TyvÀrr. Vi fÄr höras i mc-trÄden framöver.JasÄ du har sÄlt den, det förstod jag inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
TyvÀrr. Vi fÄr höras i mc-trÄden framöver.JasÄ du har sÄlt den, det förstod jag inte.
Komiskt nog sÄlde jag min mc och köpte en GS istÀllet.TyvÀrr. Vi fÄr höras i mc-trÄden framöver.
Underbart.Komiskt nog sÄlde jag min mc och köpte en GS istÀllet.
Min GS SBGR001.
Absolut, vad kul! Min gÄr exceptionellt bra trots sina ca 16 Är pÄ nackenLite kul med en Àldre modell. Har en likadan!
Har burit min SBGJ003/E non stop sedan i torsdags. Dessförinnan har jag knappt anvÀnt den. MÄste sÀga att den kammat hem mÄnga pluspoÀng under dessa dagar, gillar den mer och mer. FÄr dÀremot konstatera att det Àr sjukt viktigt att lÀnken Àr perfekt justerad för att fÄ den att sitta bra och obemÀrkt.
SBGC013
Den lanserades ju 2014 sÄ tror inte nÄgon hunnit serva en Àn.Har nÄgon haft sin Grand Seiko Hi-Beat servad? Hur lÀnge tÄg det och vad kostade det? Hoppas att köpa en sbgj005 men den Àr redan ganska gammal klocka och behöver kanske överses snart.
Den lanserades ju 2014 sÄ tror inte nÄgon hunnit serva en Àn.
KÀnns lÀtt osannolikt att nÄgon skulle ha servat en, Ätminstone hÀr. Men nÄgon kanske trÀder fram... Minns jag rÀtt ingÄr reservdelar vid service av GS sÄ det finns egentligen ingen anledning att serva en GS innan den rasar.PÄ Grand-seiko.com sÀger det :
Om nÄgon har varit snabb Àr det möjligt att klockan frÄn 2014 har redan servad
- We recommend that you have your watch checked and overhauled periodically. Optimally, this should be done every three to four years.
Exakt, bara att köra till de gÄr riktigt kass.KÀnns lÀtt osannolikt att nÄgon skulle ha servat en, Ätminstone hÀr. Men nÄgon kanske trÀder fram... Minns jag rÀtt ingÄr reservdelar vid service av GS sÄ det finns egentligen ingen anledning att serva en GS innan den rasar.
Prima kĂ€nsla dĂ€r. Inte bara störst, utan bĂ€st ocksĂ„. "TvĂ„stegs"-tryck, snygg lĂ„sning och minst sagt lĂ€tta att hĂ„lla reda pĂ„. Sen Ă€r det ju mycket med urverket som bestĂ€mmer kĂ€nslan.Den Ă€r fin, den med. Jag gillar att hĂ€nderna som har med kronografen att göra Ă€r i guld. Smart att âfĂ€rgkodaâ dem pĂ„ det viset.
Hur Àr kÀnslan i tryckknapparna pÄ Grand Seikos kronografer, förresten?
PĂ„ en vanlig modell (typ SBGC001 eller SBGC003) Ă€r kronografvisarna blanka och tidsvisningen borstad . PĂ„ SBGC005 Ă€r kronografvisarna i silver och tidsvisningen i guld. Det Ă€r sĂ„dana saker som gör GS sĂ„ roliga att Ă€ga.Den Ă€r fin, den med. Jag gillar att hĂ€nderna som har med kronografen att göra Ă€r i guld. Smart att âfĂ€rgkodaâ dem pĂ„ det viset.
Hur Àr kÀnslan i tryckknapparna pÄ Grand Seikos kronografer, förresten?
Hur fÄr man tag pÄ en sÄdan ??
Man vinner #howdoyouzaratsu pÄ Instagram.Hur fÄr man tag pÄ en sÄdan ??
DendÀr Àr jag svag för, Àlskar hur gmt visaren bryter av mot tavlan, sÄ jÀvla snyggtSuper in lite kvÀllssol med GMTn
SBGJ001
Det Àr vÀl en smaksak men personligen gillar jag inte de mindre index som Àr pÄ SBGH267.har hamnat i svÄra bryderier...
var förbi seiko butiken i NY just nu och kikade pÄ SBGH267 och snowflaken... hade nÀstan skrivit av den första - pÄ de flesta bilder ser ju tavlan pÄ tok för busy och rörig ut, dÀrtill ofta grÄblÄ...
men i verkligheten - jösses vad bra den var. alltsÄ - jÀkligt bra.
Hade siktat i mig pÄ en snowflake och den Àr ju galen den med... men nu kom det en till som ville vara med i matchen.
Snowflaken kan man ju alltid köpa nÀstan (lÀr vÀl inte tas ur produktion eller?).... och den matchar pÄ nÄgot sÀtt min pÄfÄgel bÀttre...
SBGH267 kan mÄhÀnda bli lite svÄrare lÀngre fram att fÄ tag pÄ.. men tavla som gÄr Ät det mörkare hÄllet Àr ju mer lik den jag har.
Klara i-landsproblem hÀr borta. Vet inte om jag förvÀntar mig rekommendationer eller tips, men hur hade ni resonerat? nÄgon aspekt jag missat?
TrÄkigt inlÀgg utan bilder sÄ hÀr kommer lite.
Min pÄfÄgel (SBGJ227) i ett regnit NY...
SBGH267
Snowflake (SBGA211)
Det Àr vÀl en smaksak men personligen gillar jag inte de mindre index som Àr pÄ SBGH267.