• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Joelb

Breitling
Jag har fastnat för Grand Seiko i allmĂ€nhet och SBGR051 i synnerhet. Enda problemet Ă€r att jag har sĂ„ fruktansvĂ€rt svĂ„rt att hitta nĂ„gon att köpa. Är mht budgetbegrĂ€nsningar ute efter en begagnad men har svĂ„rt att hitta nĂ„gra. Finns det sĂ„ fĂ„ (typ inga) begagnade att fĂ„ tag i eller letar jag pĂ„ fel stĂ€llen?

Om jag nu inte hittar just SBGR051, vad finns det för liknande modeller frĂ„n GS? Kan Ă€ven tĂ€nka mig quartz Ă€ven om automatisk vore betydligt roligare att ha. Är det SBGX063 som jag ska leta efter dĂ„ eller finns det andra alternativ för mig?

Tack pÄ förhand frÄn en novis.
 

Daruvar

Cartier
Jag har fastnat för Grand Seiko i allmĂ€nhet och SBGR051 i synnerhet. Enda problemet Ă€r att jag har sĂ„ fruktansvĂ€rt svĂ„rt att hitta nĂ„gon att köpa. Är mht budgetbegrĂ€nsningar ute efter en begagnad men har svĂ„rt att hitta nĂ„gra. Finns det sĂ„ fĂ„ (typ inga) begagnade att fĂ„ tag i eller letar jag pĂ„ fel stĂ€llen?

Om jag nu inte hittar just SBGR051, vad finns det för liknande modeller frĂ„n GS? Kan Ă€ven tĂ€nka mig quartz Ă€ven om automatisk vore betydligt roligare att ha. Är det SBGX063 som jag ska leta efter dĂ„ eller finns det andra alternativ för mig?

Tack pÄ förhand frÄn en novis.
Det har varit en Sbgr051 pÄ K&S nyligen.
https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgr051-seiko-prospex-sbcm023-sinn-144-st-sa.59639/
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Jag har fastnat för Grand Seiko i allmĂ€nhet och SBGR051 i synnerhet. Enda problemet Ă€r att jag har sĂ„ fruktansvĂ€rt svĂ„rt att hitta nĂ„gon att köpa. Är mht budgetbegrĂ€nsningar ute efter en begagnad men har svĂ„rt att hitta nĂ„gra. Finns det sĂ„ fĂ„ (typ inga) begagnade att fĂ„ tag i eller letar jag pĂ„ fel stĂ€llen?

Om jag nu inte hittar just SBGR051, vad finns det för liknande modeller frĂ„n GS? Kan Ă€ven tĂ€nka mig quartz Ă€ven om automatisk vore betydligt roligare att ha. Är det SBGX063 som jag ska leta efter dĂ„ eller finns det andra alternativ för mig?

Tack pÄ förhand frÄn en novis.
Du kan ocksÄ leta efter föregÄngaren, SBGR001. Ser likadan ut, men har annat verk, 9S55, och tÀckt baksida.
 

Psykel

Patek
NÀr man kÀnner sig mogen för en vintage GS, vilka modeller i hÀnseende till kvalitet/pris/annat borde man spana pÄ? Kan tillÀgga att jag har en förkÀrlek för manuella verk, men auto Àr ju naturligtvis ingen dealbreaker.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

evki

Audemars
2-Faktor
Hejsan, kÀra GSare!

TÀnkte frÄga hÀr - vad tycks om en lÀnk till min SBGW001? Jag vet att det finns SBGW005, men en sÄn lÀnk har jag misslyckats att hitta.
En lÀnk pÄ bilden passar min klocka rent tekniskt. Men estetiskt? Vad tycker ni?

_8053357.JPG
P-D3E7AB_c_1024x1024.jpg
 

Psykel

Patek
Hejsan, kÀra GSare!

TÀnkte frÄga hÀr - vad tycks om en lÀnk till min SBGW001? Jag vet att det finns SBGW005, men en sÄn lÀnk har jag misslyckats att hitta.
En lÀnk pÄ bilden passar min klocka rent tekniskt. Men estetiskt? Vad tycker ni?

_8053357.JPG
P-D3E7AB_c_1024x1024.jpg
Njae... Den ser lite för modern ut. BÀttre med lÀnken frÄn SBGW005, tycker jag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hejsan, kÀra GSare!

TÀnkte frÄga hÀr - vad tycks om en lÀnk till min SBGW001? Jag vet att det finns SBGW005, men en sÄn lÀnk har jag misslyckats att hitta.
En lÀnk pÄ bilden passar min klocka rent tekniskt. Men estetiskt? Vad tycker ni?

_8053357.JPG
P-D3E7AB_c_1024x1024.jpg
Jag tycker jubileelÀnken passar kanon pÄ den boetten men oyster ser sÀkert ocksÄ bra ut.
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Är den bĂ€ttre pĂ„ lĂ€der Ă€n lĂ€nk?
Jag gillar verkligen lÀnken, men den Àr Ànnu bÀttre pÄ lÀder.
Tycker boetten framhÀvs bÀttre pÄ lÀder.
HÀnger ju lite pÄ humör ocksÄ, dressigare pÄ alligator, lite sportigare pÄ lÀnken.

Edit: fÄr ju lite vintage feeling med lÀder ocksÄ
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag gillar verkligen lÀnken, men den Àr Ànnu bÀttre pÄ lÀder.
Tycker boetten framhÀvs bÀttre pÄ lÀder.
HÀnger ju lite pÄ humör ocksÄ, dressigare pÄ alligator, lite sportigare pÄ lÀnken.

Edit: fÄr ju lite vintage feeling med lÀder ocksÄ
Är det brunt alligator? Ser riktigt trevligt ut :). Personligen hoppas jag fler springdrive modeller sĂ€tter "tankmĂ€taren" pĂ„ baksidan
 
Topp