mega
Guld
Mysig tavla!Jag Àr med GS![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mysig tavla!Jag Àr med GS![]()
![]()
Den Àr sjukt mysigMysig tavla!
Grattis, inte dÄligt.Jag Àr med GS![]()
![]()
TackarGrattis, inte dÄligt.
Om du stör dig pÄ 3-4spd sÄ skulle jag absolut gÄ för quartz, eller varför inte Spring Drive?
Med spring drive kan du vara relativt lugn vad gĂ€ller service, kör tills den rasar om 20Ă„r.Vad ligger springdrive pĂ„ för avvikelse per dag? Ăr inte Springdrive (9r) samma som 9S fast springdrive har lĂ€ngre reservkraft? Ska nog ta och Ă„ka till Globen och kolla pĂ„ nĂ„gra GS. LĂ€r vĂ€l finnas flera butiker i sthlms omrĂ„det.
Edit: Har lÀst lite nu om 9R, hur kan jag ha missat detta urverk? Hur som Àr vÀl serviceintervallet cirka 5 Är och inte 50 Är vilket som Àr lockande.
FĂ€ltöversten har ocksĂ„, dock lite fĂ€rre. Vanlig Spring Drive Ă€r specad till +/- 15s i mĂ„naden, dock Ă€r det i realiteten betydligt bĂ€ttre, typ nĂ„gon eller nĂ„gra sekunder i mĂ„naden.Vad ligger springdrive pĂ„ för avvikelse per dag? Ăr inte Springdrive (9r) samma som 9S fast springdrive har lĂ€ngre reservkraft? Ska nog ta och Ă„ka till Globen och kolla pĂ„ nĂ„gra GS. LĂ€r vĂ€l finnas flera butiker i sthlms omrĂ„det.
Edit: Har lÀst lite nu om 9R, hur kan jag ha missat detta urverk? Hur som Àr vÀl serviceintervallet cirka 5 Är och inte 50 Är vilket som Àr lockande.
FÀltöversten har ocksÄ, dock lite fÀrre. Vanlig Spring Drive Àr specad till +/- 15s i mÄnaden, dock Àr det i realiteten betydligt bÀttre, typ nÄgon eller nÄgra sekunder i mÄnaden.
Tror en SBGX061 blir kalas pÄ dig. Sitter bra pÄ mina 19cm. Annars kan du kolla pÄ gamla SBGF0xx. Jag har en SBGF019, 200m och skruvad krona.Jag har varit pÄ fÀltöversten med ett par Seiko tidigare, fÄr ta en titt dÀr i veckan! Kollade priserna pÄ springdrive... ligger över min budget Àven som begagnat (ligger vÀl pÄ 30.000kr beg?) sÄ fÄr nog titta pÄ quartz.
Har tittat pÄ sbgx083, sbgx061 och sbgv007. Har kvistar till handleder ca 15-16cm men Àr ganska lÄng.
Sbgx061 verkar i sina 37mm x 44.5 L2L ganska liten? Sbgv007 40mm x 50 L2L för stor? Sbgx083 verkar vara en bra storlek pÄ 38.5mm men har inte skruvad krona samt vet inte riktigt vad jag tycker om den dekorerade sekundvisaren.
Annars finns Àven aqua terra 39mm quartz som verkar vara en trevlig dress/sportare men ligger ganska högt i pris 12-15.000kr och jag kan inte prova den! Verkar vara svÄr att hitta. Livet Àr fullt av hinder och svÄrigheter
NĂ„gon annan GS quartz ni kan tipsa om som jag missat?
BlÄtt Àr flott som man brukar sÀga...Jag Àr med GS![]()
![]()
Bra valEfter ett stort sug för att testa GS kvalité har jag nu fÄtt in min första. Herregud vilken klocka detta Àr, perfektion!
(GS SBGA011)
Tack detsamma!Bra valgrattis !
Har en du kan fĂ„ köpa. PmaUndrar vad man fĂ„r ge för en beg Grand seiko med quartz 9f urverk ? Ăr dĂ„ligt insatt men visst Ă€r det sĂ„ att 9f urverket Ă€r det bĂ€sta, ur precisions perspektive?
Ăr mest sugen pĂ„ en beg. med svart tavla. Ăr det ebay/chrono som gĂ€ller eller finns det bĂ€ttre sidor ?
Tack pÄ förhand!
Jag förstÄr detTack detsamma!
Klockan Àr ett nöje att bÀra och att se pÄ. Hoppas du Àr nöjd med din!
FörstÄr digHar i princip blivit en OWG sen skönheten inhandlades...![]()
Tackar! Den skönaste jag Àgt med, sitter som en smÀck pÄ handledenFörstÄr diggrymt fin klocka !
Kan tÀnka mig detTackar! Den skönaste jag Àgt med, sitter som en smÀck pÄ handleden
Inte sÄ lÀnge, sen Juli. Jag Àr helt SeikofrÀlst, mycket tack vare medlemmar hÀr pÄ forumetKan tÀnka mig detGS Àr helt underbara! Hur lÀnge lÀnge har du haft den?
LÀngre Àn jag haft min iafInte sÄ lÀnge, sen Juli. Jag Àr helt SeikofrÀlst, mycket tack vare medlemmar hÀr pÄ forumet![]()
JÀttefin den dÀr. Du sÄg den hÀr idag?Har i princip blivit en OWG sen skönheten inhandlades...![]()
Jajjemen, sÄg den pÄ tuben i helgen. Blir till att lÀsa och njuta liteJÀttefin den dÀr. Du sÄg den hÀr idag?
http://www.ablogtowatch.com/grand-seiko-sbgx093-quartz-watch-review/
Tyder pĂ„ god smakJag har ocksĂ„ blivit intresserad av en GS men vet inte riktigt vad. En kvarts blir det nog. Den ovan (sbgx093) var trevlig men jag gillar ocksĂ„ sbgv007. Ăr det nĂ„gon som vet var det gĂ„r att hitta priser pĂ„ dessa och Ă€ven andra modeller?
Cool, Àr det lume pÄ visarna ?Har i princip blivit en OWG sen skönheten inhandlades...![]()
Yes sir! Och kl 3, 6, 9, 12Cool, Àr det lume pÄ visarna ?