StÄlisen fÄr man jaga beg, riktigt stilig. Var i valet och kvalet om man skulle sÀtta upp sig pÄ intresselista tills priset uppenbarade sig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
StÄlisen fÄr man jaga beg, riktigt stilig. Var i valet och kvalet om man skulle sÀtta upp sig pÄ intresselista tills priset uppenbarade sig
Minns du vad den kostar? Jag gillar den ljusa som satan men hade vÀl aldrig anvÀnt den gissar jag.StÄlisen fÄr man jaga beg, riktigt stilig. Var i valet och kvalet om man skulle sÀtta upp sig pÄ intresselista tills priset uppenbarade sig
Du kommer att ha en av de hÀr. Sen köper jag den.
Det Àr absolut inget fel pÄ Chronomaster, skulle gÀrna ha en AQ4020-54Y Jag har sjÀlv haft en CTQ57. Det kÀnns bara som en icke frÄga att jÀmföra i GS trÄden. De flesta har valt den ena eller den andra (eller har bÄda) vid det hÀr laget Astron gÄr ju löjligt dÄligt utan synkning, tur att den synkar överallt utan problem.Om man löser pÄ forum för superanala kvartsnördar som noggrant mÀter upp sina klockor sÄ gÄr A660 mycket bra och innanför specifikationerna.
Man kan nog sÀga att A660 och 9F Àr jÀnmförbara i verkligheten.
Men CTZ har perpetuell kalender o.s.v. Samt fantastisk garanti.
Har 2 Astroner som gÄr ypperligt men kan inte jÀmnföras ned A660 eller 9F nÀr det gÀller gÄngprecision ;-)
Sbgt241 1500ex 34950kr har jag för mig det stod i mailet... ska dubbelkollaMinns du vad den kostar? Jag gillar den ljusa som satan men hade vÀl aldrig anvÀnt den gissar jag.
Det mesta med den dÀr Àr ju kanon. Tavlan Àr ju speciell med mönstret, men jag skulle gÀrna haft den med sbgh 001 mönstret *edit sbgjDu kommer att ha en av de hÀr. Sen köper jag den.
Tjusig! Hur tycker du den funkar pÄ lÀder?InsÄg att jag inte postat hÀr pÄ lÀnge
Det Àr absolut inget fel pÄ Chronomaster, skulle gÀrna ha en AQ4020-54Y Jag har sjÀlv haft en CTQ57. Det kÀnns bara som en icke frÄga att jÀmföra i GS trÄden. De flesta har valt den ena eller den andra (eller har bÄda) vid det hÀr laget Astron gÄr ju löjligt dÄligt utan synkning, tur att den synkar överallt utan problem.
InnebÀr den nya gmt'n ett nytt kvartsverk frÄn grunden eller ett "pÄbyggt" 9F mÄnne...?DatumvÀxlingen i 9F sker mekaniskt sÄ Ärskalender eller evighetskalender Àr tydligen att glömma. 9Fs mekaniska uppbyggnad Àr en av de saker som gör urverket speciellt men det innebÀr samtidigt vissa begrÀnsningar. Individuellt justerbar timvisare lÀr komma med GMT-versionen som snart ska lanseras.
Vad gÀller tidhÄllningen sÄ hÄller jag med @BarbaBaba , 9F brukar hÄlla sig inom +-5 sekunder oavsett vilken version man har.
FrÄgan Àr vÀl vad man uppskattar mest, mekaniskt rolig uppbyggnad och ett starkt urverk eller snyggare spec, individuellt stÀllbar timvisare och evighetskalender.
GMT kan integreras i ett befintligt urverk ganska enkelt och det heter 9F86, sÄ det lÀr bara vara en pÄbyggnad.InnebÀr den nya gmt'n ett nytt kvartsverk frÄn grunden eller ett "pÄbyggt" 9F mÄnne...?
Beror lite pÄ vad man Àr pÄ för humör tycker jag.Tjusig! Hur tycker du den funkar pÄ lÀder?
