Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ingen jag testat i titan. Min sbgx063 i stÄl Àr inte direkt tung heller. VÀgde in den pÄ 120gr med lÀnk sÄ titan lÀr bara Ànnu skönare att bÀra![]()
SBGX069/269. NĂ„gon som provat?
37 mm, titan, fjÀderlÀtt. Finns lite struktur pÄ tavlan.
RĂ€tt rolig klocka.
![]()
SBGX069/269. NĂ„gon som provat?
37 mm, titan, fjÀderlÀtt. Finns lite struktur pÄ tavlan.
RĂ€tt rolig klocka.
225:ans blÄ fÀrg Àr super trevlig. Skiftar i bÄde blÄ, grön och svart. 223:ans svarta Àr en av de bÀsta svarta tavlorna jag haft. Jag sÄlde min 025 och har nu 223 som allroundklocka, riktigt bra lÀsbarhet och kÀnns vÀldigt tidlösSbgv223 vs Sbgv225? BeslutsÄngest men frÀmst funderar jag kring den blÄa urtavlan. Dela gÀrna med er
//ny pÄ ks
Provade du den i Sverige?Trevlig klocka men tyvÀrr för liten för mig.
![]()
DÄ Àr man Grand Seiko Àgare för första gÄngen, kÀnns riktigt bra!
Denna har flippats runt en del, men tror inte jag kommer vara lika snabb att bli av med den. SBGV245. Den Àr pÄ 40mm men kÀnns mindre tycker jag. Kan vara för att jag Àr van vid större senaste tiden. SÄ de som Àr oroliga att det Àr för stort, testa!
Tack @dauit för supersmidig affÀr!
![]()
RIKTIGT bra! FÄr man be om ett ws? Jag tvekar just pga storleken (av mina smÄ handleder...)
Sbgv223 vs Sbgv225? BeslutsÄngest men frÀmst funderar jag kring den blÄa urtavlan. Dela gÀrna med er
//ny pÄ ks
Ruggigt fin! Ringen runt glaset Àr trots allt hyfsat bred, tÀnker pÄ hur klockan bÀrs (alltsÄ hur stor tavlan upplevs)?Har ocksÄ rÀtt smala handleder med 16,5cm, men upplever den mindre Àn t.ex en 40mm Submariner.
![]()
Yes, Magnussons Ur i Göteborg.Provade du den i Sverige?
VÀldigt nöjd med min 225... blÄa tavlan Àr riktigt trevligt
![]()
![]()
![]()
Mycket fin och provades i Japan. LÀtt, snygg men min sbgw235 passade mig bÀttre... MÀrkligt att bara drygt en mm gör en sÄdan skillnad. Har 18-18,5 cm handled.Trevlig klocka men tyvÀrr för liten för mig.
![]()
Det var ju det jag sa, slÀng pÄ ett inlay ifrÄn en skx och börja skrivbordsdykaModdade SBGV245 lite
![]()
Passade som handsken rent storleksmÀssigt.Det var ju det jag sa, slÀng pÄ ett inlay ifrÄn en skx och börja skrivbordsdyka![]()
Bilderna jag nu postar Àr tagna av ABT och hör bara hemma hÀr av en anledning, för att visa vad vi betalar för nÀr vi köper GS. Made in Japan
![]()
Timex nya "American Documents". Kostar ca 500$
![]()
Om detta Àr vad som lockar Amerikaner förstÄr jag inte GS satsning
(jag har inget mot Timex eller billiga klockor över lag, men nÀstan 5k för dessa?)
Ăr snyggare Ă€n det har rĂ€tt att varaModdade SBGV245 lite
![]()
Grym!!!Moddade SBGV245 lite
![]()
Super clean!Moddade SBGV245 lite
![]()
Passar grymt bra!Moddade SBGV245 lite
![]()
Skeptisk.Moddade SBGV245 lite
![]()
10spy Àr Seikos hÀngslen+livremSBGN007
StĂ€llde den i början av November och den har gĂ„tt exakt 0 sekunder fel sedan dess. Ăven för en kvartsare Ă€r det ganska imponerande.
![]()