• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

har hamnat i svÄra bryderier...
var förbi seiko butiken i NY just nu och kikade pÄ SBGH267 och snowflaken... hade nÀstan skrivit av den första - pÄ de flesta bilder ser ju tavlan pÄ tok för busy och rörig ut, dÀrtill ofta grÄblÄ...
men i verkligheten - jösses vad bra den var. alltsÄ - jÀkligt bra.
Hade siktat i mig pÄ en snowflake och den Àr ju galen den med... men nu kom det en till som ville vara med i matchen.
Snowflaken kan man ju alltid köpa nÀstan (lÀr vÀl inte tas ur produktion eller?).... och den matchar pÄ nÄgot sÀtt min pÄfÄgel bÀttre...
SBGH267 kan mÄhÀnda bli lite svÄrare lÀngre fram att fÄ tag pÄ.. men tavla som gÄr Ät det mörkare hÄllet Àr ju mer lik den jag har.
Klara i-landsproblem hÀr borta. Vet inte om jag förvÀntar mig rekommendationer eller tips, men hur hade ni resonerat? nÄgon aspekt jag missat?
TrÄkigt inlÀgg utan bilder sÄ hÀr kommer lite.
Min pÄfÄgel (SBGJ227) i ett regnit NY...
IMG_2131[1].JPG

SBGH267
Grand-Seiko-SBGH267-6.jpg

Snowflake (SBGA211)
18252321_1508155789228918_1422684887185358848_n.jpg
Sbgh267 Àr snygg, men jag fixar inte GS GS GS pÄ tavlan. KÀnns lite Àngsligt, precis som rolex som försöker hitta fler stÀllen att klÀmma in sin logga eller "rolex".

@JesperO
Jag sÀger kör pÄ 267, tycker du att pÄfÄgeln och 267 kÀnns kaka pÄ kaka sÄ sÀlj pÄfÄgeln och köp en Snowflake.

@JesperO
Jag sÀger kör pÄ 267, tycker du att pÄfÄgeln och 267 kÀnns kaka pÄ kaka sÄ sÀlj pÄfÄgeln och köp en Snowflake.

nja... pÄfÄgeln Àr ju klart bÀst av de tre sÄ den blir kvar.
Men hÄller med om att GS GS GS pÄ tavlan inte alls syns... subtilt blÄ om man inte granskar nÀra.
JÀkligt svÄrt...

nja... pÄfÄgeln Àr ju klart bÀst av de tre sÄ den blir kvar.
Men hÄller med om att GS GS GS pÄ tavlan inte alls syns... subtilt blÄ om man inte granskar nÀra.
JÀkligt svÄrt...
För mig hade det varit enkelt. :D
Samma som med sbgh255 vs SBGH257. Finns LE sÄ köper man LE, Ängrar man sig sÄ kan man sÀlja och köpa den som inte Àr LE, svÄrare att göra tvÀrt om.

Jag kikade pÄ SBGH267 IRL hos Klockmaster Hansson igÄr och den var verkligen mycket, och jag menar mycket, bÀttre i verkligheten Àn pÄ bild. Mycket blÄare, mycket fler reflexer frÄn index Àn vad man sett pÄ bild eller i video, trots att de Àr mindre, GS GS GS ser bara bra ut nÀr man vÀl ser det och guldsekundvisaren tillsammans med guld-GS Àr underbart. Det hÀnder helt enkelt mycket mer Àn vad man ser vid första anblick pÄ denna klocka. Antingen glÀnser index som smÄ diamenter, eller sÄ fÄr man en skön blÄ sunburst, eller sÄ fÄr man ett spÀnnande spiralmönster, eller sÄ sjunker alla dessa i bakgrunden och kvar Àr sekundvisaren och GS-loggan.

var förbi seiko butiken i NY just nu och kikade pÄ SBGH267 och snowflaken... hade nÀstan skrivit av den första - pÄ de flesta bilder ser ju tavlan pÄ tok för busy och rörig ut, dÀrtill ofta grÄblÄ...
Hade siktat i mig pÄ en snowflake och den Àr ju galen den med... men nu kom det en till som ville vara med i matchen.
Snowflaken kan man ju alltid köpa nÀstan (lÀr vÀl inte tas ur produktion eller?).... och den matchar pÄ nÄgot sÀtt min pÄfÄgel bÀttre...
SBGH267 kan mÄhÀnda bli lite svÄrare lÀngre fram att fÄ tag pÄ.. men tavla som gÄr Ät det mörkare hÄllet Àr ju mer lik den jag har.
Klara i-landsproblem hÀr borta. Vet inte om jag förvÀntar mig rekommendationer eller tips, men hur hade ni resonerat? nÄgon aspekt jag missat?
IMG_2131[1].JPG

SBGH267

Snowflake (SBGA211)
267 nu, snowflake vid senare tillfÀlle.

