• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SjÀlvklart!

20190419_112520.jpg
20190419_112453.jpg
20190419_112352.jpg

Var ute i solen ocksÄ. Sjukt kul klocka det hÀr!
IMG_20190419_111948_663.jpg
Ser riktigt sjysst ut! Matchar GMT-visaren perfekt!

Finns SBGA375 med svart tavla - trodde bara det fanns blĂ„ och ’champange’?

Finns nÄgra tankar kring SBGA407? Gillar den men vet inte om det Àr det roligaste caset.

StĂ„r inte pĂ„ klockan men ganska sĂ€ker pĂ„ 30m. Är 20 mil frĂ„n klockan just nu men kan kolla upp ikvĂ€ll...
Ganska sÀker pÄ att det bara stÄr "water resistant" och att det i spec stÄr 3atm. Hade det varit mer Àn 3atm skulle det stÄtt, för jag tror inte GS anvÀnder sig av 5atm...

Ganska sÀker pÄ att det bara stÄr "water resistant" och att det i spec stÄr 3atm. Hade det varit mer Àn 3atm skulle det stÄtt, för jag tror inte GS anvÀnder sig av 5atm...
Precis sÄ Àr det. StÄr bara water resistant och Àr 30m eller 3 atm som du skriver. Inget till snorkling alltsÄ...

Halloj! Jag Àr inte sÀrskilt insatt i Grand Seiko och hoppas pÄ att fÄ hjÀlp att hitta en klocka som jag sÄg för ett tag sen. Det var en grand seiko med typ den snyggaste tavla jag nÄnsin sett. Den var blÄ med vad jag tror "GS" skrivet över hela tavlan i ett spiralmönster. RÀcker detta som beskrivning för att hitta vilken klocka jag menar?

Denna? Sbgj229
201260-2.1024.jpg

Bild lÄnad frÄn web.
Halloj! Jag Àr inte sÀrskilt insatt i Grand Seiko och hoppas pÄ att fÄ hjÀlp att hitta en klocka som jag sÄg för ett tag sen. Det var en grand seiko med typ den snyggaste tavla jag nÄnsin sett. Den var blÄ med vad jag tror "GS" skrivet över hela tavlan i ett spiralmönster. RÀcker detta som beskrivning för att hitta vilken klocka jag menar?

Denna du söker efter?
20190407_151556.jpg

Den mÄste det vara jag sÄg! Tack! Vad har den för modellnummer och vet du om den finns med spring drive?
Sbgh267 Àr modellen, tyvÀrr slut i butik nÀr jag mailade runt i sthlm sÄ du fÄr nog vÀnda dig till Chrono24 för att fÄ tag pÄ ett ex. Spring drive har nog alla nyare GS, iaf majoriteten (rÀtta mig gÀrna om jag har fel)

https://www.hodinkee.com/articles/grand-seiko-sbgh267-anniversary-introducing

Tillbaka
Topp