• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

NyanlÀnd: SBGV009
8D75DAC2-4354-47A2-90D2-74E7A9746106.jpeg

En klocka som flinar och sĂ€ger ”Get the F... out of here” nĂ€r man försöker byta band/lĂ€nk med tandpetare ;)

Underbart med anatomisk touch pÄ frÄgan :) Jag har kommit fram till att jag gillar lÀngre lÀnk kl 12, kÀnns bra.

RÀtta mig om jag har fel, men motsÀger inte detta att man ska ha lÀngre lÀnk kl 12 i och med att man dÄ behöver lÀngre lÀnk kl 6 eftersom det Àr mer muskler Ät det hÄllet?
Det kanske Àr som Einsteins bevisade relativitetsteori som motbevisas av kvant-mekaniken...;)

Har aldrig kÀnnt mig sugen pÄ en klocka med GMT, dÀremot sÄ mÄste jag erkÀnna att SBGJ277 har fÄtt mig pÄ andra tankar, verkar inte dock jÀttelÀtt att fÄ fatt pÄ? finns en pÄ chrono24 vad jag kan se :pompus:

GĂ„ngavvikelse

Vad tycker ni Ă€r rimligt pĂ„ 4 Ă„r gammal klocka 9S65 urverk. Ligger pĂ„ +4s+/-9 dygnet. Är vĂ€l fullt rimligt?

Har kört pÄgÄgeln nu i snart en vecka... inte likt mig men kÀnner inte nÄgot behov av att byta... skiftar en del beroende pÄ ljus
Även om endast kan skönja mönstret sĂ„ Ă€r tavlan sĂ„ dĂ€r narkosigt hĂ€rligt grön...
447D7B85-93DA-4FE0-81D5-080167D8C72C.jpeg
1571E033-C698-4594-A3FC-61BA7FFAB4C9.jpeg

Just det: sbgj227

Hello GS-folks. Det ligger ju,förmodligen, som bekant nÄgra fina GSŽare pÄ köp och sÀlj. Vad vet de invigda om serviceintervall och servicekostnad? Möjligen kan nÄgon Àven svara pÄ vilka olika fabriker de sÀtter ihop sina urverk pÄ.
mvh "en som stÄr utanför och avundsjukt tittar in ..."

Hello GS-folks. Det ligger ju,förmodligen, som bekant nÄgra fina GSŽare pÄ köp och sÀlj. Vad vet de invigda om serviceintervall och servicekostnad? Möjligen kan nÄgon Àven svara pÄ vilka olika fabriker de sÀtter ihop sina urverk pÄ.
mvh "en som stÄr utanför och avundsjukt tittar in ..."
Är inte inne (Ă€n), men gĂ€llande fabriker sĂ„ stĂ„r det en del pĂ„ deras egen hemsida: https://www.grand-seiko.com/global-en/about/manufacture/

Tillbaka
Topp