• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Det finns en GS Snowflake i stÄl (se ref. SBGA129) men Àr limiterad till 369 exemplar. @Molle ska ha en sÄdan tror jag.

Jag kan dela med min erfarenhet med titan, specifikt SBGA011, dÄ Àven jag var skeptisk till materialet innan jag testade det. GS utförande av titan Àr en klass för sig. Materialet kÀnns, ser ut som och Àr hÀrdad likvÀrdigt med stÄl.

Oj, den var inte dum. De röda detaljerna var vÀldigt fina ocksÄ! Vad Àr oddsen att man hittar en sÄdan till salu samt vad kan den tÀnkas kosta dÄ? I runda slÀngar.

Framförallt den mörkgrÄ fÀrgen samt oro att klockan ska kÀnnas cheap (pga vikten) som fÄtt mig att tveka. FÄr kanske ta mig till nÀrmaste GS-AD och ta en titt pÄ den dÄ, innan jag dissar titan helt =)

Oj, den var inte dum. De röda detaljerna var vÀldigt fina ocksÄ! Vad Àr oddsen att man hittar en sÄdan till salu samt vad kan den tÀnkas kosta dÄ? I runda slÀngar.

Framförallt den mörkgrÄ fÀrgen samt oro att klockan ska kÀnnas cheap (pga vikten) som fÄtt mig att tveka. FÄr kanske ta mig till nÀrmaste GS-AD och ta en titt pÄ den dÄ, innan jag dissar titan helt =)
SBGA129 Àr finfin! Oddsen Àr vÀldigt lÄga tror jag. Jag har aldrig sett en sÄdan till salu det senaste Äret. Pris har jag heller ingen koll. @Molle av alla bör ha koll pÄ det.

Jag tycker du ska in till GS-AD och bedöma sjÀlv. Jag har en SBGA011 liggandes ute pÄ sÀlj trÄden just nu. Om du Àr intresserad och bor i Stockholms omrÄdet kan vi mötas upp dÄ du fÄr gÀrna kÀnna pÄ klockan och sÀga vad du tycker.

SBGA129 Àr finfin! Oddsen Àr vÀldigt lÄga tror jag. Jag har aldrig sett en sÄdan till salu det senaste Äret. Pris har jag heller ingen koll. @Molle av alla bör ha koll pÄ det.

Jag tycker du ska in till GS-AD och bedöma sjÀlv. Jag har en SBGA011 liggandes ute pÄ sÀlj trÄden just nu. Om du Àr intresserad och bor i Stockholms omrÄdet kan vi mötas upp dÄ du fÄr gÀrna kÀnna pÄ klockan och sÀga vad du tycker.

Din annons kom verkligen i helt fel tillfÀlle för mig :(

Det finns en GS Snowflake i stÄl (se ref. SBGA129) men Àr limiterad till 369 exemplar. @Molle ska ha en sÄdan tror jag.

Jag kan dela med min erfarenhet med titan, specifikt SBGA011, dÄ Àven jag var skeptisk till materialet innan jag testade det. GS utförande av titan Àr en klass för sig. Materialet kÀnns, ser ut som och Àr hÀrdad likvÀrdigt med stÄl.
Tycker titanet i SBGA011 Àr vÀldigt likt stÄl till fÀrgen och lystern. Enda skillnaden Àr ju vikten. SBGA129 köpte jag ny via kompis i Japan direkt frÄn butik. Betalade japanskt listpris, kommer inte ihÄg vad det var, men inte sÀrskult mycket dyrare Àn en annan spring drive is stÄl. Hitta beggad Àr nog inte helt lÀtt.

SvÀnger förbi en i helgen och bildar mig en uppfattning. SÄg din annons, vÀldigt intressant. Bor tyvÀrr i Göteborg.
Men som sagt, kollar pÄ klockan hos AD och hör av mig om köptarmen börjar rycka. Om klockan finns kvar hos dig dÄ dvs.

Idag firar vi en vecka ihop :D Aldrig haft sÄdana kÀnslor för en klocka förut!
image.jpeg

Ser gÀrna fler bilder pÄ din GS i denna trÄd @mchamoun! GÀrna pÄ annat Àn lÀnk ocksÄ.

Galen tavla. PĂ„ riktigt.

Senast Àndrad:
Finns GS Snowflake (SBGA011) i stÄl? Rent spontant utan nÄgon erfarenhet av det Àr jag inte jÀttesugen pÄ titan.
Eller finns det nÄgra andra liknande GS-modell med ljus urtavla, spring drive och power reserve-mÀtare ni kan rekommendera?
Tycker dock att snowflaketavlan och den blÄ sekundvisaren samt spring drive-texten Àr magiska..
Snowflake Àr otroligt fin, kan du tÀnka dig en "champagnetavla" sÄ finns ju SBGE005, den Àr riktigt fin med sin blÄa GMT visare, den finns Àven som Hi-Beat.

Snowflake Àr otroligt fin, kan du tÀnka dig en "champagnetavla" sÄ finns ju SBGE005, den Àr riktigt fin med sin blÄa GMT visare, den finns Àven som Hi-Beat.

Den var fin, men blev liiite för mycket, i mitt tycke, pÄ urtavlan med GMT-texten, siffrorna samt gmt-visaren. Fastnat lite mer för dem med mer Clean tavla fast med en PR-mÀtare som bryter av =) Bra tips annars!

Svinsugen pÄ en GS helst Divern med 9f eller spring drive. Blir dock tokig pÄ ifall storleken Àr ok pÄ mig.

Posta gÀrna lite Ws med dykarna!

Tillbaka
Topp