• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SBGX061, som det snackats lite om! Riktigt bra klocka :)

Ha sÄ kul pÄ eventet ikvÀll, ni som ska dit!
0FD02550-517F-4B55-82E9-D057167DC13D.jpeg

Senast Àndrad:
Kan nÄgon hjÀlpa mig ta reda pÄ mellan vilka Är sbga081 tillverkades? SÄg en annons dÀr det stod 2017, tyckte det lÀt lite nytt.

Kan nÄgon hjÀlpa mig ta reda pÄ mellan vilka Är sbga081 tillverkades? SÄg en annons dÀr det stod 2017, tyckte det lÀt lite nytt.
Sbga281 kom I början av 2017. Runt Basel, april-maj? Det Àr klart en 081 kan vara ifrÄn Jan-maj samma Är... Àr den tillverkad eller sÄld 2017? Kanske spelar mindre roll, men det var det Äret nya loggan kom. Be att fÄ se pappren om du Àr osÀker

• Like
Reactions: Jpg
LĂ€mnat in min SBGX059 nu för vidare kontroll. Ska in med certet oxĂ„ sĂ„ gissar att den skickas nĂ„nstans. Var problem med kort batteritid. Återkommer nĂ€r jag vet mer..

Sjukt sugen pÄ SBGE-varianterna och i synnerhet SBGE015. Vad kan sÀgas om den? @yonsson du hade en sÄn och jag misstÀnker att det Àr din gamla som ligger pÄ K&S. Har kollat runt lite och folk verkar lyriska, Àr det sÄ enkelt att den Àr asgrym ?

Sjukt sugen pÄ SBGE-varianterna och i synnerhet SBGE015. Vad kan sÀgas om den? @yonsson du hade en sÄn och jag misstÀnker att det Àr din gamla som ligger pÄ K&S. Har kollat runt lite och folk verkar lyriska, Àr det sÄ enkelt att den Àr asgrym ?

Jag hÄller ocksÄ dem högt, bland de bÀsta GS - riktigt fina!

Blir ocksÄ sugen pÄ @M021 s som ett insteg i GS-vÀrlden men tveksam till om den Àr för lik en Rolex GMT.

Äger ingen men har testat nĂ€r tillfĂ€lle getts. Helt klart en favorit i sportsegmentet som trots sin storlek sitter vĂ€ldigt bra pĂ„ handleden. Nackdelen med titanarn Ă€r enligt mig gulddetaljerna, i synnerhet dĂ„ lyset försvinner i GMT-ringen i och med det. Hade den sett ut som som stĂ„lvarianten skulle jag haft den sen lĂ€nge.

Jag hÄller ocksÄ dem högt, bland de bÀsta GS - riktigt fina!

Blir ocksÄ sugen pÄ @M021 s som ett insteg i GS-vÀrlden men tveksam till om den Àr för lik en Rolex GMT.

Äger ingen men har testat nĂ€r tillfĂ€lle getts. Helt klart en favorit i sportsegmentet som trots sin storlek sitter vĂ€ldigt bra pĂ„ handleden. Nackdelen med titanarn Ă€r enligt mig gulddetaljerna, i synnerhet dĂ„ lyset försvinner i GMT-ringen i och med det. Hade den sett ut som som stĂ„lvarianten skulle jag haft den sen lĂ€nge.

SjÀlv gillar jag guldet starkt och jag tÀnker att en SBGE015 skulle vara en ordentlig uppgradering frÄn min 216570..

SjÀlv gillar jag guldet starkt och jag tÀnker att en SBGE015 skulle vara en ordentlig uppgradering frÄn min 216570..

Är ocksĂ„ ett fan av gulddetaljerna pĂ„ just denna, och rent generellt gillar jag aldrig gulddetaljer.

Tolkar det dock som att det pga. just detta inte Àr nÄgon lume i bezelen vilket kanske Àr trist, men, men...

Minns inte vem jag sÄlde till men den Àr grym! SÄlde den bara för att jag hade för mÄnga titanklockor.

Verkar dessutom ha gÄtt upp i pris sen yonsson sÄlde den.

Hade den haft öppen baksida hade jag nog tagit den ÀndÄ. GS gör för fina verk för att döljas.

Ang SBGE015, riktigt bra klocka.
Avsaknaden av lysmassa Àr inget man tÀnker pÄ enligt mig, det kompenseras med guldindex dagtid. SÄ hittar ni en kör, denna gick fort.

Ang priset sÄ mÄste man ju ta höjd för det stÀndiga pruteri som föregÄr, sÄ I detta fall blev alla parter nöjda skulle jag tro, ;)

Ang SBGE015, riktigt bra klocka.
Avsaknaden av lysmassa Àr inget man tÀnker pÄ enligt mig, det kompenseras med guldindex dagtid. SÄ hittar ni en kör, denna gick fort.

Ang priset sÄ mÄste man ju ta höjd för det stÀndiga pruteri som föregÄr, sÄ I detta fall blev alla parter nöjda skulle jag tro, ;)
Den har ju massa lyspasta för bövelen.

D16DF5BE-9826-461C-8F3E-B1DABA944E8F.jpeg
0AE00A64-5F16-4938-AF31-201DFFEC8429.jpeg
D54DBA01-05BA-486C-B949-796DF297253B.jpeg
EFA10840-91DA-403C-A923-14A94C03D059.jpeg

Jag vÀljer detta framför mer lume alla dagar i veckan. GS har ju ÀndÄ den vitare och sÀmre lumen.

HÄller helt och hÄllet med!

Tillbaka
Topp