@JesperO
Röstar SBGH267 hÀr med. Du har ju för tusan redan haft snöflingan!!

Edit. Dessutom Àr de smala indexen helt klart att föredra.

Edit. För att inte tala om 267:ans boett, helt överlÀgsen.

Senast Àndrad:
IMG_2131[1].JPG

SBGH267

Snowflake (SBGA211)
SBGH267 Àr ju aslÀcker, kör pÄ den! Indexen kanske Àr smala, men dom Àr höga! Stulen bild:
Grand-Seiko-SBGH267-5.jpg

OK, problematik liknande @JesperO:s: SBGJ227 eller SBGH267?
Personligen tycker jag 227 har mer karaktÀr. 267 Ä andra sidan har ju nytt smidigt case... svÄrt. BÄda Àr ju LE sÄ svÄrt att hitta senare. Har du provat hur 227 sitter, en del upplever ju dessa som lite tjocka?

Har du provat hur 227 sitter, en del upplever ju dessa som lite tjocka?

Ja, spontant gillar jag 227 mer, men blev litet förtrollad av 267 IRL. Tjockleken Ă€r nĂ€stan ett plus – jag gillar faktiskt den höga boetten. Man fĂ„r vĂ€l tĂ€nka att det liksom inte finns ett rĂ€tt och ett fel utan att bĂ„da Ă€r fenomenala, helt enkelt.

Jag skulle ha valt SBGJ227 iaf. Men jag gillar ju maxi case Rolex ocksÄ :) Framförallt tycker jag att 227 gör sig bÀttre i verkligheten Àn pÄ bild och 267 gör sig bÀttre pÄ bild Àn i verkligheten och dÄ fÄr man vÀl frÄga sig vad som Àr viktigast. Icke att förglömma Àr ju GMT en mycket anvÀndbar komplikation om man reser.

OK, problematik liknande @JesperO:s: SBGJ227 eller SBGH267?

TvÄ fantastiska klockor - lite dött lopp i min vÀrld. I slutÀndan handlar det om preferenser - jag Àr tex en sucker för gröna tavlor och jag lovade mig sjÀlv efter att ha missat sbgj005:an att jag skulle ha nÀsta gröna GS-gmt.

Om möjligheten fanns hade jag nog valt sbgj231 - den ligger i topp just nu för mig.

• Like
Reactions: now
TvÄ fantastiska klockor - lite dött lopp i min vÀrld. I slutÀndan handlar det om preferenser - jag Àr tex en sucker för gröna tavlor och jag lovade mig sjÀlv efter att ha missat sbgj005:an att jag skulle ha nÀsta gröna GS-gmt.

Om möjligheten fanns hade jag nog valt sbgj231 - den ligger i topp just nu för mig.
Kommer ju goa kvartsare om nÄgra mÄnader. :)

• Like
Reactions: now
IMG_2131[1].JPG

SBGH267

Snowflake (SBGA211)

Jag skulle nog vilja ha en hi beat sÄ smÄningom :)

IMG_2131[1].JPG

SBGH267

Snowflake (SBGA211)
Vilket elÀnde :D
Dom Àr ju sÄ lika, men sÄ vÀldigt olika... StÀlla dessa mot varandra Àr ju knepigt. The One, med springdrive, titan och den speciella tavlan. Dock inte omöjlig att skaffa senare, mot LE med sjukt snygg boett och Hi-beat. Personligen skulle jag gÄ pÄ vilket urverk som hÀgrar. jag tycker LE Àr super pÄ alla sÀtt utom just GS GS GS. TÀnk om dom gjort en körsbÀrsblomma, en vÄg, en trana... det finns ju sÄ otroligt coola japanska klassiska mönster, och sÄ gör man loggan :bag:. Titan gillar jag, men jag tycker inte power-reserven Àr super snygg. Ilandsproblem :rolleyes::D. Men, LE Àr ju mer speciell...

B99D3C96-2274-4CFB-B631-79F9161A3E4B.jpeg

Köpte denna till tjejen. Sbgv233. Tror urtavlan Àr Japan-only. Titan.
Hon har alltid sagt att GS Àr gubbmÀrke men lyckades övertala henne dess förtrÀfflighet...

SjÀlvklart fördel att jag kan anvÀnda den:)
Oooh, vÀlkommen kusinen ifrÄn landet :) (min sbgv229 Àr vÀl samma lika, fast med champagne tavla?)

Undrar om det finns nÄgra mindre GS quartz som man kunde fixa till frugan?
KÀnns mycket roligare Àn annan quartz hon tittar pÄ. :)

Tillbaka
Topp