Seiyajapan skickar inte GS till europa om jag minns rÀttTyder pÄ god smak kolla chrono24, samt https://www.jurawatches.co.uk/collections/grand-seiko-watches och http://www.seiyajapan.com/collections/grand-seiko
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Seiyajapan skickar inte GS till europa om jag minns rÀttTyder pÄ god smak kolla chrono24, samt https://www.jurawatches.co.uk/collections/grand-seiko-watches och http://www.seiyajapan.com/collections/grand-seiko
Det finns en GS Snowflake i stÄl (se ref. SBGA129) men Àr limiterad till 369 exemplar. @Molle ska ha en sÄdan tror jag.
Jag kan dela med min erfarenhet med titan, specifikt SBGA011, dÄ Àven jag var skeptisk till materialet innan jag testade det. GS utförande av titan Àr en klass för sig. Materialet kÀnns, ser ut som och Àr hÀrdad likvÀrdigt med stÄl.
SBGA129 Àr finfin! Oddsen Àr vÀldigt lÄga tror jag. Jag har aldrig sett en sÄdan till salu det senaste Äret. Pris har jag heller ingen koll. @Molle av alla bör ha koll pÄ det.Oj, den var inte dum. De röda detaljerna var vÀldigt fina ocksÄ! Vad Àr oddsen att man hittar en sÄdan till salu samt vad kan den tÀnkas kosta dÄ? I runda slÀngar.
Framförallt den mörkgrÄ fÀrgen samt oro att klockan ska kÀnnas cheap (pga vikten) som fÄtt mig att tveka. FÄr kanske ta mig till nÀrmaste GS-AD och ta en titt pÄ den dÄ, innan jag dissar titan helt =)
SBGA129 Àr finfin! Oddsen Àr vÀldigt lÄga tror jag. Jag har aldrig sett en sÄdan till salu det senaste Äret. Pris har jag heller ingen koll. @Molle av alla bör ha koll pÄ det.
Jag tycker du ska in till GS-AD och bedöma sjÀlv. Jag har en SBGA011 liggandes ute pÄ sÀlj trÄden just nu. Om du Àr intresserad och bor i Stockholms omrÄdet kan vi mötas upp dÄ du fÄr gÀrna kÀnna pÄ klockan och sÀga vad du tycker.
HursÄ?Din annons kom verkligen i helt fel tillfÀlle för mig
HursÄ?
Tycker titanet i SBGA011 Àr vÀldigt likt stÄl till fÀrgen och lystern. Enda skillnaden Àr ju vikten. SBGA129 köpte jag ny via kompis i Japan direkt frÄn butik. Betalade japanskt listpris, kommer inte ihÄg vad det var, men inte sÀrskult mycket dyrare Àn en annan spring drive is stÄl. Hitta beggad Àr nog inte helt lÀtt.Det finns en GS Snowflake i stÄl (se ref. SBGA129) men Àr limiterad till 369 exemplar. @Molle ska ha en sÄdan tror jag.
Jag kan dela med min erfarenhet med titan, specifikt SBGA011, dÄ Àven jag var skeptisk till materialet innan jag testade det. GS utförande av titan Àr en klass för sig. Materialet kÀnns, ser ut som och Àr hÀrdad likvÀrdigt med stÄl.
Surt!Den modell jag Àr lite halvsugen pÄ men det Àr tomt i ladorna
SBGA129 Àr finfin! Oddsen Àr vÀldigt lÄga tror jag. Jag har aldrig sett en sÄdan till salu det senaste Äret. Pris har jag heller ingen koll. @Molle av alla bör ha koll pÄ det.
Jag tycker du ska in till GS-AD och bedöma sjÀlv. Jag har en SBGA011 liggandes ute pÄ sÀlj trÄden just nu. Om du Àr intresserad och bor i Stockholms omrÄdet kan vi mötas upp dÄ du fÄr gÀrna kÀnna pÄ klockan och sÀga vad du tycker.
Det var mer Àn jag visste. Bra att du flikade in med det Har bara anvÀnt det till att kolla utbudet och det duger dom till iafSeiyajapan skickar inte GS till europa om jag minns rÀtt
DÀremot finns Katsu pÄ higuchi watches. De har ingen hemsida att hurra över, men ska vara helt reko vad jag har förstÄtt.Det var mer Àn jag visste. Bra att du flikade in med det Har bara anvÀnt det till att kolla utbudet och det duger dom till iaf
Tack för det tipset gÄr kika lite dÀr inför nÀsta inköpDÀremot finns Katsu pÄ higuchi watches. De har ingen hemsida att hurra över, men ska vara helt reko vad jag har förstÄtt.
Fan vad grym den klockan ÀrHar inget annat band liggandes hemma tyvÀrr. HÀr Àr ett antal bilder i olika vinkar pÄ klockan.
Snowflake Àr otroligt fin, kan du tÀnka dig en "champagnetavla" sÄ finns ju SBGE005, den Àr riktigt fin med sin blÄa GMT visare, den finns Àven som Hi-Beat.Finns GS Snowflake (SBGA011) i stÄl? Rent spontant utan nÄgon erfarenhet av det Àr jag inte jÀttesugen pÄ titan.
Eller finns det nÄgra andra liknande GS-modell med ljus urtavla, spring drive och power reserve-mÀtare ni kan rekommendera?
Tycker dock att snowflaketavlan och den blÄ sekundvisaren samt spring drive-texten Àr magiska..
Mycket fin bild! Klockan ocksÄ förstÄs.Tjena!
Min GS. Jag Àlskar handvridna klockor.
Snowflake Àr otroligt fin, kan du tÀnka dig en "champagnetavla" sÄ finns ju SBGE005, den Àr riktigt fin med sin blÄa GMT visare, den finns Àven som Hi-Beat.
Absolut, det Àr bara att köpaSBGD001 - klockornas klocka.
Svinsugen pÄ en GS helst Divern med 9f eller spring drive. Blir dock tokig pÄ ifall storleken Àr ok pÄ mig.
Posta gÀrna lite Ws med dykarna!
Klart du ska fÄ wrist shotsSvinsugen pÄ en GS helst Divern med 9f eller spring drive. Blir dock tokig pÄ ifall storleken Àr ok pÄ mig.
Posta gÀrna lite Ws med dykarna!
Skall du köpa, rekommenderar jag en 4522 med 36000 verket. Magisk om man gillar att bÀra Vintage.Urk... Nu har ett sug efter en vintage GS kommit igÄng igen. En manuell hi-beat av nÄgot slag vore perfekt!
BÀsta verket!Skall du köpa, rekommenderar jag en 4522 med 36000 verket. Magisk om man gillar att bÀra Vintage.