• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

För min del Àr det nÀstan bara vintage som gÀller. Somliga kan ha sett min lilla samling (4 st) vintage Seikos, och en GS vore kronan pÄ verket, som man sÀger. :D
Ska spana in 4522-orna. NĂ„n specifik modell som jag borde spana efter?
IMG_6578.JPG

43999 Àr nice annars. Manuell men inte hi beat. :) SÄldes aldrig pÄ lÀnk.

Det hÀr forumet Àr fantastiskt! PÄ senaste tiden har jag insett att jag mÄste ha en Seiko, och GS Àr en graal!
MisstÀnker att ni alla redan sett den hÀr filmen, men jag tycker den Àr sjukt fin och gör att man blir Ànnu mer sugen pÄ en GS!

Snurrigt stiliga! Var hittar man bÀst en vintage GS?

glöm inte 4520 - nÀstan bÀttre utan datum...renare tavla pÄ nÄgot sÀtt.

bara att lÀgga upp en bevakning pÄ watchrecon... det gjorde jag för en GS45... tog vÀl 7 mÄnader och sedan hittade jag en hÀr - tack @klockodile
Annars Àr det vÀl bara att ge sig pÄ de japanska sajterna (nÄgot jag inte vÄgat Ànnu).

Det hÀr forumet Àr fantastiskt! PÄ senaste tiden har jag insett att jag mÄste ha en Seiko, och GS Àr en graal!
MisstÀnker att ni alla redan sett den hÀr filmen, men jag tycker den Àr sjukt fin och gör att man blir Ànnu mer sugen pÄ en GS!

Att allting Àr tillverkat i huset Àr fantastiskt! MÄste ha en GS gÀrna en dykare.

Grym musik i klippet :D
image.png

glöm inte 4520 - nÀstan bÀttre utan datum...renare tavla pÄ nÄgot sÀtt.

bara att lÀgga upp en bevakning pÄ watchrecon... det gjorde jag för en GS45... tog vÀl 7 mÄnader och sedan hittade jag en hÀr - tack @klockodile
Annars Àr det vÀl bara att ge sig pÄ de japanska sajterna (nÄgot jag inte vÄgat Ànnu).
Watchrecon har gÄtt mig förbi, ska spana in det. Tack!

Watchrecon har gÄtt mig förbi, ska spana in det. Tack!
Innan watchrecon funkade bra fick man scanna varje forum dagligen för att hitta roliga annonser, nu rÀcker det med en bevakning eller sökning och en check av nÄgra fÄ lÄsta forum. Man sparar SJUKT mycket tid i jakten.

Är det nĂ„gon av sbgm-Ă€garna som testat Hirsch performance? Funderar pĂ„ ett till 001an, men kan inte riktigt bestĂ€mma mig....
Varianten jag funderar över den hÀr
IMG_0130.JPG

Bild Àrligt stulen frÄn internet..

Är det nĂ„gon av sbgm-Ă€garna som testat Hirsch performance? Funderar pĂ„ ett till 001an, men kan inte riktigt bestĂ€mma mig....
IMG_0130.JPG

Har ett som jag köpte frÄn Damasko, men passar Àven till min sbgx091. Riktigt skönt band.

IMG_0130.JPG

Kommer se förjÀvligt ut. Hade det pÄ min SBGX117 men det Àr tjockt, för tjockt för en SBGM.
Edit: TvÄa pÄ bollen.

Kommer se förjÀvligt ut. Hade det pÄ min SBGX117 men det Àr tjockt, för tjockt för en SBGM.
Edit: TvÄa pÄ bollen.
Tack för att du sĂ€ger det som det Ă€r.. :) Är dessutom lite skeptisk till att Ă€ndarna ser ganska raka ut och jag tror jag vill ha "curved ends".
Jakten pÄ det ultimata bandet fortsÀtter... :bookworm:

IMG_0130.JPG

Funderade pÄ det Hirschet nÀr jag hade 001:an, men provade det inte.
Det ser snyggt ut, men sÄg ju nu att @yonsson testat....vetskap gÄr före tro ;)

Senast Àndrad:
Älskar verkligen min sbgr097mer och mer för varje dag. UpptĂ€cker nya detaljer i tavlan hela tiden. Den midnattsblĂ„ tavlan Ă€r verkligen helt briljant. Älskar hur tavlan skiftar mellan nĂ€stan svart och blĂ„tt beroende hur solljuset trĂ€ffar tavlan samt de smĂ„ GS loggorna som pryder hela tavlan och bara syns i vissa ljus. Var bara tvungen att fĂ„ ur mig det :) trevlig kvĂ€ll klock-kamrater!
image.jpeg
image.jpeg

Tillbaka
Topp