NÀstan, men inte riktigt. Och bara för att Rolex gör fel ursÀktar det inte GS. Till bÄde Rolex och GS heder Àr de i alla fall konsekventa med serifer. Min Oris har serif pÄ "1" och "11", men inte annars.Mjaaa... Rolex har vÀl lika vindögda 11or som Seiko?
Tack - tÀnkte ocksÄ sÄ nÀr jag sÄg beteckningen. Fin ser den ut iaf..GMT kan integreras i ett befintligt urverk ganska enkelt och det heter 9F86, sÄ det lÀr bara vara en pÄbyggnad.
Tack - intressant!https://klocksnack.se/threads/nu-Àr-det-igÄng.28070/ @Airbus tror det var denna trÄd...
KlÀmde pÄ stÄlisen i veckan. Riktigt fin. LÀnken finns det vÀl delade Äsikter om men satt som en smÀck!
9 individuella delar i bredd kan aldrig vara fel, jag tycker lÀnken Àr ascool.KlÀmde pÄ stÄlisen i veckan. Riktigt fin. LÀnken finns det vÀl delade Äsikter om men satt som en smÀck!
Hade 3 sÀljare runt mig som alla poÀngterade att lÀnken var very very expensive - sÄ nog Àr den nÄgot extra alltid. Hade jag haft en obegrÀnsad klockbudget sÄ hade jag tagit den direkt9 individuella delar i bredd kan aldrig vara fel, jag tycker lÀnken Àr ascool.
GS tolkning av BOR tackar man inte nej till. Tycker den passar boetten perfekt. Under 30 hade den legat bÀttre till...Hade 3 sÀljare runt mig som alla poÀngterade att lÀnken var very very expensive - sÄ nog Àr den nÄgot extra alltid. Hade jag haft en obegrÀnsad klockbudget sÄ hade jag tagit den direkt
Det Àr absolut inget fel pÄ Chronomaster, skulle gÀrna ha en AQ4020-54Y Jag har sjÀlv haft en CTQ57. Det kÀnns bara som en icke frÄga att jÀmföra i GS trÄden. De flesta har valt den ena eller den andra (eller har bÄda) vid det hÀr laget Astron gÄr ju löjligt dÄligt utan synkning, tur att den synkar överallt utan problem.
Den första var ju aldrig HAQ och jubileumsmodellen har vÀl 9f medans resten Àr synkade? Jag antar att han har den tidigare och jag den senare dÄTror Kuma menar helt andra Astron Àn de gps-synkade
Du fÄr mÄnga frÄgor nu - sorry. Skulle jÀttegÀrna se denna men hittar den inte pÄ Joes instagram? Bara ikonen lÀngst upp dÀr man fÄr se nÀgra olika delar i 9f-verket. Hur kommer man Ät genomgÄngen?
45min genomgÄng av 9F pÄ Instagram av Joe Kirk, in och kolla!
Den lÄg bara uppe i ett dygn, har bett honom lÀgga den som highlight.Du fÄr mÄnga frÄgor nu - sorry. Skulle jÀttegÀrna se denna men hittar den inte pÄ Joes instagram? Bara ikonen lÀngst upp dÀr man fÄr se nÀgra olika delar i 9f-verket. Hur kommer man Ät genomgÄngen?
Du har 3 timmar pÄ dig att se springdrive-videon.Du fÄr mÄnga frÄgor nu - sorry. Skulle jÀttegÀrna se denna men hittar den inte pÄ Joes instagram? Bara ikonen lÀngst upp dÀr man fÄr se nÀgra olika delar i 9f-verket. Hur kommer man Ät genomgÄngen?
Jag tĂ€nkte bara uttala mig om "lume". PĂ„ 9 av 10 klockor jag Ă€ger ser jag ingen lume pĂ„ natten om jag inte laddat klockan ordentligt innan, men det gĂ„r ibland att se tiden hjĂ€lpligt Ă€ndĂ„ (nĂ€r ögonen vant sig vid mörkret). UngefĂ€r samma pĂ„ en GS utan lume, kanske aningen bĂ€ttre. Jag har aldrig saknat lume pĂ„ GS, snarare har jag irriterat mig pĂ„ hur meningslös den Ă€r pĂ„ mĂ„nga andra...Jag inser att det Ă€r litet tveksamt att komma med önskningar i ens första inlĂ€gg, men jag gĂ„r litet i valet och kvalet mellan nĂ„gra klockor och skulle uppskatta litet hjĂ€lp med att fatta ett beslut. Jag har luskat ut att du, @snoozarn, har bĂ„de en 116610 och en SBGA029 (enligt âNyheter frĂ„n GS & SEIKOâ-trĂ„den) och undrar om du kunde posta en bild av bĂ„da klockorna pĂ„ armen för att fĂ„ en bĂ€ttre uppfattning om hur de matchar varandra, storleksmĂ€ssigt.
