seikodiverr
KS Explorers Club
Bra gjort
HÀr ser ni innan och efter sunburst-finish. Varje tavla lÀggs individuellt under en trissa som slipar tavlan samtidigt som den snurrar. Jag smygfilmade lite:
Men var ligger tavlan alltsÄ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Bra gjort
HÀr ser ni innan och efter sunburst-finish. Varje tavla lÀggs individuellt under en trissa som slipar tavlan samtidigt som den snurrar. Jag smygfilmade lite:
I skÄlen, under den roterande skivan.Bra gjort
Men var ligger tavlan alltsÄ?
Ok!I skÄlen, under den roterande skivan.
Men plattan som hÄller fast urtavlan snurrar ju under slipskivan?Ok!
Nu Àr ju inte jag riktigt i den mekaniska tillverkningsbranschen, men hur kan det se ut som att slipningen liksom krestar runt centrum pÄ tavlan nÀr hela tavlan Àr slipad Ät samma hÄll? Fattar du hur jag menar eller lÄter det bara som svammel?
Har alltid tyckt att den fÄtt fel smeknamn, Snow landscape Àr mer passande.
Men plattan som hÄller fast urtavlan snurrar ju under slipskivan?
SkÄlen och skivan snurrar samtidigt. FörstÄr ni inte sÄ fÄr ni tÀnka hÄrdare och se filmen igen, tror inte jag kan beskriva pÄ nÄgot annat sÀtt.
Det Àr exakt det jag ser nÀr jag tittar pÄ min Snowflake med! Fast jag brukar tÀnka vindpinat, snötÀckt kalfjÀll...
Varit pÄ jobbresa och hade lite tid över tidigare i eftermiddag att besöka Grand Seikos Londonbutik.
....tÀnkte egentligen bara kolla och beundra lite, men gick dÀrifrÄn med en pÄse
Grymt! Grattis till en schysst klocka!Varit pÄ jobbresa och hade lite tid över tidigare i eftermiddag att besöka Grand Seikos Londonbutik.
....tÀnkte egentligen bara kolla och beundra lite, men gick dÀrifrÄn med en pÄse
Grymt! Grattis till en schysst klocka!
Kul att se UK-listpriset pÄ min SBGE ocksÄ, £8000, WTF.
Grymt! Grattis till en schysst klocka!
Kul att se UK-listpriset pÄ min SBGE ocksÄ, £8000, WTF.
Vilket urverk menar du att Citizen har, Àr det A660? Att mina 9f varit/Àr 5spy/10spy har inte gjort nÄgon skillnad. Dom brukar avvika som mest 1-2 sek nÀr jag stÀller om till sommar/vintertid, om det fanns nÄgon avvikelse alls . Citizen har ju en del reservationer för att deras 5spy ska garanteras, jag tror 9f har bÀttre termokompensering bla. Om jag inte minns fel gjorde @john b ett test mellan nÄgra HAQ klockor... GS, Rolex, Citizen.Verkar som om Citizen har det mest avancerade och exakta kvartsverket för nÀrvarande. Kommer GS att komma med ett nytt Ànnu mer exakt och avancerat verk efter 9f tror ni? Inte för att det Àr helt nödvÀndigt iofs - +/- 10 sek Àr vÀl good enough pÄ nÄgot sÀtt...
Annual calendar hade varit trevligt. Men de behöver fixa tabellsiffrorna innan det blir en till seiko med datum för mig.Vilket urverk menar du att Citizen har, Àr det A660? Att mina 9f varit/Àr 5spy/10spy har inte gjort nÄgon skillnad. Dom brukar avvika som mest 1-2 sek nÀr jag stÀller om till sommar/vintertid, om det fanns nÄgon avvikelse alls . Citizen har ju en del reservationer för att deras 5spy ska garanteras, jag tror 9f har bÀttre termokompensering bla. Om jag inte minns fel gjorde @john b ett test mellan nÄgra HAQ klockor... GS, Rolex, Citizen.
En eventuell förbÀttring av 9f vore ju om den Àven vore soldriven sÄ man slapp batteribyten. Men om du Àr lika anal som jag Àr ibland fÄr du köpa en Astron
Jag antar att det Àr just 11 du syftar pÄ? Annars tycker jag inte det Àr nÄgot att anmÀrka pÄAnnual calendar hade varit trevligt. Men de behöver fixa tabellsiffrorna innan det blir en till seiko med datum för mig.
Nej, det Àr 11 som Àr problemet. TrÄkig miss, tycker jag.Jag antar att det Àr just 11 du syftar pÄ? Annars tycker jag inte det Àr nÄgot att anmÀrka pÄ
Sbgv229
Astron sse085j
Vilket urverk menar du att Citizen har, Àr det A660? Att mina 9f varit/Àr 5spy/10spy har inte gjort nÄgon skillnad. Dom brukar avvika som mest 1-2 sek nÀr jag stÀller om till sommar/vintertid, om det fanns nÄgon avvikelse alls . Citizen har ju en del reservationer för att deras 5spy ska garanteras, jag tror 9f har bÀttre termokompensering bla. Om jag inte minns fel gjorde @john b ett test mellan nÄgra HAQ klockor... GS, Rolex, Citizen.
En eventuell förbÀttring av 9f vore ju om den Àven vore soldriven sÄ man slapp batteribyten. Men om du Àr lika anal som jag Àr ibland fÄr du köpa en Astron
Kanske Àr nÄgot som uppstÄtt nÄgon gÄng för lÀnge sedan pga att dom inte har vÄrt siffersystem eller alfabet? Jag brukar kunna störa mig pÄ smÄ detaljer, men just datumet en dag i mÄnaden har inte börjat klia ÀnNej, det Àr 11 som Àr problemet. TrÄkig miss, tycker jag.
Mjaaa... Rolex har vÀl lika vindögda 11or som Seiko?Kanske Àr nÄgot som uppstÄtt nÄgon gÄng för lÀnge sedan pga att dom inte har vÄrt siffersystem eller alfabet? Jag brukar kunna störa mig pÄ smÄ detaljer, men just datumet en dag i mÄnaden har inte börjat klia Àn
Ingen aning, det Àr inget som jag brytt mig omMjaaa... Rolex har vÀl lika vindögda 11or som Seiko?
DatumvÀxlingen i 9F sker mekaniskt sÄ Ärskalender eller evighetskalender Àr tydligen att glömma. 9Fs mekaniska uppbyggnad Àr en av de saker som gör urverket speciellt men det innebÀr samtidigt vissa begrÀnsningar. Individuellt justerbar timvisare lÀr komma med GMT-versionen som snart ska lanseras.Verkar som om Citizen har det mest avancerade och exakta kvartsverket för nÀrvarande. Kommer GS att komma med ett nytt Ànnu mer exakt och avancerat verk efter 9f tror ni? Inte för att det Àr helt nödvÀndigt iofs - +/- 10 sek Àr vÀl good enough pÄ nÄgot sÀtt...