• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
SBGJ021 rykande fĂ€rsk frĂ„n Globen!:) Skulle ju bara kika och klĂ€mma men det gick ju som det gick:angel: Återigen magi frĂ„n Den UppĂ„tgĂ„ende Solens Rike. Nu blir det nudlar Ă€nda till pĂ„sk!

IMG_5067.JPG
IMG_5075.JPG
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
SBGJ021 rykande fĂ€rsk frĂ„n Globen!:) Skulle ju bara kika och klĂ€mma men det gick ju som det gick:angel: Återigen magi frĂ„n Den UppĂ„tgĂ„ende Solens Rike. Nu blir det nudlar Ă€nda till pĂ„sk!

IMG_5067.JPG
IMG_5075.JPG
Sjukt stilig :) Hur har det gĂ„tt med den du hade till försĂ€ljning? Är den flippad eller Ă€r det black week pĂ„ den nu? ;)
 

Isodor

Audemars
Jag Àlskar dykaren pÄ bild, men varje gÄng jag testar tycker jag den Àr stor! snygg som f*n Àr den!

Samma. Hade gÀrna velat ha den, men den dÀr för tok för stor och lÄsningen Àr alldeles för blaffig. Hade de gÄtt ner till 40mm och snajdat till den lite sÄ hade min 114060 fÄtt lÀmna..
 

Daruvar

Cartier
Samma. Hade gÀrna velat ha den, men den dÀr för tok för stor och lÄsningen Àr alldeles för blaffig. Hade de gÄtt ner till 40mm och snajdat till den lite sÄ hade min 114060 fÄtt lÀmna..
Hur Àr kÀnslorna för GMTn sÄhÀr nÄgra dagar senare? den Àr riktigt grym pÄ bild!
 

Isodor

Audemars
Hur Àr kÀnslorna för GMTn sÄhÀr nÄgra dagar senare? den Àr riktigt grym pÄ bild!

JorÄ. Helt ok :)

Bra balans i design.. Dock precis pÄ grÀnsen för att bli lite för tjock för min smak, men det fÄr man ta med GMT+datum komplikation..
Älskar boettformen som jag tycker Ă€r riktigt fin och Ă€r stor anledningen till att jag valde den.. Tavlan gĂ„r ju inte av för hackor heller. Den sitter bekvĂ€mt pĂ„ handleden.

Alla ytor Àr nÀstan polerade, vissa ytor rÀtt stora. LÀtt att bli kladdig. Det Àr vÀl nackdelen.
 

Daruvar

Cartier
JorÄ. Helt ok :)

Bra balans i design.. Dock precis pÄ grÀnsen för att bli lite för tjock för min smak, men det fÄr man ta med GMT+datum komplikation..
Älskar boettformen som jag tycker Ă€r riktigt fin och Ă€r stor anledningen till att jag valde den.. Tavlan gĂ„r ju inte av för hackor heller. Den sitter bekvĂ€mt pĂ„ handleden.

Alla ytor Àr nÀstan polerade, vissa ytor rÀtt stora. LÀtt att bli kladdig. Det Àr vÀl nackdelen.
HÄller med om boettformen, den Àr verkligen GS och stilren. Hade en sbgv007 och den Àr liknande i formen, snyggt med de raka linjerna!
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Ja men precis. den Àr roligare och snyggare! tycker ju att de borde ha sett över lÄsen innan 42mm Quartzarna kom ut.
HÄller med dig, en SBGX117 med smidigare lÄsning hade varit en given klocka i samlingen.
Men... GS dykarna Àr sÄ grymt fina pÄ alla andra sÀtt sÄ vem vet, kanske har överseende vad gÀller lÄsen om det dyker upp nÄgot intressant.
Annars Àr SBGJ021 en enormt lÀcker klocka, synd bara att den saknar lume. Annars hade den varit en het kandidat inför nÀsta inköp.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HÄller med dig, en SBGX117 med smidigare lÄsning hade varit en given klocka i samlingen.
Men... GS dykarna Àr sÄ grymt fina pÄ alla andra sÀtt sÄ vem vet, kanske har överseende vad gÀller lÄsen om det dyker upp nÄgot intressant.
Annars Àr SBGJ021 en enormt lÀcker klocka, synd bara att den saknar lume. Annars hade den varit en het kandidat inför nÀsta inköp.
Behövs ju ingen lume nÀr de har GS-visare. :)
 
Topp