• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Dagens GS.

47716675392_ac2fdf649b_b.jpg

Visst Àr sbga283 (och den svarta) den minsta springdriven? Förutom de dÀr handuppdragna som inte gÄr att bada med. Tror jag börjar kÀnna ett behov.

Sen undrar man ju varför de Ă€r sĂ„ stora allihopa. Är springdrive-verken svĂ„ra att göra mindre eller gillar japanerna bara stora klockor?

Ingen som vill ha en grym quartzare? Trodde den skulle gÄ i ett nafs.

TyvÀrr inte dagsaktuell bild....men passa pÄ nu medan jag fortfarande försöker fÄ loss lite pengar. Snart kanske jag löser det pÄ annat sÀtt och drar tillbaka annonsen! :)

Foto 2019-04-23 16 38 31.jpg
Lite sugen men har inte den mÀngden lösa pengar pÄ klockkontot. Bara klockor som ska sÀljas/bytas

Ingen som vill ha en grym quartzare? Trodde den skulle gÄ i ett nafs.

TyvÀrr inte dagsaktuell bild....men passa pÄ nu medan jag fortfarande försöker fÄ loss lite pengar. Snart kanske jag löser det pÄ annat sÀtt och drar tillbaka annonsen! :)

Foto 2019-04-23 16 38 31.jpg
Den har sin charm, Àven om den inte riktigt talar till mig. Men jag mÄste ÀndÄ frÄga, vad Àr det som gör att just denna modell verkar Äka jojo mellan Àgarna?

Den har sin charm, Àven om den inte riktigt talar till mig. Men jag mÄste ÀndÄ frÄga, vad Àr det som gör att just denna modell verkar Äka jojo mellan Àgarna?

Det tÀnkte jag ocksÄ nÀr jag köpte. I mitt fall sÄ har det inget med klockan att göra, gillar den skarpt utan den Àr enda snabbt sÀljbara klockan av mina tvÄ jag har kvar :)
Kommer definitivt ha span pÄ samma igen nÀr finanserna tillÄter.

Nu Àr den dock sÄld sÄ behöver inga fler PM om den. NÀsta Àgare fÄr se till att bryta mönstret och se till att behÄlla den! :D

Senast Àndrad:
Man "mÄste" ha lÀnk till den imho. Kommer inte riktigt till sin rÀtta pÄ strap (inget jag har provat iaf), speciellt inte pÄ orginalbandet som ser bÀttre ut pÄ bild Àn i verkligheten. Kommer definitivt inte slÀppa min sÄvida det inte dyker upp nÄn annan verk/tavel-variant med samma boett.

Ojoj, det tog ett tag att hitta rÀtt klocka men nu har den anlÀnt. En lite försenad födelsedagspresent Ät mig sjÀlv nu nÀr man fyllt jÀmnt :)
Har varit skeptisk till att betala dyra pengar för ett kvartsverk men jag gillar exaktheten pÄ den hÀr pjÀsen :)
Ha en bra dag GS-folk!
IMG_20190507_093342__01.jpg

Ref var det ju ocksÄ dÄ, SBGN001.

Ojoj, det tog ett tag att hitta rÀtt klocka men nu har den anlÀnt. En lite försenad födelsedagspresent Ät mig sjÀlv nu nÀr man fyllt jÀmnt :)
Har varit skeptisk till att betala dyra pengar för ett kvartsverk men jag gillar exaktheten pÄ den hÀr pjÀsen :)
Ha en bra dag GS-folk!
IMG_20190507_093342__01.jpg

Ref var det ju ocksÄ dÄ, SBGN001.
Mycket bra och jag gjorde exakt samma sak som dig med min sbgn003 :)

Tillbaka
Topp