Tampa_blord
Silver
SBGD001 nÄgra dagar nu
Grym bild!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SBGD001 nÄgra dagar nu
SBGJ001 pryder handleden idag. GS is da shit
Inte ensam om god smak tydligen!Och Cantillion som avatar har du ocksÄ. God smak.
Du Àr den förste som kommenterat avataren. Kul att det Àr fler hÀr som uppskattar de Àdlare maltdryckerna! Hade dessvÀrre ingen Cantillon hemma men detta duger fint! SkÄl!Och Cantillion som avatar har du ocksÄ. God smak.
Mycket bra! Nöjd?Nu kan jag stoltsera med att vara en GS Àgare Har suktat rÀtt lÀnge efter denna och igÄr fick jag möjligheten att införskaffa den!
SBGA029
(Bild frÄn morgonkaffet)
TackarMycket bra! Nöjd?
Tung i stÄl, framförallt pÄ lÀnk sÄklart.Tackar
Jag Àr nöjd, kommer dock ta nÄgra dagar innan jag vant mig vid storleken. Eller, det Àr vÀl inte storleken i sig som Àr det som jag Àr ovan med. Har haft stora klockor tidigare men aldrig en klocka som kramar Ät handleden som den gör, den sitter verkligen perfekt. Man Àr vÀl inte van vid det antar jag
SBGM023Min SBG.. something... fÄr sÀllskap av en grisdjÀvel (SBGA029) pÄ onsdag, jag Àr sjukt taggad!
Hoppas den möter de skyhöga förvÀntningarna som denna snyggingen stÄr till skuld för:
Tack!SBGM023
SBGR: MekaniskTack!
Hur mycket kan man utlösa av deras ref nr? Att det Àr spring drive/batteri/mekanisk? Vet att man kan lÀsa ut generation och fÀrg pÄ metallen (jÀmn ojÀmn siffra). Men finns dÀr nÄgot mer skoj?
SBGJ: HI BEAT GMTSBGR: Mekanisk
SBGM: Mekanisk GMT
SBGA: Springdrive
SBGE: Springdrive, GMT
SBGX, SBGT, SBGV: Kvarts
SBGH: Hi-beat (3 visare)
DÀr Àr standardverken, sedan finns det en jÀkla massa andra.
Och handjagat.SBGD: Spring Drive, 8 dagars löptid
Första trĂ€ffen pĂ„ Google.SĂ„g nĂ„got om âMilano artweekâ och att det dĂ€r ska vara en Grand Seiko exibition. NĂ„gon som har mer koll vad detta Ă€r ?
VĂ€rt en bild
Pierce of art.
Ja, lÄset Àr vÀl det enda mindre bra. Kunde varit lite mer gediget, men Àr man bortskÀmd med glidelock sÄ.. Sedan för mig personligen - storleken. 40mm och jag hade varit owg med den.Spontana tankar om SBGA029:
BÀrs betydligt mindre Àn vad man tror
Bra viktdistribution, vÀldigt bekvÀm att bÀra
Stabil jÀkla vridning
LÄset, som vanligt pÄ Seiko - kÀnns inte up to par för sitt pris. Hade förvÀntat mig mer utav GS hÀr.
LÀnken i sig dÀremot hÄller schysst kvalle.
Helt klart att sjÀlva klockhuvudet Àr det bÀsta med den
40mm kan man nog glömma att de gör men en mekanisk 42mm lÀr komma 2019 eller 2020.Ja, lÄset Àr vÀl det enda mindre bra. Kunde varit lite mer gediget, men Àr man bortskÀmd med glidelock sÄ.. Sedan för mig personligen - storleken. 40mm och jag hade varit owg med den.
Spontana tankar om SBGA029:
BÀrs betydligt mindre Àn vad man tror
Bra viktdistribution, vÀldigt bekvÀm att bÀra
Stabil jÀkla vridning
LÄset, som vanligt pÄ Seiko - kÀnns inte up to par för sitt pris. Hade förvÀntat mig mer utav GS hÀr.
LÀnken i sig dÀremot hÄller schysst kvalle.
Helt klart att sjÀlva klockhuvudet Àr det bÀsta med den
HÄller tummarna, mycket intressant. Kommer definitivt Àga en sbga029 igen.40mm kan man nog glömma att de gör men en mekanisk 42mm lÀr komma 2019 eller 2020.
JasÄ du har sÄlt den, det förstod jag inte.HÄller tummarna, mycket intressant. Kommer definitivt Àga en sbga029 igen.