Sedan undrar jag om nÄgon med en Peacock eller Snowflake (eller liknande klocka utan lume) skulle kunna förtÀlja hur lÀtt det Àr att avlÀsa klockan i ett slÀckt sovrum pÄ natten med litet gatljus genom dörren frÄn fönstret i vardagsrummet intill (jag hoppas att ni förstÄr ungefÀr mÀngd ljus jag menar). Jag har tre barn och det Àr ganska smidigt att kunna se vad klockan Àr nÀr nÄgon av dem vaknar pÄ natten sÄ man vet ungefÀr hur frustrerad man ska vara nÀr man gÄr upp. Lume Àr najs, men pÄfÄglar Àr najsare och jag fÄr dessutom kÀnslan att en limiterad Peacock Àr lÀttare att sÀlja utan att förlora ett ben i affÀren Àn en SBGA231, skulle jag nÄgon gÄng bli tvingad att frigöra medel.
Slutligen, hur mycket mer magisk Àr kÀnslan av Spring Drive över Hi Beat IRL? Spring Drive Àr bland det mest makalösa jag sett i klockvÀg IRL. Jag har dock inte sett en Hi Beat IRL, sÄ jag har ingen uppfattning om hur stor skillnaden Àr. 10 hack per sekund borde fortfarande vara ganska synligt, antar jag.
GS slipar och polerar visare och index för maximal ljusreflektion i dĂ„liga ljusförhĂ„llanden, sĂ„ med lite gatljus borde det sĂ€kert vara hyfsat lĂ€ttavlĂ€st.Jag inser att det Ă€r litet tveksamt att komma med önskningar i ens första inlĂ€gg, men jag gĂ„r litet i valet och kvalet mellan nĂ„gra klockor och skulle uppskatta litet hjĂ€lp med att fatta ett beslut. Jag har luskat ut att du, @snoozarn, har bĂ„de en 116610 och en SBGA029 (enligt âNyheter frĂ„n GS & SEIKOâ-trĂ„den) och undrar om du kunde posta en bild av bĂ„da klockorna pĂ„ armen för att fĂ„ en bĂ€ttre uppfattning om hur de matchar varandra, storleksmĂ€ssigt.
Sedan undrar jag om nÄgon med en Peacock eller Snowflake (eller liknande klocka utan lume) skulle kunna förtÀlja hur lÀtt det Àr att avlÀsa klockan i ett slÀckt sovrum pÄ natten med litet gatljus genom dörren frÄn fönstret i vardagsrummet intill (jag hoppas att ni förstÄr ungefÀr mÀngd ljus jag menar). Jag har tre barn och det Àr ganska smidigt att kunna se vad klockan Àr nÀr nÄgon av dem vaknar pÄ natten sÄ man vet ungefÀr hur frustrerad man ska vara nÀr man gÄr upp. Lume Àr najs, men pÄfÄglar Àr najsare och jag fÄr dessutom kÀnslan att en limiterad Peacock Àr lÀttare att sÀlja utan att förlora ett ben i affÀren Àn en SBGA231, skulle jag nÄgon gÄng bli tvingad att frigöra medel.
Slutligen, hur mycket mer magisk Àr kÀnslan av Spring Drive över Hi Beat IRL? Spring Drive Àr bland det mest makalösa jag sett i klockvÀg IRL. Jag har dock inte sett en Hi Beat IRL, sÄ jag har ingen uppfattning om hur stor skillnaden Àr. 10 hack per sekund borde fortfarande vara ganska synligt, antar jag.