare och jag fÄr dessutom kÀnslan att en limiterad Peacock Àr lÀttare att sÀlja utan att förlora ett ben i affÀren Àn en SBGA231, skulle jag nÄgon gÄng bli tvingad att frigöra medel.
Slutligen, hur mycket mer magisk Àr kÀnslan av Spring Drive över Hi Beat IRL? Spring Drive Àr bland det mest makalösa jag sett i klockvÀg IRL. Jag har dock inte sett en Hi Beat IRL, sÄ jag har ingen uppfattning om hur stor skillnaden Àr. 10 hack per sekund borde fortfarande vara ganska synligt, antar jag.