Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
HÀr kommer en bild! Sent omsider.Andra visare Àn min. Vilken ref och ÄrgÄng Àr din?
Visa bild pÄ bandhornet. Min hade rÀtt mycket oxidation som lÀtt togs bort.
Ingen dĂ„lig klocka, eller rĂ€ttare sagt en grym klocka. GS hĂ„ller högsta finish. Med det sagt föredrar jag den 5-delade lĂ€nken och finner modellen lite för liten för mig.Hej alla glada! Ăr pĂ„ G att köpa min första âriktigaâ klocka i prisklassen 20-25k och har fastnat för Grand Seiko SBGX259. Vill höra era tankar och erfarenheter av denna klocka samt om det Ă€r ett bra första köp ?
Trevlig kvÀll
HÀrligt. Ta för svar, va faktiskt inne och testade. Gillade den vÀldigt mycket.Ingen dÄlig klocka, eller rÀttare sagt en grym klocka. GS hÄller högsta finish. Med det sagt föredrar jag den 5-delade lÀnken och finner modellen lite för liten för mig.
Mycket Àr ju smaksak sÄklart, knalla in till Magnussons eller Hanssons och prova.
HÀr har du en gammal recension pÄ 061 som jag skrivit, det Àr bara tavlan som skiljer.
https://klocksnack.se/threads/recension-grand-seiko-sbgx061-vs-sbgx083.13726/
DÄ sÄ. Ser ju ut att vara lagom storlek ocksÄ.HÀrligt. Ta för svar, va faktiskt inne och testade. Gillade den vÀldigt mycket.
DÄ sÄ. Ser ju ut att vara lagom storlek ocksÄ.
Ett tips innan du bestÀmmer dig Àr att kika pÄ SBGT241 , den Àr visserligen 40mm men gilllar du ljusa tavlor sÄ sticker den ut rejÀlt.
Har en SBGX265 blĂ„ tavla, i övrigt samma, och Ă€r grymt nöjd. Storleken passar mina 16-16,5 cm tunna spaghetti-handleder perfekt. Har svĂ„rt att se att du fĂ„r en bĂ€ttre klocka för den pengen. Har Ă€ven en SBGJ001 som trots sina 40mm kĂ€nns ok pĂ„ min handled (om Ă€n ngt hög). Sen Ă€r det som yonsson sĂ€ger - lĂ€nken pĂ„ SBGJn Ă€r ett strĂ„ vassare. Skitfina klockor hur somHej alla glada! Ăr pĂ„ G att köpa min första âriktigaâ klocka i prisklassen 20-25k och har fastnat för Grand Seiko SBGX259. Vill höra era tankar och erfarenheter av denna klocka samt om det Ă€r ett bra första köp ?
Trevlig kvÀll
SÄg detta ocksÄ, tyvÀrr Àr jag bortrest i jobbet den dagen. Typsikt... Hade varit vÀldigt kul att nÀrvara vid detta.Tips:
PÄ Torsdag mellan 12-19 kommer Klockmaster Hansson ha alla sina leverantörer pÄ plats. GS,Longines,Rado TAG och Oris.
Visst Àr det en mer komplex polering pÄ den större ocksÄ? Mer vinklar och speglar?
@nbrowall HĂ€r Ă€r âstorebrorâ sbgv025, numera sbgv225. 40/10mm och lĂ€nken Ă€r 20/18. Ăven om den femdelade lĂ€nken Ă€r bĂ„de snygg och bekvĂ€m Ă€r det absolut inget att anmĂ€rka pĂ„ med âoysterâ lĂ€nken. PĂ„ sbgx Ă€r lĂ€nken 19/18, kan vara bra att veta om du tĂ€nkt köpa till nĂ„got band...
Jag kollade precis pÄ fruns sbgx263 och tror dom Àr identiska, bara att sbgv boetten Àr större i diameter (40mm vs 37mm) Sedan har sbgv applicerat index bredvid datumfönstret. Men den ger ett lite smÀckrare intryck med den större boetten nÀr bÄda Àr 10mm höga.Visst Àr det en mer komplex polering pÄ den större ocksÄ? Mer vinklar och speglar?
OK - tack!Jag kollade precis pÄ fruns sbgx263 och tror dom Àr identiska, bara att sbgv boetten Àr större i diameter (40mm vs 37mm) Sedan har sbgv applicerat index bredvid datumfönstret. Men den ger ett lite smÀckrare intryck med den större boetten nÀr bÄda Àr 10mm höga.
GS champagnetavlor Àr fantastiska!Va och testade klockan fast med ChampagnefÀrgad urtavla. MÄste sÀga att den fall mig mer i smaken Àn den svart. Otroligt hantverk.
Den Àr riktigt bra i lilla storleken!Va och testade klockan fast med ChampagnefÀrgad urtavla. MÄste sÀga att den fall mig mer i smaken Àn den svart. Otroligt hantverk.
Ăven om vi initierade vet vad det Ă€r för ur sĂ„ Ă€r ett ref.nr till bilder bra sĂ„ oinvigda vet vad dom ska sukta efter
Fixet.Ăven om vi initierade vet vad det Ă€r för ur sĂ„ Ă€r ett ref.nr till bilder bra sĂ„ oinvigda vet vad dom ska sukta efter
I feel ya! Ălskar bĂ„de GMT och GS och hade klippt en för lĂ€nge sedan om det inte var sĂ„ att den bygger ungefĂ€r 10% för högt pĂ„ handleden. Hade lĂ€tt valt bort glasbaksidan om det hade varit möjligt.Den Ă€r för hög vilket irriterar mig och har nu efter 2 veckor fĂ„tt bĂ€garen att rinna över. Utöver det har jag inget att klaga pĂ„, good stuff!
Köp ett solitt baklock till en annan 9S som reservdel.I feel ya! Ălskar bĂ„de GMT och GS och hade klippt en för lĂ€nge sedan om det inte var sĂ„ att den bygger ungefĂ€r 10% för högt pĂ„ handleden. Hade lĂ€tt valt bort glasbaksidan om det hade varit möjligt.
Trevlig kombo!
SBGA129
Hehe, bromsansen Àr i full blom.
Schysst! Kusinen (SBGA211) sÀger skÄl!
Och Cantillion som avatar har du ocksÄ. God smak.
Schysst! Kusinen (SBGA211) sÀger skÄl!