Tror det har blivit dags att konsolidera samlingen. TÀnker att jag ska ha en vintagekvartett och dÀrtill en bra, modern klocka som hÄller tiden och gÄr att bada med. (Och en g-shock för grovjobbet.) Blir alltid besviken pÄ moderna klockor eftersom de aldrig hÄller mÄttet, sÄ det fÄr nog bli GS.
Har vaskat fram nÄgra huvudkandidater men tar gÀrna emot synpunkter och tips. Jag gillar: titan, kvarts, spring drive, lÀnk, tunna boetter, ikonisk design. Jag gillar verkligen inte: glasbaksida.
SBGA211
+ Ikonisk tavla, SD, titan
- 41 mm. Tjock. Glasbaksida.
SBGA127
+ Boetten! Perfekt storlek? Gamla logon!
- Limiterad, svÄr att hitta? VÀldigt blÄ. Glasbaksida...
SBGN003 (Missade gruppköpet pÄ denna, hade jag varit lite snabbare hade jag sÀkert varit nöjd och sluppit dagens huvudbry...)
+ Perfekt storlek och tjocklek. Föredömligt mycket borstad = kommer att tÄla mer repor utan att bli ful.
- StÄl. Onödigt lik en viss schweizisk klocka?
SBGV031
+ Tunn! Titan.
- Lite trÄkig i bÄde boett och tavla?
SBGA281
+ Verkar vara 39 mm x 12 mm tjock vilket Àr perfekt. Titanbaklock? Ser ut att ha föredömligt mÄnga borstade ytor men GS produktbilder Àr knappast av
@yonsson -kvalitet direkt... Ăr det en skvĂ€tt lume ocksĂ„?
- Som synes en modell jag aldrig sett och dÀr googletrÀffarna lÀmnar en del luckor, nÄgon som vet mer om denna?
Fler tips tas mycket tacksamt emot! Ingen spikad budget men ni ser ju pÄ ett ungefÀr vad jag söker. Just nu fördel sgbn003 trots allt, kÀnns som att den Àr sportigast och minst elegant...